Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2022

"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2022:
Καλλιτέχνες και Εκπαιδευτικοί συμπράττουν και συνδημιουργούν στα σχολεία - Μοντέλα, δυνατότητες, προοπτικές"

το κάλεσμα -πρόσκληση  του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για εκδηλώσεις 2022

το κάλεσμα-μήνυμα της Προέδρου του IDEA για την Παγκόσμια Ημέρα Θέατρου στην Εκπαίδευση 2022


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά.. 
Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις. 
Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.
 

ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΤΡΑ  
ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑΑ ΚΩΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟ  
ΡΟΔΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ  

 



 

 

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2022

«Ιστορίες από κοινού: προς μια σκηνική σύνθεση συνόλου»

Πάτρα 27/11/2022, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, φοιτητές/φοιτήτριες, εμψυχωτές, Ντίνα Σταματοπούλου,

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/11/2022 10:00 πμ - 12:00 μμ Export event


«Ιστορίες από κοινού: προς μια σκηνική σύνθεση συνόλου»

Πάτρα 27/11/2022, 10.00-12.00

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2022
Επιμορφώτρια: Ντίνα  Σταματοπούλου, Σκηνοθέτις, συγγραφέας θεατρικών έργων, ηθοποιός και εμψυχώτρια. Υπεύθυνη Σχεδιασμού και Συντονισμού Εργαστηρίων & Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Εφηβικής Σκηνής Εθνικού Θεάτρου.
 

Το εργαστήριο θα εστιάσει σε κάποιες από τις μεθόδους που η συντονίστρια χρησιμοποιεί για να εκπαιδεύσει εμψυχωτές: θα μοιραστούμε με βιωματικό τρόπο εργαλεία άντλησης και δημιουργίας περιεχομένου μέσα από την ίδια την ομάδα, χρησιμοποιώντας πρακτικές του θεάτρου της επινόησης και του εφαρμοσμένου θεάτρου. Μέσα από ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες θα εξασκηθούμε σε δραστηριότητες που ενεργοποιούν το σώμα και τη φαντασία μας και οδηγούν στην από κοινού καλλιτεχνική σύνθεση πρωτότυπων ιστοριών μέσα από τη δράση.
Συνεργάτες/ιδες συντονισμού: Οι εκπαιδευτικοί Μαρία Καζάκου και Φώτης Λάζαρης (ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας), υπεύθυνοι της μικτής θεατρικής ομάδας «το μπουλούκι» (μαθητές και μαθήτριες ειδικής και τυπικής εκπαίδευσης διαφόρων ηλικιών)

Η Ντίνα Σταματοπούλου είναι σκηνοθέτις, συγγραφέας θεατρικών έργων, ηθοποιός και εμψυχώτρια. Γεννήθηκε στην Πάτρα και σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Αθηνών, Ιστορία στο Universidad Autonoma de Madrid και Θέατρο στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης ‘δήλος’ στην Αθήνα και στο Teatr Piezn Kozla στο Wroclaw της Πολωνίας. Έχει παρακολουθήσει πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι Υπεύθυνη Σχεδιασμού των Εργαστηρίων και των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Εφηβικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου για εφήβους, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες του θεάτρου, όπου και διδάσκει τις τεχνικές του Εφαρμοσμένου Θεάτρου και του Εκπαιδευτικού Δράματος. Καλλιτεχνική Διευθύντρια της Πολιτιστικής Εταιρείας ΦΡΕΟΝ/FREON Theatre Co. από το 2011. Υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης της πλατφόρμας Εφαρμοσμένου Θεάτρου StoryMine- Ορυχείο Ιστοριών, για την ενδυνάμωση μέσω των Τεχνών νεαρών ατόμων στη διαδικασία ένταξης (με καλλιτεχνικά-εκπαιδευτικά προγράμματα σε φυλακές, δομές φιλοξενίας προσφύγων, δομές προστασίας ανηλίκων κ.ά), που τελεί υπό την αιγίδα και την οικονομική ενίσχυση του Υπουργείου Πολιτισμού τα έτη 2020, 2021, 2022. Έχει συνεργαστεί σκηνοθετικά, ως ηθοποιός, δραματουργός ή συντονίστρια προγραμμάτων με το Εθνικό Θέατρο, το Uppsala Stadsteater, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, τα θέατρα bios, ΑΣΚΗΣΗ, Ράδιο Σίτυ, 104 κ.ά, με το Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και φορείς όπως το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, το Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς, την Τεχνόπολη, την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε-Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου, το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, το ΚΕΘΕΑ Mosaics, το Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς, την Tandem NGO-Για την Αποκατάσταση και την Αξιοπρεπή Διαβίωση, το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής, σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Κέντρο και στην Περιφέρεια κ.ά. Υπήρξε μέλος της Εταιρείας Θεάτρου Άσκηση-Περικλής Μουστάκης τα έτη 2008-2016. Ασχολείται συστηματικά με το θέατρο για παιδιά και εφήβους. Έχει συγγράψει και σκηνοθετήσει θεατρικά έργα που έχουν βραβευτεί και περιοδεύσει ανά την Ελλάδα: Το Μαγικό Ταξίδι της Ευγενίας (2013-14), Τα Αδύνατα Δυνατά (2014-15), Στο Φωτεινό Δωμάτιο (2015-17), Σέρλοκ Χολμς-ένα μυστήριο με νόημα (2016-17), Στο Δάσος των Γκριμμ (2017-18). Όλες οι παραστάσεις της είχαν ημέρες καθολικής προσβασιμότητας για ΑμεΑ.. Έχει εμψυχώσει πλήθος ποικιλόμορφων ομάδων όλων των ηλικιακών βαθμίδων. Ανάμεσα στα ενδιαφέροντά της είναι να φέρει στο προσκήνιο τους «αφανείς», τις «αόρατες» κοινωνικές ομάδες, προκειμένου να αρθρώσουν καλλιτεχνικά τα δικά τους αφηγήματα, ως αναπόσπαστο μέρος του τι διαμορφώνει την κοινή συνείδηση της εποχής μας.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αχαίας