Θέατρο του Καταπιεσμένου
 
ανακοινώσεις - υλικό - βιβλίογραφία - άρθρογραφία - δράσεις
 
(στείλτε μας στο info@theatroedu.gr υλικό για δράσεις σας που χρησιμοποιούν αναλογες τεχνικές όπως θεατρου Φόρουμ κ.ά)

 

Άρθρα για το Θέατρο του Καταπιεσμένου
(θέατρο φόρουμ, θέατρο εικόνων, νομοθετικό θέατρο κά)
επιμέλεια: Νίκος Γκόβας
(Για παραγγελίες σε έντυπη μορφή γράψτε στο info@theatroedu.gr)


Στα Τεύχη 1,4,5,6,8,9,12,13,14,15,16, 17, 21 του Περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο, στα Πρακτικά των Συνδιασκέψεων και στα άλλα βιβλία του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
(για παραγγελίες ή/και πρόσβαση γράψτε στο info@theatroedu.gr ή καλέστε στο 2106541600)

 

  1. Aoun, I. (2006). Θέατρο Φόρουμ − μια εύκολη τεχνική για δύσκολες συγκρούσεις. Στο Γιαννούλη, Μ., Γκόβας, Ν., Μερκούρη Α., (επιμ.). Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2006. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  2. Aoun, I. (2016). Το Θέατρο του Καταπιεσμένου και η κοινωνική αλλαγή στην Παλαιστίνη. Εκπαίδευση & Θέατρο, 17
     
  3. Boal, A. (2008). Πολιτισμός και Εκπαίδευση. Εκπαίδευση & Θέατρο, 9 και 16.
     
  4. Boal, A. (2009). Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα του Θεάτρου. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16.
     
  5. Boal, J. (2003). Το θέατρο του καταπιεσμένου. Συνέντευξη στη Μαρία Φραγκή. Στο Γκόβας, Ν. (επιμ.) (2003). Το θέατρο στην εκπαίδευση: Χτίζοντας Γέφυρες, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2003. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και στο Περιοδικό Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  6. Jackson, A. (2010). Το Θέατρο του Καταπιεσμένου και οι «Πολίτες σε Χαρτόκουτα». Συνέντευξη στη Ζώνιου Χ. και Κουκουνάρα-Λιάγκη Μ. Εκπαίδευση & Θέατρο, 12 και 16.
     
  7. MacDonald, S., Rachel, D. (2001). Το Θέατρο Φόρουμ για εκπαιδευτικούς. Εκπαίδευση & Θέατρο, 1.
     
  8. Muiruri, S. (2004). Το όνειρο συνεχίζεται: ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα σε εξέλιξη. Εκπαίδευση & Θέατρο, 5.
     
  9. Santos, B. (2015). Για το κέντρο Kuringa και το Θέατρο του Καταπιεσμένου. Συνέντευξη στους Νίκο Γκόβα, Χριστίνα Ζώνιου, Νάσια Χολέβα. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  10. Santos, B. (2015). Ένα μονοπάτι που σχηματίζεται όσο το περπατάμε: Θέατρο του Καταπιεσμένου - ιστορική αναδρομή. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  11. Santos, B. (2015). Σύγκρουση: το ερώτημα του Θεάτρου Φόρουμ. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  12. Somers, J.  (2008). Αφήγηση, εκπαιδευτικό δράμα και το πακέτο εξερεύνησης. Εκπαίδευση & Θέατρο, 9.
     
