Μεθοδολογία για μια Παιδαγωγική
με Κέντρο το Μαθητή και τις Παρασταστικές Τέχνες
 

 

Ημερολόγιο Δράσεων


Προκαταρκτικές ενέργειες

 

1 Φεβρουαρίου - 30 Μαΐου 2007, Αττική. Παρακολούθηση εφαρμογής σε σχολεία

10-23 Δεκεμβρίου 2006, Αθήνα. Επιλογή των σχολείων που θα εφαρμόσουν το Πρόγραμμα

Σεπτέμβριος 2006, Απάντηση από ΕΕ με θετικά σχόλια και έγκριση Προγράμματος. Βαθμολογία "Very Good / Good"

1 Μαρτίου 2006, Κατάθεση αίτησης στην ΕΕ από τον Συντονιστή.

Δεκέμβριος 2005-Φεβρουάριος 2006, Αθήνα-Λονδίνο. Προετοιμασία αίτησης

Πρόγραμμα δράσεων mPPact

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα mPPACT  «Μεθοδολογία για μια Παιδαγωγική με κέντρο το Μαθητή και τις Παραστατικές Τέχνες»

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα mPPACT  «Μεθοδολογία για μια Παιδαγωγική με κέντρο το Μαθητή και τις Παραστατικές Τέχνες»

Σπέτσες, 25-31/7/2010, Εργαστήριο, David Pammenter, Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/7/2010 12:00 μμ - 31/7/2010 11:00 πμ Export event

Σπέτσες, 25-31 Ιουλίου 2010 
9η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Σπέτσες 2010
«Θεατρικές διαδρομές»


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Ευρωπαϊκό πρόγραμμα mPPACT  «Μεθοδολογία για μια Παιδαγωγική με κέντρο το Μαθητή και τις Παραστατικές Τέχνες»  
David Pammenter, σκηνοθέτης, παιδαγωγός, εμψυχωτής του Θεάτρου για την Ανάπτυξη, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Winchester,
Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, ηθοποιός

Το σεμινάριο προτείνει μια μεθοδολογία, η οποία θα βοηθήσει όσους λειτουργούν στο χώρο εκπαίδευσης των παιδιών και των νέων να συνειδητοποιήσουν και να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους. Βασικό στοιχείο στην παιδαγωγική πράξη που προτείνεται είναι παιδαγωγοί και μαθητευόμενοι μαζί να πορεύονται σε μια διαδικασία μάθησης και κατανόησης του κόσμου, να αναπτύσσουν κοινούς προβληματισμούς, να μοιράζονται τις ανησυχίες τους και να βρίσκουν δημιουργικούς τρόπους να εκφράζονται. Σύμφωνα με τις αρχές Παιδαγωγικής που θα ακολουθήσει το πρόγραμμα, ο κόσμος που ζούμε μπορεί να αλλάξει και οι νέοι μπορούν να ορίσουν το δικό τους χώρο μέσα σε αυτόν τον κόσμο, να μιλήσουν για τη δική τους ιστορία και να ακούσουν τις ιστορίες των άλλων. Η μεθοδολογία διερευνά παιδαγωγικές-μαθησιακές θεωρίες πρωτοπόρων θεωρητικών και αναδεικνύει τις δυνατότητες που παρέχει στο πεδίο της εκπαίδευσης των παιδιών και των νέων, η θεατρική και άλλες τέχνες. Η επιμόρφωση συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. Στο σεμινάριο θα διερευνήσουμε ζητήματα του εαυτού και του άλλου, θα εστιάσουμε σε ζητήματα ταυτότητας, θα αξιοποιήσουμε τη δημιουργικότητά μας, την κριτική μας σκέψη και θα προσδιορίσουμε και θα επαναπροσδιορίσουμε τις αντιλήψεις που σχετίζονται με την κοινωνική δομή και την κοινωνική πραγματικότητα που καλούμαστε να ζήσουμε ως ενεργοί πολίτες. Συγκεκριμένα το σεμινάριο περιλαμβάνει: προσεγγίσεις -ασκήσεις συγκρότησης και δυναμικής της ομάδας θεωρητική προσέγγιση (τι σημαίνει εκπαίδευση, πώς σχετίζεται με τα δικαιώματα του παιδιού, πώς ακριβώς δουλεύουμε και πού το στηρίζουμε) αξιοποίηση των προσωπικών εμπειριών, και μεταμόρφωσή τους σε υλικό για παρουσίαση πέρασμα από το προσωπικό στο συλλογικό με διαφορετικές θεατρικές τεχνικές και φόρμες και με την αξιοποίηση πολλών μορφών τέχνης (μουσική, κίνηση, οπτικοακουστική έκφραση, ακίνητες εικόνες, χάρτης ζωής, ανακριτική καρέκλα, κ.ά) αξιολόγηση, εξέλιξη, σχεδιασμός για μελλοντική εφαρμογή Το πρόγραμμα mPPACT είναι ένα επιμορφωτικό σεμινάριο που προέκυψε από τριετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius 2.1. (Χώρες: Ελλάδα, Μ. Βρετανία, Κύπρος, Δανία με 8 εταίρους.Είναι πιστοποιημένο ευρωπαϊκό σεμινάριο επιμόρφωσης που περιλαμβάνεται στο Comenius-Grundtvig Training Databasehttps://webgate.ec.europa.eu/llp/istcoursedatabase Τα στάδια του προγράμματος: ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα mPPACT περιλαμβάνει στάδιο προετοιμασίας, στάδιο εφαρμογής, τελικό στάδιο- ανταλλαγή, παρουσίαση. Θα συζητηθεί η δυνατότητα να οργανωθεί εφαρμογή mPPACT  από τους συμμετέχοντες μετά την επιμόρφωση, στις ομάδες/τάξεις τους. Στην επιμόρφωση και την εφαρμογή θα συνεισφέρουν και άλλοι εμψυχωτές από την παιδαγωγική ομάδα mPPACT και θα διανεμηθεί στους συμμετέχοντες το εγχειρίδιο του προγράμματος στα Αγγλικά.

Ο David Pammenter είναι σκηνοθέτης θεάτρου, συγγραφέας, επιμορφωτής καλλιτεχνών/ενεργών πολιτών και παιδαγωγών. Είναι ομότιμος Principal Lecturer στο Πανεπιστήμιο Winchester, Μ. Βρετανία, όπου τώρα διδάσκει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα για το Θέατρο για την Ανάπτυξη. Είναι επίσης επισκέπτης λέκτορας, σκηνοθέτης, σύμβουλος και εξεταστής σε μια σειρά Πανεπιστημίων, Εταιρειών και οργανισμών στη Μ. Βρετανία και στο εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας Belgrade του Coventry (Belgrade TIE Team Coventry), της πρώτης ομάδας για την Θεατροπαιδαγωγική (Theatre-in-Education), της οποίας ήταν συντονιστής για 8 χρόνια και η οποία αποτέλεσε πρότυπο για αυτή την πρακτική σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση (DIE, Drama in Education). Διετέλεσε για 11 χρόνια Principal Lecturer και Διευθυντής Τμήματος για το Rose Bruford College of Speech and Drama όπου εκπαίδευε ηθοποιούς και εμψυχωτές θεάτρου. Έχει μεγάλη εμπειρία δουλειάς στην Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα και η πρακτική κινούνται στο χώρο του Θεάτρου για την Ανάπτυξη (T&FMD - Theatre & Media For Development), στις στρατηγικές ανάπτυξης πολιτισμικής δράσης και εκπαίδευσης, καθώς και στην εκπαίδευση ενεργών πολιτών /ηθοποιών και εκπαιδευτικών. Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής και σκηνοθέτης πλήθους θεατρικών εταιρειών και εκπαιδευτικών καινοτομιών σε πολλά μέρη του κόσμου.

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και ηθοποιός. Έχει διδάξει θεατρική αγωγή σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης όπως: ολοήμερα σχολεία, Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και Λύκειο Γέρακα και σε πλήθος σεμιναρίων ενηλίκων με το Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και άλλους φορείς (Κέντρο Δραματοθεραπείας Αιών, ΣΑΝ, Μαιρηβή, Μικρό Πολυτεχνείο κ.ά). Δραματουργία/ιστορία θεάτρου σε Δραματικές Σχολές (Ωδείο Αθηνών, Σχολή Θεάτρου Εμπρός, Σχολή Θ. Γράμψα/Κ. Καζάκου, σχολή Τ. Χαλκιά, Art Academy Ακμή κ.ά.), καθώς και Διδακτική του Θεάτρου στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και Δραματουργία Κουκλοθεάτρου στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στο Διδασκαλείο Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι συγγραφέας του εκπαιδευτικού βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» (Κέντρου Εκπαίδευσης Ενηλίκων- ΥΠΠΟ) και μέρους του βιβλίου «Βιωματική διδασκαλία της ιστορίας μέσω του θεάτρου» (προσωρινός τίτλος αναμένεται το 2010). Έχει δημοσιεύσει πάνω από πενήντα άρθρα και εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων και αυτόνομες εκδόσεις. Οργάνωσε το θεατρικό αρχείο του Εθνικού Θεάτρου (1997-2004). Παίζει στο θέατρο (12), έχει συνεργαστεί ως δραματουργός με πολλές ομάδες θεάτρου και χορού (16) και έχει σκηνοθετήσει 4 παραστάσεις.

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Προγράμματα
  • mPPact
Έτος
  • 2010
Πόλεις
  • Σπέτσες
Εμψυχωτές
  • Pammenter David
  • Κακουδάκη Τζωρτζίνα
Print

Number of views (1728)/Σχόλια (0)

Στόχοι - Σκοποί

Το προφίλ των Εταίρων

Σχολεία στο Πρόγραμμα