Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Αττικής 2007

Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τη
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και τα
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου


 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Σάββατο 10/3/2007
09.30  13.00

Σάββατο 10/3/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 11/3/2007
09.45  13.00

Μπινιάρης Τζαμαργιάς Θεοδωρίδης
Φανουράκη

Γρηγοριάδου-Γκόβας-
Μπινιάρης

Μώρου
Παπαδόπουλος Βγαγκές Παρούση-Βλάχου
Πιτούλη Νικολοπούλου Λιάτσου
Ραΐσης Κακουδάκη Φιλίππογλου
Τσαρούχη

Ρεπούλιος-Λουκοπούλου

Χανιωτάκη
Σαχίνης Μαρκόπουλος Δενδρινού

Όλα τα εργαστήρια

Διδακτική του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών

Διδακτική του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών

Αθήνα, 11/3/2007, Εργαστήριο, Κώστας Φιλίππογλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/3/2007 9:30 πμ - 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Κώστας Φιλίππογλου ηθοποιός

"Διδακτική του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών" 

 

Το συγκεκριμένο σεμινάριο θα έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα. Θα δουλέψουμε ομαδικά προσπαθώντας να κατανοήσουμε ότι το θέατρο είναι μια συλλογική διαδικασία και μόνο ως τέτοια έχει λόγο ύπαρξης. Το μάθημα θα είναι σωματικό-βιωματικό. Οι συμμετέχοντες θα απαρτίζουν ένα θεατρικό γκρουπ, θα νοιώσουν τη δυναμική της παράταξης σε κύκλο, θα βιώσουν την ανθρώπινη ενέργεια που κyκλοφορεί και μετασχηματίζεται σε ομαδική. Θα μπουν, καταρχάς, στη διαδικασία να διδαχθούν έναν τρόπο και μια σειρά σωματικών-θεατρικών ασκήσεων, που βοηθούν στη συνοχή και τη συνενοχή μεταξύ των μελών μιας ομάδας. Στη συνέχεια, θα γίνει καταγραφή των ασκήσεων και θα δοθούν διευκρινίσεις από τον καθηγητή, σε τι χρησιμεύει η κάθε μία από αυτές και πώς συνεισφέρουν στις επιθυμητές μεταβολές της ομαδικής ενέργειας. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε, όμως, πως τα γκρουπ αποτελούνται από διαφορετικές προσωπικότητες, που θα πρέπει να προσεγγίζουμε  και να τις οδηγούμε προς την ομαδική συνοχή. Θα επικεντρωθούμε στη διαφορετική συμπεριφορά που ο εμψυχωτής κάποιες φορές οφείλει να έχει απέναντι σε κάθε άτομο ξεχωριστά. Ο σκοπός μας είναι, μέσα σ’ αυτές τις λίγες ώρες, να έχουμε διδαχτεί έναν εύκολο και ευχάριστο τρόπο, για να διδάσκουμε θέατρο και θεατρική παράσταση.

 

Ο Κώστας Φιλίππογλου γεννήθηκε στην Αθήνα το1965. Ξεκίνησε τις θεατρικές του σπουδές στην Αθήνα και συνέχισε την εκπαίδευσή του με ηθοποιούς δασκάλους από τον Πήτερ Μπρούκ, την Αριάν Μνουσκίν και την Theatre de complicite. Από το 1985 εργάζεται στην Ελλάδα ως ηθοποιός κι έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραγωγές. Έχει δουλέψει στο θέατρο "Τεχνοχώρος" με την ομάδα "Θέαμα" του Γιάννη Κακλέα, στο θέατρο "Αμόρε" με το "Θέατρο του Νότου" και σε πολλά άλλα. Τα τελευταία οκτώ χρόνια δουλεύει κυρίως στο εξωτερικό με τη θεατρική ομάδα "Complicite" και παίρνει μέρος στις παραστάσεις και τα εργαστήρια που δίνει η ομάδα στην Αγγλία, την υπόλοιπη Ευρώπη και τις Η Π Α. Έχει παίξει στο έργο "mnemonic", που ξεκίνησε να παίζεται το 1999 και συνεχίστηκε μέχρι το 2003. Με αυτό το έργο έπαιξε στο National Theatre του Λονδίνου και σε θέατρα της Αγγλίας, της Ευρώπης και της Ν. Υόρκης. Από το 2004 έως το 2006 έπαιζε στο έργο του Σαίξπηρ "measure for measure" για το National Τheatre του Λονδίνου καθώς και σε θέατρα της Ευρώπης και της Ινδίας. Έχει, επίσης, συμμετάσχει σε ερευνητικά workshops της ομάδας για άλλες της παραγωγές. Το 2005 έπαιξε στην παράσταση "Beauty and the Beast", σε σκηνοθεσία John Wright, στον καθεδρικό ναό του Κόβεντρυ. Από το 1997 εργάζεται και ως δάσκαλος θεάτρου. Με αυτήν την ιδιότητα στην Ελλάδα έχει διδάξειως επίκουρος καθηγητής στο θεατρικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών, στη δραματική σχολή «Αρχή» της Ν Καρά. Στα σεμινάρια του υπουργείου παιδείας για το θέατρο στα σχολεία, καθώς και σε οργανωμένα εργαστήρια με συμμετέχοντες ηθοποιούς ή σπουδαστές. Στο εξωτερικό έχει διδάξει θέατρο: Στο Λονδίνο, σε σχολεία, δραματικές σχολές και στα εργαστήρια που διοργανώνει η complicite. Στο Ισραήλ, δίδαξε στο ΜΑΤΑΝ, ειδικό σχολείο καλών τεχνών. Στην Νέα Υόρκη έχει διδάξει στο Lee Strasberg institute, στο Actor's studio και στο Actor's center καθώς και στο ανοιχτό εργαστήρι που διοργάνωσε η complicite την άνοιξη του 2001. Στον κινηματογράφο έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός στην ταινία "Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι" και παράλληλα επιμελήθηκε την κίνηση στις σκηνές του πλήθους. Το 2003 σκηνοθέτησε για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας την "Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων" και το 2006 τον "Οδυσσεβαχ" για το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.