Περιοδικό Εκπαίδευση και Θέατρο

Περιοδική επιστημονική έκδοση για την προώθηση του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 26 (2025)
Το περιοδικό Εκπαίδευση & Θέατρο δέχεται υποβολές άρθρων για το νέο του τεύχος (26, 2025), μέχρι τις
15 Ιανουαρίου, 2025.
Παρακαλούμε δείτε τις θεματικές, τις στήλες και τις προδιαγραφές υποβολής, συμβουλευτείτε την λίστα κριτηρίων και στη συνέχεια υποβάλετε το κείμενό σας προς κρίση.
Η Συντακτική Επιτροπή είναι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Υποβολές άρθρων: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/about/submissions
Κεντρικός σύνδεσμος περιοδικού: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/index

 

 

Ιδρυτής περιοδικού: Νίκος Γκόβας (Υπεύθυνος Έκδοσης 2001-2021)

Υπεύθυνοι Τεύχους 25 (2024) & 26 (2025: Αντώνης Λενακάκης, Νάσια Χολέβα

Συντακτική Επιτροπή: Κατερίνα Αλεξιάδη, Μπέττυ Γιαννούλη, Μαίρη Kαλδή, Αντώνης Λενακάκης, Ηρώ Ποταμούση, Χαρά Τσουκαλά, Νάσια Χολέβα


Επιστημονική-Συμβουλευτική Επιτροπή: Brendon Burns σκηνοθέτης, Λέκτορας, Ινστιτούτο Παραστατικών Τεχνών Λίβερπουλ Ηνωμένο Βασίλειο, Αντώνης Βάος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών, Kathleen Gallagher Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τορόντο Καναδά, Μπέττυ Γιαννούλη Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νίκος Γκόβας θεατροπαιδαγωγός,Guido di Palma Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ρώμης "Sapienza” Ιταλία, Χριστίνα Ζώνιου Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ulrike Hentschel Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τεχνών Βερολίνου, Γερμανία, Γεωργία (Τζίνα) Καλογήρου Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Άλκηστις Κοντογιάννη Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Επίκουρος Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντώνης Λενακάκης Αναπληρωτής Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τηλέμαχος Μουδατσάκις σκηνοθέτης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Κρήτης, David Pammenter σκηνοθέτης θεάτρου, παιδαγωγός θεάτρου, Ηνωμένο Βασίλειο, Αντιγόνη Παρούση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση Επίκουρη Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Tim Prentki  Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Γουίντσεστερ Ηνωμένο Βασίλειο, Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης, Ειδικό Επιστημονικό  Προσωπικό, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Άννα Τσίχλη σκηνοθέτις, Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Chris Vine  Ακαδημαϊκός Διευθυντής ΜΑ στο Εφαρμοσμένο Θέατρο, Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης (CUNY), ΗΠΑ, Κλειώ Φανουράκη, σκηνοθέτις, Επίκουρη Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μαρία Φραγκή, σκηνοθέτις, Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ιδιοκτησία: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Επικοινωνία-παραγγελίες τευχών: info@theatroedu.gr / 2106541600
Το Τεύχος 1 εκδόθηκε το 2001 στα Ελληνικά. Το Τεύχος 9 (2008) και το Τεύχος 19 (2018) εκδόθηκαν Ελληνικά και Αγγλικά
Από το 2020 (Τεύχος  21) το περιοδικό εκδίδεται Ελληνικά και  Αγγλικά

 ISSN 1109-821X​


 

Στην σελίδα αυτή μπορείτε να δείτε τα περιεχόμενα όλων των τευχών του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο. 

Από το 2023 (τ.24), το περιοδικό φιλοξενείται στην πλατφόρμα e-journals του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης σε δίγλωσση έκδοση (ελληνικά και αγγλικά): https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/index

Η συνεργασία του  Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) θα επιτρέψει στα περιεχόμενα του Ε & Θ να είναι πιο ορατά στη διεθνή κοινότητα μέσω μηχανών εντοπισμού και ειδικών DOI numbers.

Στον παραπάνω σύνδεσμο θα βρείτε τα περιεχόμενα του Τευχους 24 (2023) σε ελληνικά και αγγλικά.
Μπορείτε επίσης να εγγραφείτε στην πλατφόρμα του ΕΚΤ για να λαμβάνετε ενημερώσεις και να διαβάσετε οδηγίες προς συγγραφείς αν ενδιαφέρεστε να υποβάλετε το άρθρο σας.

Όλα τα τεύχη του Περιοδικού Εκπαίδευση και Θέατρο

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2025 4:30 μμ - 7:00 μμ Export event

«POWER!» Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας

Αθήνα, 21/03/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

«POWER!» Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας

 

Γιώργος Μόσχος, Διευθυντής του Προγράμματος Νεανικής Συμμετοχής YES, ΠΨΥΠΕ

Όλγα Ορφανίδου, δασκάλα σε δημοτικό σχολείο

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο Διεθνές Συνέδριο "Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση"

Αθήνα 21, 22, 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Θέσεις περιορισμένες
 

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου

Το εργαστήριο εντάσσεται στις θεματικές της συμπεριληπτικής και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης στο ευρύτερο πλαίσιο της αποδοχής της διαφορετικότητας. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε εμψυχωτές εφηβικών θεατρικών ομάδων. Στόχος του είναι να καλλιεργήσει την επίγνωση και να αναπτύξει τον διάλογο σχετικά με καταστάσεις και περιστατικά από την καθημερινότητα του σχολείου, τα οποία δημιουργούν διλήμματα που αντιμετωπίζουν συχνά οι εκπαιδευτικοί. Μέσω αυτών επιδιώκει να προβληματίσει και να ωθήσει στη διατύπωση προτάσεων, για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αντιμετωπίζονται φανερές και κρυμμένες προκαταλήψεις και διάφορες μορφές ρατσισμού.

 

Ύστερα από ένα αρχικό ζέσταμα, πρώτη εισαγωγή στο θέμα και γνωριμία των συμμετεχόντων, μέσα από μια σειρά ασκήσεων, παρουσιάζεται ένα μικρό σενάριο, που μπορεί να αξιοποιηθεί και σε σχολικές μονάδες, για να αναδείξει υπάρχουσες μη συμπεριληπτικές και ρατσιστικές αντιλήψεις και πρακτικές. Χρησιμοποιούνται ρόλοι, τεχνικές δραματοποίησης και θεάτρου φόρουμ για να προσεγγιστούν οι διάφορες διαστάσεις του ζητήματος αλλά και για να μπει ο ρόλος των εκπαιδευτικών σε ειδική επεξεργασία και αναστοχασμό. Παρουσιάζεται μία φανταστική ιστορία με πρόσωπα-ρόλους, στην εξέλιξη της οποίας εκπαιδευτικός επιχειρεί να διαχειριστεί συγκρούσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές στην τάξη προτείνοντας μια ομαδική και συμμετοχική δράση στα παιδιά. Ωστόσο, αφενός δυσκολεύεται στην επικοινωνία μαζί τους, αφετέρου αμφισβητείται από συναδέλφους και τη διοίκηση του σχολείου. Ένα αιφνίδιο γεγονός περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση και αναδεικνύει ζητήματα ισχύος, κοινών προσεγγίσεων και κουλτούρας σε μια σχολική κοινότητα. Τα ζητήματα αυτά τίθενται στην ομάδα των συμμετεχόντων προς προβληματισμό και επεξεργασία.

 

Το εργαστήριo βασίζεται στην εμπειρία θεματικά συναφών εργαστηρίων, για εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες, τα οποία έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια από τους δύο εμψυχωτές. Σε αυτήν προστίθενται συνεχώς νέες διαστάσεις στην προσέγγιση των παραπάνω ζητημάτων, που προκύπτουν κυρίως από την αλληλεπίδραση εντός των εργαστηρίων και διευρύνουν την οπτική των συμμετεχόντων. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου επιδιώκεται να αναδειχθούν και να τύχουν επεξεργασίας πρακτικές, μέθοδοι και εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη ή σε ομάδες εφήβων για να αυξηθεί η συνειδητότητα σχετικά με την ακούσια ή εκούσια αναπαραγωγή στερεοτύπων και στάσεων, που συνεπάγονται αποκλεισμούς προσώπων με ειδικά χαρακτηριστικά φυλής, καταγωγής, σεξουαλικού προσανατολισμού, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, αναπηρίας, εμφάνισης, κ.α.

 

Το στοιχείο καινοτομίας του εργαστηρίου έγκειται κυρίως στην από κοινού αναζήτηση των συμμετεχόντων στοιχείων ευθυνών και αυτοκριτικής των εκπαιδευτικών, που μπορεί να διαφεύγουν της συνήθους οπτικής τους μέσα στην καθημερινή πραγματικότητα του σχολείου και να παρεμποδίζεται ο εντοπισμός τους, λόγω των πιεστικών συνθηκών μέσα στις οποίες καλούνται να υλοποιήσουν την αποστολή τους.

 

Σημείωση: Το εργαστήριo θα διεξαχθεί στα ελληνικά.
Οι συμμετέχουσες / συμμετέχοντες καλούνται να φορούν άνετα ρούχα και να έχουν διαθεσιμότητα να μπουν σε ρόλους και να συζητήσουν εμπειρίες τους με διάθεση αναστοχασμού.
Το εργαστήριο περιλαμβάνει ασκήσεις με πιθανή σωματική επαφή.

 

 

Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι, εκπαίδευσης ενηλίκων, διοργάνωσης κέντρων νεότητας και θεατροπαιδαγωγικής. Εργάστηκε για την υποστήριξη και εμψύχωση παιδιών και εφήβων, την προάσπιση των νεανικών δικαιωμάτων και την επιμόρφωση επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι το 2018. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12). Από το 2022 διευθύνει το Πρόγραμμα Νεανικής Συμμετοχής YES της Πρωτοβουλίας για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων.

 

Η Όλγα Ορφανίδου σπούδασε Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Παρακολούθησε και συμμετείχε σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12). Ως εκπαιδευτικός εργάστηκε σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Σχεδίασε και πραγματοποίησε πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα, συντόνισε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius και συμμετέχει σε προγράμματα Erasmus+. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας, τον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, μέσω της αξιοποίησης των παραστατικών τεχνών στο σχολείο.

 

 

Print
 

 

Το Περιοδικό “Έκπαίδευση & Θέατρο” γιορτάζει τα 20 τεύχη!
 Aθήνα, 2 Δεκεμβριου 2019

 

Ίδρυση και συντελεστές

Οι συντακτικές επιτροπές ανά τεύχος

Δείτε εδώ

Οι συγγραφείς

Όλοι οι συγγραφείς από την ίδρυση του περιοδικού μέχρι σήμερα

Δείτε εδώ

Αποστολή Εργασιών

Οδηγίες για αποστολή άρθρων προς δημοσίευση

Δείτε εδώ

Επιστημονική - Συμβουλευτική Επιτροπή

Η Επιστημονική-Συμβουλευτική Επιτροπή 

Δείτε εδώ

Ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες & μέλη προηγούμενων επιτροπών

Σύστημα APA Βιβλιογραφικών αναφορών