Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2022

"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2022:
Καλλιτέχνες και Εκπαιδευτικοί συμπράττουν και συνδημιουργούν στα σχολεία - Μοντέλα, δυνατότητες, προοπτικές"

το κάλεσμα -πρόσκληση  του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για εκδηλώσεις 2022

το κάλεσμα-μήνυμα της Προέδρου του IDEA για την Παγκόσμια Ημέρα Θέατρου στην Εκπαίδευση 2022


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά.. 
Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις. 
Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.
 

ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΤΡΑ  
ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑΑ ΚΩΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟ  
ΡΟΔΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ  

 



 

 

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2022

Γνωρίζω τα παραμύθια-γνωρίζω τον κόσμο καλύτερα

Γνωρίζω τα παραμύθια-γνωρίζω τον κόσμο καλύτερα

Θεσσαλονίκη 4/12/2022, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 4/12/2022 10:30 πμ - 12:30 μμ Export event


«Γνωρίζω τα παραμύθια – Γνωρίζω τον κόσμο καλύτερα»

Θεσσαλονίκη 4/12/2022 10:30-12:30

Εμψύχωση: Ελένη Μπασδάρα, Αφηγήτρια Παραμυθιών -Εμψυχώτρια, Στέλλα Τσατσαρώνη, Αφηγήτρια Παραμυθιών- Θεατρολόγος- Νηπιαγωγός

 

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι η προτροπή των συμμετεχόντων στη γνωριμία των παραμυθιών ως παιδαγωγικό εργαλείο Στόχοι: Γνωριμία με τα χαρακτηριστικά του παραμυθιού και τους αφηγηματικούς τρόπους. Σχεδιασμός δραματοποίησης παραμυθιού και Εκπαιδευτικό Δράμα με θέμα τον εκφοβισμό. Το εργαστήριο βασίζεται σε θεωρητικές και βιωματικές προσεγγίσεις

Το παραμύθι Το παραμύθι είναι μια λαϊκή διήγηση που μοιάζει με μεγάλο περιπετειώδη μύθο. Ότι είναι για την λογοτεχνία το μυθιστόρημα, είναι το παραμύθι για την λαογραφία .Τα παιδιά αγαπούν τα παραμύθια καθώς προβάλλουν έναν μαγικό κόσμο, ήρωες ενός φανταστικού κόσμου, πλάσματα απίθανα και θαυμαστά που κινούνται ανάμεσα στην πραγματικότητα και το μύθο, όπως οι γοργόνες, οι δράκοι, οι βασιλοπούλες και τα βασιλόπουλα, τα ξωτικά κ.ά. Αναμφισβήτητα τα παραμύθια δηλώνουν με το δικό τους γοητευτικό τρόπο πρωταρχικές αλήθειες που θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε φλέβες ζωής. Και μέσα απ΄ αυτό τον ομιχλώδη κόσμο της φαντασίας κερδίζεται η αλήθεια της ζωής. Ας μην ξεχνάμε και την σημασία της ανατροπής, της απροσδόκητης κατάληξης των γνήσιων παραμυθιών, που συνήθως, παρά τις κακουχίες που περνά ο ήρωας, το τέλος είναι πάντα αίσιο.
Η αφήγηση Η αφήγηση χαρακτηρίζει όλα τα ανθρώπινα όντα τα οποία αφενός επιθυμούν να ιστορούν τις δικές τους- μικρές ή μεγάλες, σημαντικές ή ασήμαντες- διηγήσεις. αφετέρου τέρπονται όταν ακούνε τις διηγήσεις των άλλων. Ο αφηγητής επηρεάζει δια βίου τα παιδιά, ειδικότερα όταν είναι γονιός ή εκπαιδευτικός γιατί ρίχνει μέσα στην ψυχή τους σπόρους – ιδέες, αξίες, όνειρα- που υποσυνείδητα χαράζουν δρόμους. Τα τελευταία χρόνια η αφήγηση όλο και περισσότερο κερδίζει το ενδιαφέρον της κοινότητας, γεγονός που επιβεβαιώνει τη χρησιμότητα της στους ανθρώπους. Η αφήγηση είναι ζωντανή. Τα συναισθήματα μεταξύ του αφηγητή και του παιδιού βρίσκονται σε αλληλεπίδραση. Η ροή του λόγου στις αφηγήσεις των παραμυθιών εναρμονίζεται συχνά με τον τρόπο που σκέπτεται το μικρό παιδί, το δε ζύγιασμα ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό ανταποκρίνεται στην παιδική αντίληψη και ψυχολογία Ο αφηγητής έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα, αρχίζοντας το παραμύθι, να συνεπαίρνει όλη τη συντροφιά, σε ένα φανταστικό ταξίδι, με εκείνο το γοητευτικό «Μια φορά και έναν καιρό….» και να την απογειώνει μαζί του στον κόσμο της φαντασίας μακριά από τόπο και χρόνο. Όσο κράταγε το παραμύθι, κράταγε και το γοητευτικό ταξίδι. Σαν έφτανε στο τέλος, ο αφηγητής με την ίδια συναρπαστική γοητεία τους προσγείωνε στη δική τους πραγματικότητα με τον αφοπλιστικό λόγο «…….ψέματα ή αλήθεια έτσι είν΄ τα παραμύθια»
Η Δραματοποίηση Η δραματοποίηση είναι μια μορφή θεατρική τέχνης με παιδαγωγικό χαρακτήρα. Κατά τη διάρκεια της δραματοποίησης τα παιδιά δημιουργούν ιστορίες που εκτυλίσσονται σ΄ ένα κόσμο φανταστικό όπου ο χρόνος και ο χώρος δεν υπάρχουν . Τα παιδιά βιώνουν μια ευχάριστη εμπειρία και σχετίζονται με τους ήρωες των παραμυθιών . Είναι μια εκφραστική δράση για κατανοήσουν τον εαυτό τους και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες..
Το Εκπαιδευτικό Δράμα Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια μορφή θεατρικής τέχνης που βασίζεται στον αυτοσχεδιασμό. Στο σεμινάριο θα χρησιμοποιήσουμε μια ιστορία που δημιουργήθηκε με τεχνική του Τζιάνι Ροντάρι για να διερευνήσουμε το θέμα του εκφοβισμού. Μέσα από την αλληλεπίδραση της ομάδας θα δημιουργήσουμε ένα δρώμενο με παιδαγωγικό σκοπό.

Απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. 

Διάρκεια: 2 ώρες 

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25 άτομα.

Η Ελένη Μπασδάρα γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη . Ασχολείται με παιδιά με ειδικές ανάγκες . Παράλληλα όμως ο χρόνος την οδήγησε στα μονοπάτια των παραμυθιών. Επιμορφώθηκε σε εξειδικευμένα προγράμματα για την σημασία του λαϊκού παραμυθιού τόσο σε θεωρητικό πλαίσιο όσο και σε βιωματικά εργαστήρια. Μαθήτευσε δίπλα σε καταξιωμένους δασκάλους από τον Ελλαδικό χώρο και το εξωτερικό.Από το 2016 αφηγείται παραμύθια σε μικρούς και μεγάλους σε πολιτιστικούς χώρους βιβλιοθήκες, δημιουργικά βιβλιοπωλεία , πλατείες και κ.α Εισηγείται πολιτιστικά και εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης ενηλίκων. Συμμετέχει σε φεστιβάλ αφήγησης και στις Λέσχες Αφήγησης σε Αθήνα , Βόλο, Θεσσαλονίκη.Είναι μέλος της αφηγηματικής Ομάδας Στόρυτελλες και της ομάδας Αφηγηματικά Δρώμενα.

Η Στέλλα Τσατσαρώνη είναι θεατρολόγος και εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής. Σαν αφηγήτρια μύθων και παραμυθιών εκπαιδεύτηκε στην Action Art και στην Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης «Μύθος». Αφηγείται παραμύθια εδώ και δέκα χρόνια σε τάξεις σχολείων και νηπιαγωγείων, βιβλιοθήκες, καφέ, βιβλιοπωλεία, μπαράκια και πολιτιστικούς χώρους της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα ασχολείται και με το θέατρο. Είναι μέλος των θεατρικών ομάδων «Έλεος», «Θεάτρου Διαβάτες» και «Στον Ένατο» και μέλος των χορωδιών «ΜΕΜΝΗΑ», «Έκφραση» και «Αρμονία». Συμμετέχει επίσης σε παραστάσεις play back θεάτρου με την ομάδα «Ελληνικό Σωματείο Play Back Θεάτρου».

 

Print

Number of views (310)/Σχόλια (0)