Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
2022-2023 εδώ2017-2018..εδώ!, 2016-2017 εδώ!

"349’ ακόμα..."

Παράσταση Θεάτρου Φόρουμ – Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα για την ενδοσχολική βία 
για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, εκπαιδευτικούς, γονείς

Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα ΠΑιΘέΑ 
σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Μία διαδραστική θεατρική παράσταση στο πλαίσιο ενός Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος με τεχνικές «Φόρουμ» σε σχέση με το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας όπου οι θεατές-μαθητές καλούνται να μπουν στο ρόλο του θύματος και να δοκιμάσουν έμπρακτα τις προσωπικές τους στρατηγικές και να προτείνουν δικό τους τέλος-διέξοδο.

Τι είναι το πρόγραμμα «349’ ακόμα…»… με μια ματιά
Το έργο «349’ ακόμα…» είναι ένα ολοκληρωμένο Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα για σχολεία που περιλαμβάνει παράσταση και δραστηριότητες πριν και μετά την παράσταση. Τόσο η παράσταση, όσο και οι δραστηριότητες που προηγούνται και ακολουθούν, χρησιμοποιούν τεχνικές θεάτρου φόρουμ και εκπαιδευτικού δράματος. 
Η όλη παρέμβαση, παράσταση και δραστηριότητες, υλοποιείται από ομάδα τεσσάρων (4) θεατροπαιδαγωγών και ενός (1) εμψυχωτή-σκηνοθέτη στο χώρο του σχολείου και διαρκεί περίπου τρεις (3) ώρες

Το πρόγραμμα έχει πιλοτικά εφαρμοσθεί το 2012 σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου σε συνεργασία με τα Τμήματα Αγωγής Υγείας Α/βαθμιας και Β/βαθμιας Εκ/σης Αχαΐας και άλλους φορείς σε εκπαιδευτικούς, σε φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου Πατρών, στην 7η Διεθνή Συνδιάσκεψη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2012) και σε γονείς. Εκτοτε παρουσιάζεται σε σχολέια και σε επιμορφωτικά εργαστήρια εκπαιδευτικών από πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς


Σκοπός
Η παράσταση θεάτρου φόρουμ σχετίζεται με τη ενδοσχολική βία και έχει ως στόχο, μέσα από τη δυνατότητα της ενεργητικής συμμετοχής των θεατών, που παρέχει το συγκεκριμένο είδος θεάτρου, να προτείνει εναλλακτικές στρατηγικές αντιμετώπισης του φαινομένου. Η επιδίωξη είναι μέσω της συγκεκριμένης παρουσίασης να αναδειχτούν οι διαστάσεις του προβλήματος της σχολικής βίας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και να προταθεί ένας εναλλακτικός τρόπος διαχείρισής του. Οι συμμετέχοντες λειτουργώντας με ‘ενσυναίσθητη κατανόηση’ οικειοποιούνται την κατάσταση του θύματος και προτείνουν έμπρακτα στρατηγικές που θα μπορούσαν να το οδηγήσουν σε αποτελεσματικότερο χειρισμό της. 


Οργάνωση-σχεδιασμός και οι συνεργαζόμενοι φορείς
Η Παράσταση Θεάτρου Φόρουμ – Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα "349’ ακόμα..." δημιουργήθηκε το 2012 από τη Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα ΠΑιΘέΑ σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και στηρίχτηκε στη δομή και στις τεχνικές ανάλογων Θεατροπαιδαγωγικών Προγραμμάτων του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση ("Διαφυγές", "παίζοντας τις ιστεορίες του κόσμου", "εσύ όπως κι εγώ" κ.ά.).
Οι συντελεστές & η πορεία του «349΄ ακόμα…» 
Σχεδιασμός: Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη, Μαρία Στειακάκη, Αμαλία Παναγιωτοπούλου.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Μπεκιάρης
Ηθοποιοί-θεατροπαιδαγωγοί: Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη, Αμαλία Παναγιωτοπούλου, Κατερίνα Μιχαλοπούλου, Νίκος Γκόβας, Νάσια Χολέβα, Κατερίνα Στεφάνου, Παναγιώτης Βασιλόπουλος,  Λάμπρος Αραπάκος, Ελένη Κίτσου, Νίκη Φραγκέλη, Νίκη Μιμιλίδου, Γιάννης Κουτρουμάνης, Χρήστος Μπουρνάκας, Χρήστος Χασκής και άλλοι πιστοποιημένοι θεατροπαιδαγωγοί.


