Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
2022-2023 εδώ2017-2018..εδώ!, 2016-2017 εδώ!

"349’ ακόμα..."

Παράσταση Θεάτρου Φόρουμ – Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα για την ενδοσχολική βία 
για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, εκπαιδευτικούς, γονείς

Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα ΠΑιΘέΑ 
σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Μία διαδραστική θεατρική παράσταση στο πλαίσιο ενός Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος με τεχνικές «Φόρουμ» σε σχέση με το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας όπου οι θεατές-μαθητές καλούνται να μπουν στο ρόλο του θύματος και να δοκιμάσουν έμπρακτα τις προσωπικές τους στρατηγικές και να προτείνουν δικό τους τέλος-διέξοδο.

Τι είναι το πρόγραμμα «349’ ακόμα…»… με μια ματιά
Το έργο «349’ ακόμα…» είναι ένα ολοκληρωμένο Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα για σχολεία που περιλαμβάνει παράσταση και δραστηριότητες πριν και μετά την παράσταση. Τόσο η παράσταση, όσο και οι δραστηριότητες που προηγούνται και ακολουθούν, χρησιμοποιούν τεχνικές θεάτρου φόρουμ και εκπαιδευτικού δράματος. 
Η όλη παρέμβαση, παράσταση και δραστηριότητες, υλοποιείται από ομάδα τεσσάρων (4) θεατροπαιδαγωγών και ενός (1) εμψυχωτή-σκηνοθέτη στο χώρο του σχολείου και διαρκεί περίπου τρεις (3) ώρες

Το πρόγραμμα έχει πιλοτικά εφαρμοσθεί το 2012 σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου σε συνεργασία με τα Τμήματα Αγωγής Υγείας Α/βαθμιας και Β/βαθμιας Εκ/σης Αχαΐας και άλλους φορείς σε εκπαιδευτικούς, σε φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου Πατρών, στην 7η Διεθνή Συνδιάσκεψη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2012) και σε γονείς. Εκτοτε παρουσιάζεται σε σχολέια και σε επιμορφωτικά εργαστήρια εκπαιδευτικών από πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς


Σκοπός
Η παράσταση θεάτρου φόρουμ σχετίζεται με τη ενδοσχολική βία και έχει ως στόχο, μέσα από τη δυνατότητα της ενεργητικής συμμετοχής των θεατών, που παρέχει το συγκεκριμένο είδος θεάτρου, να προτείνει εναλλακτικές στρατηγικές αντιμετώπισης του φαινομένου. Η επιδίωξη είναι μέσω της συγκεκριμένης παρουσίασης να αναδειχτούν οι διαστάσεις του προβλήματος της σχολικής βίας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και να προταθεί ένας εναλλακτικός τρόπος διαχείρισής του. Οι συμμετέχοντες λειτουργώντας με ‘ενσυναίσθητη κατανόηση’ οικειοποιούνται την κατάσταση του θύματος και προτείνουν έμπρακτα στρατηγικές που θα μπορούσαν να το οδηγήσουν σε αποτελεσματικότερο χειρισμό της. 


Οργάνωση-σχεδιασμός και οι συνεργαζόμενοι φορείς
Η Παράσταση Θεάτρου Φόρουμ – Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα "349’ ακόμα..." δημιουργήθηκε το 2012 από τη Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα ΠΑιΘέΑ σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και στηρίχτηκε στη δομή και στις τεχνικές ανάλογων Θεατροπαιδαγωγικών Προγραμμάτων του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση ("Διαφυγές", "παίζοντας τις ιστεορίες του κόσμου", "εσύ όπως κι εγώ" κ.ά.).
Οι συντελεστές & η πορεία του «349΄ ακόμα…» 
Σχεδιασμός: Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη, Μαρία Στειακάκη, Αμαλία Παναγιωτοπούλου.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Μπεκιάρης
Ηθοποιοί-θεατροπαιδαγωγοί: Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη, Αμαλία Παναγιωτοπούλου, Κατερίνα Μιχαλοπούλου, Νίκος Γκόβας, Νάσια Χολέβα, Κατερίνα Στεφάνου, Παναγιώτης Βασιλόπουλος,  Λάμπρος Αραπάκος, Ελένη Κίτσου, Νίκη Φραγκέλη, Νίκη Μιμιλίδου, Γιάννης Κουτρουμάνης, Χρήστος Μπουρνάκας, Χρήστος Χασκής και άλλοι πιστοποιημένοι θεατροπαιδαγωγοί.