  13. Somers, J. (2000). Μπαίνοντας στον κόσμο του φανταστικού (1). Στο Γκόβας, Ν., Κακλαμάνη, Φ. (επιμ.). Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  14. Somers, J. (2002). Μπαίνοντας στον κόσμο του φανταστικού (2). Στο Γκόβας, Ν. (επιμ.). Το θέατρο στην εκπαίδευση: μορφή τέχνης και εργαλείο μάθησης, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2001. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  15. Αγγελόπουλος , T. (2015). Θέατρο του Καταπιεσμένου στη Σερβία και Κροατία: συζήτηση με τη Σουζάνα Καπλάνοβιτς και τον Αλεξάντρ Μπάντσιτς. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  16. Αραμπατζίδου, Φ., Γεωργόπουλος, Α., Λενακάκης, Α., Μπακιρτζής, Κ. (2015). To Θέατρο του Καταπιεσμένου στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  17. Βασιλείου, X. (2015). Οι τεχνικές του Θεάτρου του Καταπιεσμένου και η παιδαγωγική τους διάσταση: κριτική θεώρηση στις προοπτικές και στους περιορισμούς της χρήσης του Θεάτρου Φόρουμ μέσα στη σχολική τάξη. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  18. Γαβαλά, E., Παρούση, A. (2015). Θέατρο του Καταπιεσμένου με την τεχνική του Θεάτρου Φόρουμ: πειραματική εφαρμογή στο πλαίσιο μιας τάξης νηπιαγωγείου. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  19. Γκερλεκτσή, Θ. (2015). Εισάγοντας το «Project Προμηθέας» στη σύγχρονη παιδαγωγική πράξη: πρόταση εκπαιδευτικής εφαρμογής εμπνευσμένη από την Αισθητική του Καταπιεσμένου. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  20. Γκόβας, Ν., Ζώνιου, Χ. (2013). Τα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και οι τεχνικές θεάτρου φόρουμ. Στο Γκόβας, Ν., Ζώνιου, Χ. (επιμ). Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα με τεχνικές θεάτρου φόρουμ. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & Όσμωση και Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  21. Γκόβας, N., Ζώνιου, Χ., Ζάγουρα, Ε., Τσελέντη, Α. (2022)Το Θέατρο Φόρουμ στην εκπαίδευση και το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα  «Και ο Βυσσινόκηπος μας είναι θαυμάσιος!» για την οικολογική συνείδηση και την πρόληψη. Στη 13η Πανελλήνια Συνάντηση Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης
  22. Γκόβας, Ν. (2020). Η Αντιγόνη στην Καλκούτα: το έργο του Σοφοκλή ως παράσταση θέατρο φόρουμ από τους Τζάνα Σανσκρίτι. Περιοδικό Εκπαίδευση & Θέατρο, 21
     
  23. Γκόβας, N. (2015). Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα με τεχνικές Θεάτρου Φόρουμ από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  24. Ζώνιου, Χ. (2013). Η εφαρμογή τεχνικών Θεάτρου του Καταπιεσμένου στα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα: σημεία προσοχής. Στο Γκόβας, Ν., Ζώνιου, Χ. (επιμ). Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα με τεχνικές θεάτρου φόρουμ. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & Όσμωση και Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  25. Ζώνιου, Χ. (2003). Το Θέατρο του Καταπιεσμένου. Εκπαίδευση & Θέατρο, 4.
     
  26. Ζώνιου, Χ. (2006). Το θέατρο φόρουμ στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση. Στο Γιαννούλη, Μ., Γκόβας, Ν., Μερκούρη, Α. (επιμ.). Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2006. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  27. Ζώνιου, Χ. (2007). Το εφαρμοσμένο θέατρο στη μη τυπική και την άτυπη εκπαίδευση: το κοινωνικό θέατρο. Στο Τσιάρας, Α. (επιμ.). Το θέατρο στην εκπαίδευση, Πρακτικά Επιστημονικών Ημερίδων. Αθήνα: Παπαζήση.
     
  28. Ζώνιου, Χ. (2010). Augusto Boal, 1931-2009. Εκπαίδευση & Θέατρο, 11 και 16.
     
  29. Ζώνιου, Χ. (2013). Μικρές σκηνές καθημερινής βίας − Θέατρο Φόρουμ από την Ακτιβιστική Ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου (Θ.τ.Κ.). Εκπαίδευση & Θέατρο, 14.
     
