Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Αττικής 2007

Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τη
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και τα
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου


 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Σάββατο 10/3/2007
09.30  13.00

Σάββατο 10/3/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 11/3/2007
09.45  13.00

Μπινιάρης Τζαμαργιάς Θεοδωρίδης
Φανουράκη

Γρηγοριάδου-Γκόβας-
Μπινιάρης

Μώρου
Παπαδόπουλος Βγαγκές Παρούση-Βλάχου
Πιτούλη Νικολοπούλου Λιάτσου
Ραΐσης Κακουδάκη Φιλίππογλου
Τσαρούχη

Ρεπούλιος-Λουκοπούλου

Χανιωτάκη
Σαχίνης Μαρκόπουλος Δενδρινού

Όλα τα εργαστήρια

Το αντικείμενο υποκείμενο

Το αντικείμενο υποκείμενο

Αθήνα, 10/3/2007, Εργαστήριο, Στάθης Μαρκόπουλος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 10/3/2007 2:30 μμ - 5:30 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Στάθης Μαρκόπουλος κουκλοπαίχτης, Κουκλοθέατρο Αγιούσαγια!

"Το αντικείμενο υποκείμενο (Εργαστήριο για τη συμμαχία άψυχων και έμψυχων εκπαιδευτικών)"

 

Σε αυτό το εργαστήριο στόχος μας είναι να πειραματιστούμε με άψυχους εκπαιδευτικούς και να ανιχνευτούν οι ιδιαίτερες ιδιότητες/ δυνατότητες του αντικειμένου ως δρων υποκείμενο σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του κουκλοθεάτρου, θα ζητήσουμε από κάποια προ- και κάποια επιτόπου κατασκευασμένα αντικείμενα να μας διδάξουν κάτι πολύ, μα πάρα πολύ σοβαρό.

Και αυτά ευχαρίστως θα το κάνουν.

μερικά επιμέρους ερωτήματα:

- Τι είναι το «εκπαιδευτικό αντικείμενο»;

- Τι γνώμη έχουν οι κούκλες για τον κόσμο;

- Πώς στήνεις μια ιστορία με ενδιαφέρον;

- Τι πρέπει να κάνει μία σκούπα, για να πάρει πτυχίο καθηγητή φυσικής;

- Ποια είναι η γλώσσα του αντικειμένου και πώς μας είναι χρήσιμη;

- Πώς μπορεί ένας μαθητής να γλυτώσει από τον καθηγητή του;

- Πώς διδάσκουν μαθηματικά τα σαλιγκάρια;

- Πώς διδάσκουν μαθηματικά τα μπρόκολα;

- Πώς υλοποιείς τις λέξεις;

- Πώς ένα τραπέζι μετατρέπεται σε φρεγάτα;

- Τι ενδιαφέρει τα παιδιά περισσότερο;

- Μπορεί ένας δάσκαλος να εξαφανιστεί δια μαγείας;

 

Ο Στάθης Μαρκόπουλος φοίτησε στην Κρατική Ακαδημία Κουκλοθεάτρου και Εναλλακτικού Θεάτρου της Πράγας  και μαθήτευσε στον ισπανικό θίασο κούκλας Marionetas del Matadero και στην Ακαδημία Κουκλοθεάτρου της Πράγας. Από το 1992 ασκεί επαγγελματικά  την τέχνη της θεατρικής κούκλας στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε παραγωγές του «Κουκλοθέατρου Αγιούσαγια!» (6 έργα για τον δρόμο και το θέατρο), του οποίου είναι ιδρυτής, καθώς και σε συνεργασία με άλλους θιάσους (22 παραγωγές).Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, συνέδρια και εκπαιδευτικά προγράμματα γύρω από το κουκλοθέατρο, σε συνεργασία με διάφορους φορείς. Στο εργαστήριο του κουκλοθέατρου Αγιούσαγια, οργανώνει ετήσιο κύκλο εκπαίδευσης πάνω στη θεατρική μαριονέτα, από τον οποίο έχουν περάσει αρκετοί από τους νέους επαγγελματίες του χώρου. Από το 1994 διευθύνει το περιοδικό ΝΗΜΑ. Έχει μεταφράσει και εκδώσει κείμενα γνωστών κουκλοπαικτών στα ελληνικά. Από το 2001 είναι πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου της Διεθνούς Ένωσης Κούκλας (UNIMA).