Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Αττικής 2007

Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τη
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και τα
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου


 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Σάββατο 10/3/2007
09.30  13.00

Σάββατο 10/3/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 11/3/2007
09.45  13.00

Μπινιάρης Τζαμαργιάς Θεοδωρίδης
Φανουράκη

Γρηγοριάδου-Γκόβας-
Μπινιάρης

Μώρου
Παπαδόπουλος Βγαγκές Παρούση-Βλάχου
Πιτούλη Νικολοπούλου Λιάτσου
Ραΐσης Κακουδάκη Φιλίππογλου
Τσαρούχη

Ρεπούλιος-Λουκοπούλου

Χανιωτάκη
Σαχίνης Μαρκόπουλος Δενδρινού

Όλα τα εργαστήρια

Εργαστήριο οπτικοακουστικής παιδείας

Εργαστήριο οπτικοακουστικής παιδείας

Αθήνα, 11/3/2007, Εργαστήριο, Μένης Θεοδωρίδης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/3/2007 9:30 πμ - 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Μένης Θεοδωρίδης σκηνοθέτης κινηματογράφου

"Εργαστήριο Οπτικοακουστικής Παιδείας"

 

Στο εργαστήριο αυτό, θα δουλευτούν απλά παραδείγματα από τα δύο είδη δραστηριοτήτων για οπτικοακουστική παιδεία: α) δραστηριότητες του τύπου «μελέτη και επεξεργασία του έτοιμου οπτικοακουστικού προϊόντος» και β) δραστηριότητες του τύπου «τα εργαλεία στα χέρια των παιδιών».

1. Μελέτη και επεξεργασία σκηνών από κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές με κοινό θεματικό άξονα. Θα προβληθούν και θα σχολιαστούν «σκηνές φαγητού» από τις παρακάτω ταινίες: «To Tσίρκο», Τ. Τσάπλιν, «Κλέφτης  ποδηλάτων», Β.ντε Σίκα, «Η ιστορία της καμήλας που δάκρυσε», Μπ. Νταβάα, Λ. Φαλόρνι, «Supersize me», Μ. Σπέρλοκ.

2. Σημειολογικά στοιχεία μέσα στο κάδρο. Εισαγωγή στη σημειολογία της φωτογραφικής απεικόνισης (άσκηση φωτογράφησης ενός αντικειμένου): α) Το αντικείμενο όπως συνήθως το βλέπουμε, β) Το αντικείμενο ως στοιχείο κοινωνικής δραστηριότητας, γ) Το αντικείμενο όπως δεν θα το βλέπαμε ποτέ, δ) Το αντικείμενο ως ήρωας παραμυθιού, ε) Το αντικείμενο ως στόχος διαφήμισης.

 

Ο Μένης Θεοδωρίδης είναι σκηνοθέτης ειδικευμένος στη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στην εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός» (πρόγραμμα για την Αισθητική Αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) είναι υπεύθυνος του εργαστηρίου οπτικοακουστικής έκφρασης και συντονιστής της ομάδας σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού (1994 – σήμερα). Εργάστηκε σε ερευνητικά προγράμματα «για την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας μέσα από δραστηριότητες αισθητικής αγωγής» στην Ελλάδα και την Αγγλία (1972-1978) καθώς και σε προγράμματα Οπτικοακουστικής Παιδείας στην Ελλάδα και σε συνεργαζόμενες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1987-1998) με την εποπτεία του τομέα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Παιδικής Τηλεόρασης. Υπήρξε υπεύθυνος Παιδικού Προγράμματος στην ΕΤ-2 (1984- 1986). Έχει διδάξει «Θέματα Οπτικοακουστικής Παιδείας» και «Χρήση Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας» σε διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υπήρξε υπεύθυνος εκπαιδευτικού σχεδιασμού στα δύο προγράμματα «ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ;» (Γνωριμία με τον Κινηματογράφο) του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΥΠΠΟ) για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΥΠΕΠΘ) (1998 – 2001). Από το 1984 εργάζεται στην ΕΡΤ ως σκηνοθέτης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα στα περιοδικά «Νέα Παιδεία», «Εκπαιδευτική Κοινότητα», σε πρακτικά συνεδρίων και εκπαιδευτικά κείμενα σε έντυπα του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ» και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.