"ΜΑΖΙ"

 

Η Δράση "Μαζί" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;». Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους π.χ. συνεργασίες τοπικών σχολείων με σχολεία όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες ή με καταυλισμούς, εργαστήρια τέχνης, επισκέψεις σε χώρους παραστάσεων, μουσείων κ.ά., ανοιχτές δράσεις σε δημόσιους χώρους, κλπ. Σημαντικό στοιχείο και προτεραιότητα σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα παιδιά να συναντιούνται με στόχο να δημιουργήσουν κάτι μαζί αξιοποιώντας εργαλεία από τις τέχνες (θέατρο, χορός, βίντεο, μουσική, εικαστικά κ.ά). Έχουν δηλαδή τη μορφή «δημιουργικών εργαστηρίων τέχνης».
Οι σχετικές δράσεις προβάλλονται εν συντομία σε αυτό το χώρο.
Εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογες δράσεις μπορούν να στείλουν σύντομη περιγραφή για ανάρτηση. 
Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπορεί να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες

α)  με τη παραχώρηση καλλιτεχνών (θεατροπαιδαγωγών, μουσικών, χορευτών κ.ά), β) με κάλυψη μέρους των εξόδων για υλικά, γ) με κάλυψη εξόδων μετακινήσεων. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα συνεργασίας και στήριξης από το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» στο humanrights@theatroedu.gr


 

 

Οι δράσεις "ΜΑΖΙ" - Κι αν ήσουν εσύ;

Δράση "Μαζί"

Δράση "Μαζί"

Φιλιππιάδα Πρεβέζης, 11/5/2019, Δράση "Μαζί"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/5/2019 7:00 μμ - 9:00 μμ Export event


Δράση "Μαζί"

11 Μαΐου 2019 Φιλιππιάδα Μαζί (Δράση 6)

Συμμετείχαν: 100 παιδιά και γονείς, με μεγάλη συμμετοχή προσφύγων

Η εκδήλωση ήταν σπονδυλωτή.

Προηγήθηκαν 3 δράσεις, έτσι ώστε να ζεσταθούν – εισαχθούν στο εορταστικό κλίμα οι συμμετέχοντες μαθητές (πρόσφυγες ή μη). Πιο συγκεκριμένα ανά ομάδες ζωγραφίσαμε μεγάλες, συλλογικές εικόνες, ακούσαμε την αφήγηση της ιστορίας του "Έλμερ, του πολύχρωμου ελέφαντα" με συνοδεία μουσικών οργάνων και παίξαμε θεατρικά παιχνίδια. Τις δράσεις υποστήριξαν 3 εκπαιδευτικοί (2 από το Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Φιλιππιάδας και 1 από τη ΔΥΕΠ του Δημοτικού.

Ακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα με:

  • Εξαιρετική διαδραστική παράσταση του μίμου (συνεργάτη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση) Γιώργου Φλώρου.

  • Η χορωδία από νέους πρόσφυγες "Juventa Polyglotta" ερμήνευσε τρία τραγούδια

    • "Τα Παιδιά Ζωγραφίζουν στον Τοίχο" (σε στίχους Μ. Μπουρμπούλη και μουσική Γ. Χατζηνάσιου) παράλληλα και σε νοηματική γλώσσα,

    • "Αν όλα τα Παιδιά της Γης" (σε στίχους Γ. Ρίτσου και μουσική Λ. Κηλαηδόνη) στα ελληνικά και

    • «Clima Song» (η μελωδία του bella ciao επενδεδυμένη με στίχους για το κλίμα στα Αγγλικά).

  • μιούζικαλ "της Μουσικής τα Νήματα" από τους κατασκευαστές και παίκτες μαριονέτας "Αντάμα Πανταχού"

Υπήρξε θετικότατη ανταπόκριση από τα περισσότερους από 100 συμμετέχοντες (παιδιά και γονείς). Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ήταν προσφυγικός πληθυσμός (80 συνολικά). Έστω και αυτή η μικρή συμμετοχή ατόμων από την τοπική κοινωνία (κυρίως παιδιών και εφήβων) κρίνεται ως σημαντική αν συνυπολογίσει κανείς τις διαμορφωμένες στάσεις απέναντι στους πρόσφυγες στη Φιλιππιάδα.

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.

«Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και περιέργεια για το πως θα ήταν!

Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά- σιγά μέσω του εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση... Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά και των ίδιων των βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!» 

Καλλιόπη Διονυσοπούλου, YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες