"ΜΑΖΙ"

 

Η Δράση "Μαζί" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;». Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους π.χ. συνεργασίες τοπικών σχολείων με σχολεία όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες ή με καταυλισμούς, εργαστήρια τέχνης, επισκέψεις σε χώρους παραστάσεων, μουσείων κ.ά., ανοιχτές δράσεις σε δημόσιους χώρους, κλπ. Σημαντικό στοιχείο και προτεραιότητα σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα παιδιά να συναντιούνται με στόχο να δημιουργήσουν κάτι μαζί αξιοποιώντας εργαλεία από τις τέχνες (θέατρο, χορός, βίντεο, μουσική, εικαστικά κ.ά). Έχουν δηλαδή τη μορφή «δημιουργικών εργαστηρίων τέχνης».
Οι σχετικές δράσεις προβάλλονται εν συντομία σε αυτό το χώρο.
Εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογες δράσεις μπορούν να στείλουν σύντομη περιγραφή για ανάρτηση. 
Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπορεί να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες

α)  με τη παραχώρηση καλλιτεχνών (θεατροπαιδαγωγών, μουσικών, χορευτών κ.ά), β) με κάλυψη μέρους των εξόδων για υλικά, γ) με κάλυψη εξόδων μετακινήσεων. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα συνεργασίας και στήριξης από το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» στο humanrights@theatroedu.gr


 

 

Οι δράσεις "ΜΑΖΙ" - Κι αν ήσουν εσύ;

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Θεσσαλονίκης

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη 20 Μαρτίου 2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Θεσσαλονίκης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/3/2025 9:30 πμ - 12:30 μμ Export event


Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ - ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ 2025 στην Θεσσαλονίκη
«Μαζί -Μια φορά κι έναν καιρό ήμασταν μαζί!»
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 20 Μαρτίου 2025, Ωρες 9:45-12:15
Αύλειος χώρος Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης,

 

Παίρνουν μέρος 11 σχολεία, 1 Δομή Φιλοξενίας, 45 εκπαιδευτικοί, 250 μαθητές & μαθήτριες, 8 φορείς 

 
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Βόρειας Ελλάδας σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες  διοργανώνουν Νεανικό – Μαθητικό Φεστιβάλ με τίτλο "Μαζί -Μια φορά κι έναν καιρό ήμασταν μαζί!"", στη Θεσσαλονίκη στις 20/3/2025.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής, Αλληλεγγύης και Πρόνοιας και της Αντιδημαρχίας Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/δευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης, τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης και τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Το Φεστιβάλ 2025  περιλαμβάνει
α) παρουσιάσεις και δρώμενα,
β) βιωματικά εργαστήρια για παιδιά

 

Παίρνουν μέρος τα σχολεία & φορείς:
Νηπιαγωγείο Αγίας Τριάδας 
1ο ΔΣ Ωραιοκάστρου «Ευαγόρας Παλληκαρίδης»
8ο ΔΣ Θεσσαλονίκης
34ο ΔΣ Θεσσαλονίκης
36ο ΔΣ Θεσσαλονίκης «Μίλτος Κουντουράς»
ΔΣ Λαγυνών Θεσσαλονίκης
3ο ΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας) Θεσσαλονίκης (λειτουργεί εντός του Σωφρονιστικού Καταστήματος Διαβατών)
4ο ΓΣ Νεάπολης Θεσσαλονίκης
Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου Θεσσαλονίκης
ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης
ΓΕΛ Φιλύρου Θεσσαλονίκης
Μαθητές από την ΕΔΠΦΑΑ (Ελεγχόμενη Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο) Διαβατών
Pluralités – Ερευνητική Ομάδα του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ

 