Το έργο «349’ ακόμα…»
Στο έργο «349’ ακόμα…» κεντρικό πρόσωπο είναι ένας ευαίσθητος και μοναχικός μαθητής της ΣΤ΄ τάξης, ο Μαρίνος. Του αρέσει να ζωγραφίζει, αλλά δεν τα καταφέρνει όμως το ίδιο καλά και στο ποδόσφαιρο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γίνει στόχος από μια ομάδα συμμαθητών του, με αρχηγό τον Γρηγόρη, οι οποίοι τον κοροϊδεύουν, τον εκφοβίζουν και τον χτυπούν. Ο Μαρίνος επιχειρεί να ζητήσει βοήθεια από τη δασκάλα του, αλλά διστάζει να αποκαλύψει όλα τα περιστατικά που του συμβαίνουν. H δασκάλα του δεν αντιλαμβάνεται τις διαστάσεις του προβλήματος και του δίνει κάποιες γενικές συμβουλές. Ένας συμμαθητής του που παρατηρεί την κατάσταση προσπαθεί να τον προσεγγίσει, αλλά ο Μαρίνος από φόβο δε δέχεται τη βοήθειά του και παραμένει απομονωμένος. Παράλληλα, συχνά αρνείται να πάει στο σχολείο προφασιζόμενος αδιαθεσία, γεγονός που ερμηνεύεται ως τεμπελιά από την πολυάσχολη μητέρα του. Αδυνατώντας να χειριστεί αποτελεσματικά την κατάσταση και να ξεφύγει από το αδιέξοδο, στο τέλος της παράστασης, κάνει δραματική έκκληση στο κοινό να τον βοηθήσει. Αυτή είναι και η αφορμή για να συμμετέχουν οι ενεργοποιημένοι από την παράσταση θεατές στη δράση, κατά την επανάληψη των σκηνών, προκειμένου, παίζοντας το ρόλο του Μαρίνου, να προτείνουν με την παρέμβασή τους νέες στρατηγικές που θα μπορούσαν να μεταβάλλουν την κατάσταση. 
Η αποτελεσματικότητα των τεχνικών του θεάτρου Φόρουμ έγκειται στη δυνατότητα που έχουν οι θεατές να δοκιμάσουν τις στρατηγικές τους στην πράξη αλληλοεπιδρώντας με τα πρόσωπα της ιστορίας. Με τον τρόπο αυτό και τη συζήτηση που ακολουθεί με το κοινό οι επιλογές που έχει το παιδί θύμα για να χειριστεί πιο αποτελεσματικά την κατάσταση μπορούν να αξιολογηθούν σε ένα πρώτο επίπεδο. Οι τεχνικές αυτές δεν αποσκοπούν στο να δώσουν έτοιμες λύσεις - συνταγές σε ένα τόσο σύνθετο πρόβλημα, αλλά να προτείνουν στους μαθητές εναλλακτικούς τρόπους χειρισμού διαφυγής από το αδιέξοδο που θα τους είναι χρήσιμες σε ανάλογες περιπτώσεις. 


Πώς εφαρμόζεται στα σχολεία 
Διάρκεια-Χώρος
: Η παρέμβαση διαρκεί περίπου 3 ώρες, γίνεται με απλά σκηνικά μέσα, μπορεί να υλοποιηθεί είτε σε θέατρο, είτε μέσα στην αίθουσα μιας σχολικής τάξης με τη συμμετοχή ως και 35 μαθητών
Τα μέρη: Η παρέμβαση έχει τρία μέρη. 
Στο Α΄ Μέρος, πριν την παράσταση, οι μαθητές προετοιμάζονται με μια σειρά ασκήσεων εκπαιδευτικού δράματος, χρησιμοποιώντας την τεχνική του «πακέτου εξερεύνησης». 
Στο Β’ Μέρος παίζεται η παράσταση. 
Στο Γ’ Μέρος γίνεται εμβάθυνση στα κίνητρα των διαφόρων χαρακτήρων και το «φόρουμ» δηλαδή οι αντικαταστάσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το πρόγραμμα "349' ακόμα" πηγαίνει δωρεάν σε περιορισμένο αριθμό σχολείων, κατά προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 
 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr / www.theatroedu.gr

Εργαστήρια «349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Ναύπλιο, 17/4/2022, Παράσταση θεάτρου φόρουμ

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/4/2022 6:00 μμ - 8:30 μμ Export event


 «349΄ακόμα...»

θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα-παράσταση με τεχνικές Θεάτρου Φόρουμ

Ναύπλιο 17 Απριλίου 2022, ΩΡΑ: 6.00μμ-8.30μμ

ΤΟΠΟΣ: 2ο Γυμνάσιο Ναυπλίου  (Δημ. Κώστα και Σκούμπη)

Δωρεάν για εκπαιδευτικούς  φοιτητές και εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τα Τμήματα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκ/σης Αργολίδας  διοργανώνουν εργαστήριο παρουσίασης του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος - παράστασης φόρουμ με τίτλο «349΄ακόμα…» που σχετίζεται με το θέμα της ενδοσχολικής βίας.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές και εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων.

Το πρόγραμμα «349΄ακόμα…» δημιουργήθηκε από την θεατροπαιδαγωγική ομάδα ΠΑιΘέΑ σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και σχετίζεται με το θέμα της διαχείρισης συγκρούσεων και της ενδοσχολικής βίας. Έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας και το Ι.Ε.Π. και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έχει δραματοποιημένη μορφή και υιοθετεί τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ. Στοχεύει, μέσω του ενεργητικού και βιωματικού χαρακτήρα του, να ενισχύσει την ικανότητα για ενσυναίσθηση της κατάστασης και να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους χειρισμού.

Πρόκειται για μια προσέγγιση του προβλήματος της διαχείρισης συγκρούσεων και της ενδοσχολικής βίας, που, σε επίπεδο κατανόησης και παρέμβασης, επικεντρώνεται στην ενεργό εμπλοκή των συμμετεχόντων καθώς το κοινό της παράστασης καλείται να παρέμβει και να προτείνει λύσεις. Έχει υλοποιηθεί σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, σε εκπαιδευτικούς, σε φοιτητές και σε γονείς.   

Σχεδιασμός: Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη, Μαρία Στειακάκη, Αμαλία Παναγιωτοπούλου

Παίζουν: Άλκηστις Βασιλάκου, Σύλια Κοκολύρη, Βασίλης Κλησιάρης, Αναστασία Κόρδαρη
Εμψύχωση-"Τζοκερ": Γιώργος Μπεκιάρης

Η παράσταση - εργαστήριο αποτελείται από τρία (3) μέρη:

  • Μέρος Α: παιχνίδια ενεργοποίησης σχετικά με το θέμα της παράστασης.
  • Μέρος Β: παρουσίαση της παράστασης «349΄ακόμα…», η οποία ακολουθείται από συζήτηση σχετικά με τους χαρακτήρες του έργου μέσω της τεχνικής της «ανακριτικής καρέκλας».
  • Μέρος Γ: το «Φόρουμ», κατά το οποίο η παράσταση ξαναπαίζεται και το κοινό παρεμβαίνει επί σκηνής, προσπαθώντας με αυτοσχεδιασμούς να ενδυναμώσει τον χαρακτήρα,  ο οποίος έχει ανάγκη ενδυνάμωσης, και να οδηγήσει την ιστορία σε ένα διαφορετικό τέλος.

Αναλυτική περιγραφή του προγράμματος στην ιστοσελίδα www.theatroedu.gr και ΕΔΩ.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση ΜΕΧΡΙ μέχρι την Σάββατο 16/4/2022 στη 

ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ  

Όλες οι αιτήσεις θα γίνουν δεκτές. Με τη συμπλήρωση της φόρμας μπορείτε να πάρετε μέρος στο εργαστήριο.

ΜΕΤΡΑ COVID: Όλες οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν σε ένα απολύτως ασφαλές περιβάλλον, με τη τήρηση του υγειονομικού Covid-free πρωτοκόλλου λειτουργίας που ισχύει τη συγκεκριμένη περίοδο. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 /info@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

 

Print

Number of views (730)/Σχόλια (0)