  30. Ζώνιου, Χ. (2014). Προσεγγίσεις της υποκριτικής του κοινωνικού θεάτρου: Η περίπτωση του ηθοποιού-εμψυχωτή του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Αugusto Boal. Στο Α Αλτουβά & Κ Διαμαντάκου (Επιμ.) Πρακτικά Ε΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου Θέατρο και Δημοκρατία. Πανεπιστήμιο Αθηνών
     
  31. Ζώνιου, X., Μποέμη, N. (2015). Θέατρο του Καταπιεσμένου με την Ένωση Αφρικανών Γυναικών: κριτική εθνογραφική έρευνα. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  32. Ζώνιου, Χ. (2016). Η συμβολή του Θεάτρου του Καταπιεσμένου και άλλων δραματικών τεχνικών στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας των εκπαιδευτικών. Διδακτορική διατριβή. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
     
  33. Ζώνιου, Χ., Παπαδοπούλου, Γ. (2021). Διαπολιτισμικός διάλογος και ενδυνάμωση μεταναστριών γυναικών με μέσο το θέατρο. Στο Τ. Καραόγλου, Ν. Αλιφέρης (Επιμ.) Πρακτικά Β' Θεατρολογικού Συνεδρίου Μετανάστες και Πρόσφυγες στη Σύγχρονη Δραματουργία και Σκηνική Πράξη (σελ 64).Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων
     
  34. Κουκουνάρας-Λιάγκης, Μ. (2010). «Αν ήταν έτσι το σχολείο, θα ήθελα να πηγαίνω όλη μέρα... ». Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα: η πρόταση για το νέο σχολείο. Εκπαίδευση & Θέατρο, 11 και 16.
     
  35. Κουκουνάρας-Λιάγκης, Μ. (2009). Θρησκευτική ετερότητα στο σχολείο και θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα: μια έρευνα που συμβάλλει στον πολιτισμό της επικοινωνίας με τον άλλο. Στο Γκόβας, Ν. (επιμ.). Θέατρο και Εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2008. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  36. Κρίθαρη, Χ. (2012). Το θέατρο του καταπιεσμένου ως εργαλείο κοινωνικής ένταξης σε ομάδα με κοινή εμπειρία απεξάρτησης. Εκπαίδευση & Θέατρο, 13 και 16.
     
  37. Κρίθαρη, Χ. (2019). Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας» – Μια παράσταση Θεάτρου Φόρουμ.. Στο Ν. Χολέβα (επιμ.). Κι αν ήσουν εσύ; Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων  (σ.35-42). Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
     
  38. Λαμπρίδου, Σ., Αντζελ, Δ. (2009). 16 σκίτσα πίσω από τα Πέντε μουτζουρωμένα απογεύματα. Στο Γκόβας, Ν. (επιμ.). Θέατρο και Εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2008. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  39. Λούρου, Μ., Ρεβελάκη, Μ. (2006). Σε πιστεύω εγώ: ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για την έλλειψη επικοινωνίας και στόχων στην εφηβεία. Στο Γιαννούλη, Μ., Γκόβας, Ν., Μερκούρη, Α. (επιμ.). Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2006. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  40. Μπεκιάρης, Γ., Βούλγαρη, Κ., Παναγιωτοπούλου, Α., Στειακάκη, Μ. (2013). «Δεν φοβάμαι... έχω φίλους, εσύ;». Ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα από την Ομάδα ΠΑιΘέΑ και ένα σχέδιο διδασκαλίας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας. Εκπαίδευση & Θέατρο, 14.
     
  41. Μποέμη, Ν. (2010). Ανιχνεύοντας τη θεατρικότητα: περιγραφικές διαστάσεις του θεάτρου του καταπιεσμένου – το παράδειγμα της Βαρκελώνης. Εκπαίδευση & Θέατρο, 11 και 16.
     
  42. Μποέμη, Ν. (2014). Πάρε… Φόρουμ κι έλα!: Ανταπόκριση από τη 1η Πανελλήνια Συνάντηση Ομάδων Θεάτρου του Καταπιεσμένου, 6-8 Σεπτεμβρίου 2013. Εκπαίδευση & Θέατρο, 15 και 16.
     
  43. Μποέμη, N. (2015). Ακτιβιστική Ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  44. Νικολάου, Μ. (2015). Ραντεβού στα… θρανία: εφαρμογή τεχνικών του Θεάτρου του Καταπιεσμένου στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ρόδου. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  45. Παπαγεωργίου, K. (2015). Θέατρο του Καταπιεσμένου: θέατρο για προσωπική και κοινωνική αλλαγή. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16
     
  46. Πιτούλη, Γ. (2000). Θεατροπαιδαγωγικές Ομάδες στην Εκπαίδευση − αναζητώντας έκφραση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στο Γκόβας, Ν., Κακλαμάνη, Φ. (επιμ.). Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  47. Πιτούλη, Γ. (2007). The Aesthetics of the Oppressed του Augusto Boal − παρουσίαση βιβλίου. Εκπαίδευση & Θέατρο, 8.
     
  48. Πιτούλη, Γ., Μουρατίδου, Χ. (2000). Θεατροπαιδαγωγικές Ομάδες στην Εκπαίδευση: Διαφυγές από τις εξαρτήσεις και τα ναρκωτικά. Στο Γκόβας, Ν., Κακλαμάνη, Φ. (επιμ.). Αναζητώντας τη θέση του θεάτρου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2000. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  49. Πιτούλη, Γ., Γιαννούλη, Μ., Γκόβας, Ν. (2003). Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα Διαφυγές − όχι με λόγια! Παρουσίαση μιας εφαρμογής. Στο Γκόβας, Ν. (2003) (επιμ.). Το θέατρο στην εκπαίδευση: Χτίζοντας Γέφυρες,Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2003. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  50. Πιτούλη, Γ. (2003). Θέατρο Forum: διαπραγμάτευση στάσεων προς μια διαπολιτισμική αγωγή. Στο Γκόβας, Ν. (επιμ.). Το θέατρο στην εκπαίδευση: Χτίζοντας Γέφυρες, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2003. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  51. Σέξτου, Π. (2003). Θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα στα σχολεία. Εκπαίδευση & Θέατρο, 6.
     
  52. Σέξτου, Π., Χατζηνικολάου, Σ. (2007). Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα Αγωγής Υγείας: Η Στεφανία και το Μπαλόνι. Εκπαίδευση & Θέατρο, 8.
     
  53. Σέξτου, Π. (2003). Δείγματα ελληνικής πρακτικής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως χρήσιμα παραδείγματα για την εισαγωγή του Theatre-In-Education στην Ελλάδα. Στο Γκόβας, Ν. (επιμ.). Το θέατρο στην εκπαίδευση: Χτίζοντας Γέφυρες, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2003. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
     
  54. Σέξτου, Π., Αντζελ, Δ., Λαμπρίδου Σ. (2006). Μυρωδιά από κακάο: ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για το δημοτικό. Στο Γιαννούλη, Μ., Γκόβας, Ν., Μερκούρη Α., (επιμ.). Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα, Πρακτικά Διεθνούς Συνδιάσκεψης 2006. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
  55. test
     

ΒΙΒΛΙΑ-ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

  1. Boal, A. Το θέατρο του καταπιεσμένου (μτφρ. Ελπίδα Μπραουδάκη). Αθήνα: Θεωρία (εξαντλημένο)
     
  2. Boal, A. (2014). Θεατρικά παιχνίδια για ηθοποιούς και μη ηθοποιούς (μτφρ. Μαρία Παπαδήμα). Θεσσαλονίκη: Σοφία.
     
  3. Γκόβας, Ν., Ζώνιου, Χ. (2011) (επιμ.). Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα με τεχνικές θεάτρου φόρουμ.Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & Όσμωση.
     
  4. Περιοδικό Εκπαίδευση & Θέατρο, 16 (ειδικό τεύχος-αφιέρωμα στο Θέατρο του Καταπιεσμένου)