Το Μαθητικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 πραγματοποιείται στην ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ  για όγδοη χρονιά με τη συμμετοχή σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;», καθώς και άλλων ομάδων που έχουν δουλέψει πάνω στις ίδιες θεματικές. Όπως κάθε χρόνο, ένα δίκτυο σχολείων δημιουργήθηκε στην αρχή του σχολικού έτους με στόχο να δουλέψουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας πάνω σε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή του διαφορετικού σε όλες του τις μορφές. Τα παιδιά εργάζονται πάνω στην ενσυναίσθηση, την αποδοχή του άλλου, την  κατανόηση του δικαιώματος των ίσων ευκαιριών για όλους. Χρησιμοποιούνται θεατρικές τεχνικές, βιωματικά εργαστήρια, διδακτικές επισκέψεις, συζητήσεις, δημιουργική γραφή κ.ά. Ταυτόχρονα, κατά το ίδιο διάστημα οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε τακτικές επιμορφωτικές, συντονιστικές και ενημερωτικές συναντήσεις, ώστε να υπάρχει κοινή συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη. Η αποκορύφωση αυτής της διαδικασίας είναι η συνάντηση όλων σε ένα μεγάλο φεστιβάλ στο τέλος του σχολικού έτους, το οποίο, με τη στήριξη μεγάλου αριθμού φορέων της πόλης, έχει στόχο τη διάχυση της δουλειάς αυτής τόσο στη σχολική, όσο και στην ευρύτερη κοινότητα. 
 

Στηρίζουν οι εκπαιδευτικοί: Ακρίτα Αλεξάνδρα, Αξονίδου Σοφία, Δάμτση Ευθυμία, Δίγκα Λουλούδα, Δουνδή Αννέτα, Δρακοπούλου Γεωργία,  Εμβολιάδου Φωτεινή, Ζαφειριάδου Ανδρομάχη, Καξίρα Παρασκευή, Καραγκιόζη Βασιλική, Καραδήμου Μαρία, Κελεσίδου Ειρήνη, Κομάρη Μαρία, Κόττη Σοφία, Κουτσού Κασσιανή, Κωστόπουλος Γιώργος, Μπάκα Μελίνα, Μπάσιου Αλεξάνδρα, Μπέτου Αικατερίνη, Παπασυμεών Ελισάβετ, Περπιράκη Μαρία, Σασλή Σοφία, Σκιαδαρέση Χαρά, Τζένου Εύα, Τσαρακτσίδου Παρασκευή, Τσαρμποπούλου Αντιγόνη, Τσιώγκα Παρασκευή, Τσουγκράνη Βερονίκη, Φλώρου Χαρά

Στηρίζουν/ εμψυχώνουν: Βαρσαμίδου Αθηνά (Μέλος ΕΔΙΠ, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΑΠΘ, Pluralités), Γιωτάκη Μαριάνα (Εκπαιδευτικός- Ανιματέρ), Καλαμακίδου Ερμοφίλη (Εκπαιδευτικός, Pluralités), Κιμισκίδου Βασιλική (Εκπαιδευτικός, Pluralités), Μαγνήσαλη Φωτεινή, Μαρνά Ειρήνη (Εκπαιδευτικός, Θεατροπαιδαγωγός, Τμήμα Θεάτρου, ΑΠΘ), Μπαλίτα Θεοφανούλα (ΣΕΠ, Εκπαιδευτικός, Pluralités), Μπουντουρά Ευαγγελία (Εκπαιδευτικός, Pluralités), Νάτση Χάιδω (Επόπτρια ποιότητας Β/θμιας Εκπ/σης Μαγνησίας, Σύμβουλος Γαλλικής Γλώσσας Α/θμιας και Β/θμιας Θεσσαλίας, Pluralités), Ρετσίνα Έφη (Εκπαιδευτικός- Ανιματέρ), Σωτηρούδας Βασίλειος (ΣΕΠ), Τομπάζη Αναστασία (ΣΕΠ),  Τσατσούλη Θεοδώρα, Χαραλαμπίδου Αλεξάνδρα
 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Βόρειας Ελλάδας σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες

Η καλλιτεχνική επιμέλεια των Φεστιβάλ «Μαζί!» υποστηρίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού (Πρόγραμμα Δημιουργική Ελλάδα - Επιχορηγήσεις Σύγχρονου Πολιτισμού 2024 - Πολυθεματικά φεστιβάλ/δράσεις). 

Συνεργαζόμενοι φορείς: Δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,  Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/δευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης, Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης, Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Καρματζόγλου Μυρσίνη, Ηθοποιός/Σκηνοθέτης
Συντονισμός: Διβανέ Μαρία, Κοεμτζοπούλου Βικτώρια (ΣΕΠ)
Γραμματεία: Τηλ 2106541600

 

 


Μαθητικά Καλλιτεχνικά Φεστιβάλ «Μαζί!»:
Σχολεία και φορείς ενώνουν δυνάμεις σε γιορτές καλλιτεχνικής δράσης

Τα μαθητικά καλλιτεχνικά φεστιβάλ του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»  2025 που διοργανώνει το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες,  «ταξιδεύουν» σε πολλές πόλεις της χώρας. 

 

Από τις 20 Μαρτίου και μέχρι τα μέσα Μαΐου 2025, στα μαθητικά φεστιβάλ με τίτλο «Μαζί», θα συναντηθούν μαθητές και μαθήτριες, ανάμεσά τους και παιδιά πρόσφυγες, από δεκάδες σχολεία, καθώς και εκπαιδευτικοί, θεατροπαιδαγωγοί, γονείς και μέλη της τοπικής κοινότητας, που θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εργαστήρια και δρώμενα. 
 

Στόχος των φεστιβάλ που έχουν τη σταθερή στήριξη και συμμετοχή τοπικών φορέων, μεταξύ άλλων από την τοπική αυτοδιοίκηση, πανεπιστήμια, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, συλλόγους γονέων και μουσεία, είναι να φέρει μαζί την εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα αξιοποιώντας την τέχνη ως όχημα δράσης και κοινωνικής παρέμβασης.  
 

Με την καθοδήγηση και τη βοήθεια των καλλιτεχνικών υπεύθυνων των φεστιβάλ και των εκπαιδευτικών, οι μαθήτριες και οι μαθητές θα παρουσιάσουν το όραμά τους για έναν συμπεριληπτικό κόσμο όπου χωράει κάθε παιδί και θα συμμετάσχουν σε δράσεις που περιλαμβάνουν παρουσιάσεις θεατρικών δρώμενων, αυτοσχεδιασμούς, μουσικές εκδηλώσεις, εικαστικές εγκαταστάσεις και φωτογραφικές εκθέσεις. 
 

Τα μαθητικά φεστιβάλ  «Μαζί» αποτελούν μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2015 με τη διοργάνωση «Ημερών δράσης» σε σχολεία τα οποία συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» και εξελίχθηκαν σε μια από τις πιο εξωστρεφείς δράσεις του προγράμματος χάρη στην ομαδική δουλειά, το μεράκι και τη συνεργασία δεκάδων ανθρώπων, σχολείων, ομάδων και φορέων. 

Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

To εκπαιδευτικό πρόγραμμα  υλοποιείται από το 2015 από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και το  αξιοποιώντας βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Περιλαμβάνει επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές ομάδων, διαδραστικά εργαστήρια για παιδιά και νέους, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών προσφύγων, δράσεις δικτύωσης των σχολείων και μαθητικά φεστιβάλ. Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» βασίζεται σε υλικό εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, είναι πιTo εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται από το 2015 από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση αξιοποιώντας βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Περιλαμβάνει επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές ομάδων, διαδραστικά εργαστήρια για παιδιά και νέους, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών προσφύγων, δράσεις δικτύωσης των σχολείων και μαθητικά φεστιβάλ. Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» βασίζεται σε υλικό εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, είναι πιστοποιημένο πρόγραμμα του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) και έχει εμπλέξει μέχρι σήμερα  περισσότερους από 40.000 μαθητές και μαθήτριες και 18.800 εκπαιδευτικούς.

 

 

«Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και περιέργεια για το πως θα ήταν!

Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά- σιγά μέσω του εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση... Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά και των ίδιων των βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!» 

Καλλιόπη Διονυσοπούλου, YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες