Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

«κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»
(εισαγωγικό σεμινάριο)

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


«κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»
(εισαγωγικό σεμινάριο)

Διάρκεια: 3,5 ώρες
Τρόπος παρουσίασης: Διαδικτυακά ή δια ζώσης
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων
Σχεδιασμός-Εμψύχωση: Κατερίνα Αλεξιάδη, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μπεκιάρης, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Υπεύθυνοι για την ασύγχρονη εκπαίδευση: Άρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου, Γιάννης Πούλιος
Προσκεκλημένος: Διονύσης Παύλου

Σύντομη περιγραφή Το εργαστήριο «κι αν ήσουν εσύ; - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»  (Α1α) μαζί  με το εργαστήριο ««εγώ κι ο άλλος» -  θέματα ταυτότητας, διαπολιτισμική εκπαίδευση» (Α1β) αποτελούν το εισαγωγικό σεμινάριο Α1 της Επιμόρφωσης του  «κι αν ήσουν εσύ;». 

Έχει ως στόχο να ορίσουν από κοινού οι συμμετέχουσες/-οντες ποια είναι τα επείγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα σήμερα γύρω από το προσφυγικό και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Επιπλέον, στοχεύει α) να γνωρίσει στους συμμετέχοντες το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ειδικότερα το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;», β) να αποσαφηνίσει τη διαδικασία και τους όρους της «επιμόρφωσης 100 ωρών», γ) να σκιαγραφήσει το πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούνται οι εκπαιδευτικοί να σχεδιάσουν ανάλογα  πρότζεκτ.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, βίντεο, προσκεκλημένους και αναστοχαστική συζήτηση θα αναδειχθούν τα βασικά ερωτήματα που πραγματεύεται το πρόγραμμα και που απασχολούν τις/τους συμμετέχουσες/-οντες, όπως οι εκτοπισμένοι άνθρωποι, η ξενοφοβία, ο πολιτισμός, η ταυτότητα, η ετερότητα και η διαχείρισή της, καθώς και η παιδαγωγική προσέγγιση που προτείνεται με βάση τις αρχές της κριτικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Μετά το τέλος του τετράωρου εργαστηρίου οι συμμετέχουσες/-οντες αναμένεται να έχουν λύσει τις βασικές απορίες τους για τη λειτουργία και το περιεχόμενο της επιμόρφωσης και ειδικά της Α΄ ενότητας και της ασύγχρονης εκπαίδευσης και να έχουν έρθει σε μια πρώτη επαφή με τις βιωματικές μεθόδους που θα χρησιμοποιηθούν κατά την επιμόρφωση καθώς και με τις βασικές αρχές του προγράμματος.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα
Πληροφορίες: www.TheatroEdu.gr / 2106541600 / info@theatroedu.gr / humanrights@theatroedu.gr

 


 

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - «κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις

«Διαπολιτισμική εκπαίδευση: αποσαφηνίζοντας τις έννοιες και αποφεύγοντας τις ‘παγίδες’»

«Διαπολιτισμική εκπαίδευση: αποσαφηνίζοντας τις έννοιες και αποφεύγοντας τις ‘παγίδες’»

Διαδικτυακά, 17/1/2023, Διάλεξη-συζήτηση Κώστας Μάγος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/1/2023 6:00 μμ - 8:00 μμ Export event


«Διαπολιτισμική εκπαίδευση: αποσαφηνίζοντας τις έννοιες και αποφεύγοντας τις ‘παγίδες’»

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ (ΖΟΟΜ) , 17/1/2023, 18:00-20:00 O ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΖΟΟΜ ΕΔΩ
Εισηγητής: Κώστας Μάγος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Συντονίζει η Χριστίνα Ζώνιου, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές. 

Στο πλαίσιο της εισήγησης θα διευκρινισθούν κεντρικές έννοιες που σχετίζονται με ζητήματα διαχείρισης της ετερότητας στη σχολική τάξη, ενώ μέσα από χαρακτηριστικά παραδείγματα θα γίνει αναφορά σε συνήθεις ‘παγίδες’, δηλαδή μη αποτελεσματικές δράσεις,  οι οποίες συχνά πραγματοποιούνται στην προσπάθεια εφαρμογής της διαπολιτισμικής προσέγγισης.

Βιογραφικά στοιχεία
Ο Κώστας Μάγος γεννήθηκε στη Μυτιλήνη και ζει στο Βόλο. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάστηκε ως δάσκαλος σε δημόσια δημοτικά σχολεία. Από το 2007 διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο οποίο είναι  Αναπληρωτής Καθηγητής, με ερευνητικό και διδακτικό αντικείμενο ζητήματα σχετικά με τη διαπολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης.

Η διάλεξη - συζήτηση θα γίνει διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM

 

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.  info@theatroedu.gr/ 2106541600


 

Print

Number of views (726)/Σχόλια (0)