"ΜΑΖΙ"

 

Η Δράση "Μαζί" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;». Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους π.χ. συνεργασίες τοπικών σχολείων με σχολεία όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες ή με καταυλισμούς, εργαστήρια τέχνης, επισκέψεις σε χώρους παραστάσεων, μουσείων κ.ά., ανοιχτές δράσεις σε δημόσιους χώρους, κλπ. Σημαντικό στοιχείο και προτεραιότητα σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα παιδιά να συναντιούνται με στόχο να δημιουργήσουν κάτι μαζί αξιοποιώντας εργαλεία από τις τέχνες (θέατρο, χορός, βίντεο, μουσική, εικαστικά κ.ά). Έχουν δηλαδή τη μορφή «δημιουργικών εργαστηρίων τέχνης».
Οι σχετικές δράσεις προβάλλονται εν συντομία σε αυτό το χώρο.
Εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογες δράσεις μπορούν να στείλουν σύντομη περιγραφή για ανάρτηση. 
Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπορεί να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες

α)  με τη παραχώρηση καλλιτεχνών (θεατροπαιδαγωγών, μουσικών, χορευτών κ.ά), β) με κάλυψη μέρους των εξόδων για υλικά, γ) με κάλυψη εξόδων μετακινήσεων. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα συνεργασίας και στήριξης από το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» στο humanrights@theatroedu.gr


 

 

Οι δράσεις "ΜΑΖΙ" - Κι αν ήσουν εσύ;

Δράση "Μαζί"

Δράση "Μαζί"

Ιωάννινα, 17/4/2019, Δράση "Μαζί"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/4/2019 12:00 μμ - 4:00 μμ Export event


Δράση "Μαζί"

17 Απρίλη 2019 Εσωτερική Ακρόπολη Ιωαννίνων Μαζί

Συμμετείχαν: 25 πρόσφυγες από τη Δομή της Φιλιππιάδας, 20 πρόσφυγες από την Παιδόπολη των Ιωαννίνων και περίπου 550 μαθητές δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχολείων της Ηπείρου.

Η εκδήλωση εντάχθηκε σε σύνθετη δράση του Δικτύου σχολείων του προγράμματος Νοιάζομαι και Δρω, «Αν ο εθελοντισμός ήταν παιχνίδι θα ήταν …θησαυρός». 600 μαθητές κάθε βαθμίδας (από νήπια μέχρι φοιτητές) 70 εκπαιδευτικοί, 100 εθελοντές από περισσότερους από 20 φορείς ενεργού πολιτειότητας κατέκλυσαν το Κάστρο των Ιωαννίνων και την εσωτερική Ακρόπολή του. Το σύνολο των μαθητών κατανεμήθηκε ηλικιακά σε 16 διαφορετικές ομάδες. Ανάμεσα στους μαθητές σε διακριτές ομάδες κατανεμήθηκαν και 20 συμμετέχοντες μαθητές από τις Δομές Υποστήριξης και Εκπαίδευσης Προσφύγων Ιωαννίνων.

Οι μικτές ομάδες (προσφύγων ή μη) από μαθητές είχαν την ευκαιρία να:

  • κάνουν έρευνα σχετική με την κυκλοφοριακή μας αγωγή σε διαβάσεις της πόλης με τη βοήθεια της Τροχαίας Ιωαννίνων και των Pagouristas,

  • ανακαλύψουν τη δυσκολία μετακίνησης των ατόμων με αναπηρικά αμαξίδια, τους οποίους κλήθηκαν να καθοδηγήσουν σε συγκεκριμένες διαδρομές στην πόλη,

  • παρακολουθήσουν τα πρώτα τους μαθήματα σε μηχανές Braille από το Σύνδεσμο Τυφλών Ηπείρου,

  • υλοποιήσουν πειράματα σχετικά με την αειφορία που διοργάνωσε το Εργαστήριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών,

  • παίξουν Μπότσια με τα παιδιά του ΕΕΕΕΚ, και επιδαπέδιο volley με τα παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ,

  • συμμετάσχουν σε 4 διαφορετικές δράσεις του Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Παμβώτιδας (όπως το να κατασκευάσουν ταΐστρες πουλιών, να κάνουν παρατήρηση με τηλεσκόπιο στη λίμνη και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες που αναδεικνύουν την ανάγκη της βιοποικιλότητας),

  • ενημερωθούν σχετικά με το έργο των: Χαμόγελο του παιδιού και Αλκυόνη: Σύλλογος Περίθαλψης Απειλούμενων Ζώων,

  • παρακολουθήσουν μαθήματα πρώτων βοηθειών από τους εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού,

  • κάνουν τα πρώτα βήματα επικοινωνίας με τη νοηματική γλώσσα από τη σχολή «Το tunnel της σιωπής»,

  • δημιουργήσουν χρήσιμα αντικείμενα αξιοποιώντας άχρηστα υλικά με την καθοδήγηση του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας,

  • συμμετάσχουν σε «ειδικά» παιχνίδια μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς του 2ου Ειδικού σχολείου,

  • γνωρίσουν την αξία της Θεραπευτικής Ιππασίας από την εκπρόσωπο του αντίστοιχου κέντρου κα Αλεξία Στεργίου και την «Δανάη»,

  • ενημερωθούν για την ειδική εκπαίδευση από τον Διευθυντή του 2ου Ειδικού Σχολείου, κ.Τόκα

  • ενημερωθούν για το πώς προφυλασσόμαστε και πώς προφυλάσσουμε κάποιο αδέσποτο από την Anima,

  • συμμετάσχουν σε βιωματικά θεματικά και θεατρικά παιχνίδια υπό την καθοδήγηση του Εργαστηρίου Δραματοθεραπείας και Συμβουλευτικής «Ανοικτό Παράθυρο» αλλά και της ARSIS.

Στις παραπάνω δράσεις εντάχθηκε και δράση του ΜΑΖΙ στην οποία πρωταγωνίστησαν οι μαθητές – πρόσφυγες από τη Δομή της Φιλιππιάδας. Περισσότεροι από 100 μαθητές (συγκεκριμένα από 6 ομάδες από 20 σχολεία) κλήθηκαν από τα παιδιά της δομής της Φιλιππιάδας να γράψουν φράσεις και λέξεις όπως «ΜΑΖΙ» και να ανταλλάξουν τραγούδια στις μητρικές τους γλώσσες (Φαρσί-Νταρί, Κουρμάντσι, Σοράνι και Αραβικά). Η συγκεκριμένη δράση υποστηρίχθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ».

Τη συγκεκριμένη δράση αλλά και όσες αφορούσαν σε βιωματικά θεματικά και θεατρικά παιχνίδια υποστήριξε η συνεργαζόμενη με το Δίκτυο μας θεατρολόγος Βίκυ Βάββα. Συγκεκριμένη δράση- συζήτηση σχετιζόμενη με την αποδοχή των προσφύγων ανέλαβε η ARSIS. Το σύνολο της εκδήλωσης διοργάνωσαν- συντόνισαν οι συνεργαζόμενοι με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση: Γιώργος Σκαργιώτης και Δημήτρης Κονετάς.

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.

Print

Number of views (1880)/Σχόλια (0)

«Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και περιέργεια για το πως θα ήταν!

Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά- σιγά μέσω του εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση... Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά και των ίδιων των βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!» 

Καλλιόπη Διονυσοπούλου, YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες