Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2016



Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007. Για το 2016 οι εκδηλώσεις στην Ελλάδα πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες μεσω του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" καθώς και άλλους κατά τόπους φορείς.

 

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2016 ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ κ.ά.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ 2016
Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Αθήνα, 26/11/2016, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Βασίλης Ψυλλάς, Ευθύμης Χρήστου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/11/2016 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event


«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»

«Πάρτε τα παιδιά σας απ’ τα σχολεία!»: ένα βιωματικό εργαστήριο για την εξερεύνηση των εννοιών του ρατσισμού και της ξενοφοβίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 

 

2008_11_27Afisa-pagkosmia-i

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2016»
Θέατρο - Εκπαίδευση - Κοινωνική Παρέμβαση

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΗΝΑΣ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Αθήνα, 26/11/2016
Διάρκεια:
 4 ώρες.
Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών

Εμψυχωτές: Βασίλης Ψυλλάς, Ευθύμης Χρήστου

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ: 21

Σύντομη περιγραφή: Βασίλης Ψυλλάς, θεατροπαιδαγωγός, ηθοποιός, φιλόλογος, Ευθύμης Χρήστου, σκηνοθέτης, perfomer, θεατροπαιδαγωγός
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο, με πυρήνα το θεατρικό μονόλογο «Βρομιά» του Ρ.Σνάιντερ, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να διερευνήσουν έννοιες όπως ρατσισμός, διαφορετικότητα, ταυτότητα, επιλογή, μέσω της σωματικής έκφρασης και πιο συγκεκριμένα μέσω των τεχνικών που χρησιμοποιούνται στα εργαστήρια Corpus.Vox.Drama. Τα εργαστήρια Corpus.Vox.Drama. (Σώμα, Φωνή, Θεατρική Έκφραση) μετά τη συνεχή εφαρμογή τους σε εφήβους και ενήλικες, στοχεύουν στη μεταφορά του υλικού τους σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες μέσω καθοδηγούμενων αυτοσχεδιασμών θα συνθέσουν τη δική τους πρόταση – θέση, χρησιμοποιώντας δοσμένα στοιχεία performance. Το εργαστήριο απευθύνεται σε καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς και φοιτητές. Οι συμμετέχοντες θα χρειαστούν άνετα στην κίνηση ρούχα και παπούτσια.

Ο Βασίλης Ψυλλάς σπούδασε στο τμήμα Φιλολογίας Αθηνών, καθώς και στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Παρακολούθησε σεμινάρια Υποκριτικής, αλλά και Παιδαγωγικής του Θεάτρου (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.α.). Ως φιλόλογος διδάσκει 10 χρόνια μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Ως ηθοποιός έχει πάρει μέρος σε αρκετές παραστάσεις: «Νεφέλες» σκην. Τζ. Κακουδάκη, «Μήδεια» σκην. Δ. Γεωργαλάς, «Ταρτούφος» σκην. Κ. Μάρκελλος, «Παιχνιδομαγέματα» σκην. Σ. Παπαδοπούλου, «Αναζητώντας το χαμένο χρόνο» σκην. Κ. Αρβανιτάκης, «Κιβώτιο» σκην. Α. Καραζήσης, «Γλάρος» σκην. Δ. Ήμελλος, «Νεκρή φύση σε χαντάκι»  σκην. Γ. Ζαμπουλάκης, «Δεν βρήκε τίτλο 2», σκην. Χ.Βάρφης. Έχει συμμετάσχει στις τελετές Αφής και Παράδοσης της Ολυμπιακής φλόγας (2012-16). Ως θεατροπαιδαγωγός, συμμετέχει σε διαδραστικές παραστάσεις και βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα για νηπιαγωγεία και δημοτικά. Μετέφρασε την «Αντιγόνη» σκην. Τζ. Κακουδάκη που συνοδεύεται από θεατροπαιδαγωγικό υλικό στα σχολεία. Είναι συνεργάτης του προγράμματος που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες «Κι αν ήσουν εσύ;» και πιο συγκεκριμένα ως εμψυχωτής στη δράση «Σκληρό Καρύδι». Το 2013 ίδρυσε και πραγματοποιεί τα εργαστήρια «Corpus.Vox.Drama.»  που αφορούν στην γνωριμία και την αφύπνιση των εκφραστικών μέσων έχοντας ως βασικό άξονα το σώμα. Τα εργαστήρια πραγματοποιούνται για εφήβους και ενήλικες, εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σπουδαστές δραματικών σχολών.

Ο Ευθύμης Χρήστου είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών "Γ.Θεοδοσιάδης".To 2013 παρακολούθησε με υποτροφία, το τμήμα Performing Arts στο English Theater Berlin- The International Performing Arts Center με κύριο άξονα το σώμα και εργάζεται ενεργά στο Θέατρο, τον κινηματογράφο και την εκπαίδευση. Τα τελευταία πέντε χρόνια συνεργάστηκε με τη χορογράφο Λία Τσολάκη, για τις παραγωγές "Parking" (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Arc for Dance-Βυρσοδεψείο) 2012-2013 , "Sunday" A Work In Progress Project (Goethe Institut Athen με την υποστήριξη του Duncan Cultural Center) 2014, "aROUND" (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) 2015 και “FLUX” (Φεστιβάλ Αθηνών-Πειραιώς 260) 2016. Την Άσπα Τομπούλη για τις Θεατρικές παραστάσεις “Δεσποινίς Δυστυχία” – Θεατρικά Αναλόγια (Θέατρο Τέχνης) 2014,  "Αυτό που εγώ ονομάζω λήθη" (ΚΕΤ) 2015 και "Δέρμα στις Φλόγες" (OLVIO) 2015-2016. Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη για τα γυρίσματα της ταινίας-ντοκιμαντέρ "aPolis"(σκην.Κατερίνας Τζόβα) , έλαβε μέρος στις ταινίες "Promakhos" των Βρετανών CoerteVoorhees και JohnVoorhees (2014) , καθώς και “USSAK” των Κυριάκου Κατζουράκη και Κάτιας Γέρου (2016) . Σε δική του σύλληψη και σκηνοθεσία το μικρού μήκους video art “SIN-THESIS”. Στη θεατρική ομάδα του Ολυμπιακού Ωδείου Αθηνών, του ανατέθηκε η σκηνοθεσία στις μουσικοθεατρικές παραστάσεις του Πρόδρομου Μακρίδη ‘’Λάθος Στιγμή’’ (Θέατρο Παραμυθίας) 2012, ‘’Όταν Τα Πουλιά Κελαηδούν’’(Θέατρο Εν Αθήναις και Πνευματικό Κέντρο Δήμου Μοσχάτου) 2013-2014. Υπέγραψε τη σκηνοθεσία στην παράσταση "Σαν Το Μικρό Πρίγκηπα" (Ιανός) 2014. Τη σκηνοθετική επιμέλεια ανέλαβε στη "Σονάτα του Σεληνόφωτος" για την θεατρική ομάδα του Πρότυπου Λυκείου Πλάκας (Γεννάδειο) 2015. Οι παραστάσεις σε δική του σύλληψη και σκηνοθεσία: "Απέναντι" (Τεχνόπολις Αθηνών) 2013, "ΜΟΝΑΞίΑ" (Θέατρο Βικτώρια) 2014 και “ΜΟΝΑΞίΑ RELOAD” (Χώρος Τέχνης art63) 2015. Εισήγαγε το εργαστήριο “Performance σε 20’ ”για εφήβους στην παιδική κατασκήνωση «Διόνυσος» του ΤΥΠΕΤ. Υπό την καθοδήγησή του λειτουργούν τα εργαστήρια: “Ε-κίνηση” σωματικές έρευνες για μικρούς και μεγάλους,  “Η Στιγμή Πρίν” σωματικές έρευνες για ηθοποιούς. Από το 2015 εργάζεται στη Δραματική σχολή Αθηνών «Γ.Θεοδοσιάδης» και το Χώρο Τέχνης “art63”.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.