Το έργο «349’ ακόμα…»
Στο έργο «349’ ακόμα…» κεντρικό πρόσωπο είναι ένας ευαίσθητος και μοναχικός μαθητής της ΣΤ΄ τάξης, ο Μαρίνος. Του αρέσει να ζωγραφίζει, αλλά δεν τα καταφέρνει όμως το ίδιο καλά και στο ποδόσφαιρο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γίνει στόχος από μια ομάδα συμμαθητών του, με αρχηγό τον Γρηγόρη, οι οποίοι τον κοροϊδεύουν, τον εκφοβίζουν και τον χτυπούν. Ο Μαρίνος επιχειρεί να ζητήσει βοήθεια από τη δασκάλα του, αλλά διστάζει να αποκαλύψει όλα τα περιστατικά που του συμβαίνουν. H δασκάλα του δεν αντιλαμβάνεται τις διαστάσεις του προβλήματος και του δίνει κάποιες γενικές συμβουλές. Ένας συμμαθητής του που παρατηρεί την κατάσταση προσπαθεί να τον προσεγγίσει, αλλά ο Μαρίνος από φόβο δε δέχεται τη βοήθειά του και παραμένει απομονωμένος. Παράλληλα, συχνά αρνείται να πάει στο σχολείο προφασιζόμενος αδιαθεσία, γεγονός που ερμηνεύεται ως τεμπελιά από την πολυάσχολη μητέρα του. Αδυνατώντας να χειριστεί αποτελεσματικά την κατάσταση και να ξεφύγει από το αδιέξοδο, στο τέλος της παράστασης, κάνει δραματική έκκληση στο κοινό να τον βοηθήσει. Αυτή είναι και η αφορμή για να συμμετέχουν οι ενεργοποιημένοι από την παράσταση θεατές στη δράση, κατά την επανάληψη των σκηνών, προκειμένου, παίζοντας το ρόλο του Μαρίνου, να προτείνουν με την παρέμβασή τους νέες στρατηγικές που θα μπορούσαν να μεταβάλλουν την κατάσταση. 
Η αποτελεσματικότητα των τεχνικών του θεάτρου Φόρουμ έγκειται στη δυνατότητα που έχουν οι θεατές να δοκιμάσουν τις στρατηγικές τους στην πράξη αλληλοεπιδρώντας με τα πρόσωπα της ιστορίας. Με τον τρόπο αυτό και τη συζήτηση που ακολουθεί με το κοινό οι επιλογές που έχει το παιδί θύμα για να χειριστεί πιο αποτελεσματικά την κατάσταση μπορούν να αξιολογηθούν σε ένα πρώτο επίπεδο. Οι τεχνικές αυτές δεν αποσκοπούν στο να δώσουν έτοιμες λύσεις - συνταγές σε ένα τόσο σύνθετο πρόβλημα, αλλά να προτείνουν στους μαθητές εναλλακτικούς τρόπους χειρισμού διαφυγής από το αδιέξοδο που θα τους είναι χρήσιμες σε ανάλογες περιπτώσεις. 


Πώς εφαρμόζεται στα σχολεία 
Διάρκεια-Χώρος
: Η παρέμβαση διαρκεί περίπου 3 ώρες, γίνεται με απλά σκηνικά μέσα, μπορεί να υλοποιηθεί είτε σε θέατρο, είτε μέσα στην αίθουσα μιας σχολικής τάξης με τη συμμετοχή ως και 35 μαθητών
Τα μέρη: Η παρέμβαση έχει τρία μέρη. 
Στο Α΄ Μέρος, πριν την παράσταση, οι μαθητές προετοιμάζονται με μια σειρά ασκήσεων εκπαιδευτικού δράματος, χρησιμοποιώντας την τεχνική του «πακέτου εξερεύνησης». 
Στο Β’ Μέρος παίζεται η παράσταση. 
Στο Γ’ Μέρος γίνεται εμβάθυνση στα κίνητρα των διαφόρων χαρακτήρων και το «φόρουμ» δηλαδή οι αντικαταστάσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το πρόγραμμα "349' ακόμα" πηγαίνει δωρεάν σε περιορισμένο αριθμό σχολείων, κατά προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 
 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr / www.theatroedu.gr

Εργαστήρια «349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Αθήνα, 20/11/2023, παράσταση, θεάτρου φόρουμ για εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, γονείς, φορείς πρόληψης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/11/2023 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event


«349΄ακόμα...»
παράσταση θεάτρου φόρουμ - θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

ένα ολοκληρωμένο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για σχολεία σε σχέση με το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας
που περιλαμβάνει παράσταση και δραστηριότητες πριν και μετά την παράσταση.

 

Αθήνα, 20/11/2023, ώρες: 5.30μμ-8.30μμ
δωρεάν για εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, γονείς, φορείς πρόληψης

Χώρος: 11ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
(
Ελ. Βενιζέλου 14, Αγ. Δημήτριος. 350μ από ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ: ΑΓ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ)

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Αθήνας διοργανώνει δωρεάν την θεατροπαιδαγωγική παράσταση θεάτρου φόρουμ  «349' ακόμα» ειδικά για εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, γονείς και φορείς πρόληψης που θέλουν να γνωρίσουν τη μέθοδο ή να καλέσουν την παράσταση σε σχολεία.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: οι θέσεις είναι περιορισμένες και προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανεληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΔΩ

ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ: Νίκος Γκόβας, Αναστασία Παπαϊωάννου, Βασίλης Κλησιάρης, Βίβιαν Μπουλογεώργου, Νίκη Φραγκέλλη

Η διαδραστική παράσταση-θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα "349" ακόμα" απευθύνεται κυρίως σε μαθητές/μαθήτριες 11-14 χρονών, διαπραγματεύεται θέματα σχολικής βίας και δίνει την ευκαιρία  στο κοινό να παρέμβει στη δράση προτείνοντας λύσεις και δοκιμάζοντας ιδέες στη πράξη.

Έχει στόχο, μέσα από τη δυνατότητα της ενεργητικής συμμετοχής των θεατών, που παρέχει το συγκεκριμένο είδος θεάτρου, να προτείνει εναλλακτικές στρατηγικές αντιμετώπισης του φαινομένου. Η επιδίωξη είναι, μέσω της συγκεκριμένης παρουσίασης, να αναδειχτούν οι διαστάσεις του προβλήματος της σχολικής βίας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες και να προταθεί ένας εναλλακτικός τρόπος διαχείρισής του. Οι συμμετέχοντες λειτουργώντας με ‘ενσυναίσθητη κατανόηση’ οικειοποιούνται την κατάσταση του θύματος και προτείνουν έμπρακτα στρατηγικές που θα μπορούσαν να το οδηγήσουν σε αποτελεσματικότερο χειρισμό της. 

Τόσο η παράσταση, όσο και οι δραστηριότητες που προηγούνται και ακολουθούν, χρησιμοποιούν τεχνικές θεάτρου φόρουμ και εκπαιδευτικού δράματος. 
Το σημαντικό στοιχείο του προγράμματος είναι ότι η παράσταση δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να πάρουν μέρος στη δράση προτείνοντας λύσεις και δοκιμάζοντας ιδέες στη πράξη αντί στα λόγια. Είναι δηλαδή μια μορφή «αλληλεπιδραστικού» θεάτρου το οποίο χρησιμοποιεί τεχνικές που έχουν την αναφορά τους στο θέατρο Φόρουμ του Augusto Boal και στην πολύχρονη πείρα των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων (T-i-E) της Βρετανίας. Οι τεχνικές αυτές δεν αποσκοπούν στο να οδηγήσουν τους μαθητές/μαθήτριες να πάρουν τελεσίδικη θέση σε αμφιλεγόμενα θέματα όσο στο να αναδείξουν τις πολλές πλευρές με τις οποίες μπορεί να προσεγγιστεί ένα τέτοιο ζήτημα.

Περισσότερα για το "349' ακόμα"ΕΔΩ 

Το σεμινάριο υλοποιείται σε συνεργασία με τη Δ’ Διεύθυνση ΠΕ Αθήνας - Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων και φιλοξενείται στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Αγ Δημητρίου.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευσησ/Γραφείο Αθήνας
Συνεργασία - υποστήριξη: Νίκος Καμήλος Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων Δ΄ Διεύθυνση ΠΕ Αθήνας
Τοπικός Συντονισμός: Βασίλης Κλησιάρης

Πληροφορίες: 2106541600 / info@theatroedu.gr / www,TheatroEdu.gr

 

 

Print

Number of views (599)/Σχόλια (0)