Όλες οι δράσεις στο Ιόνιο

"ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ-ΕΡΙΝΥΕΣ/Ποιος είναι άλλος μου εαυτός;»

Κέρκυρα, 27/1/2018, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Βαρβάρα Δούκα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/1/2018 10:00 πμ - 2:00 μμ Export event


Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Κέρκυρας
 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

«EYMENIΔEΣ – ΕΡΙΝΥΕΣ  / Ποιος είναι ο άλλος μου εαυτός;»

 

Κέρκυρα Σάββατο  27 Ιανουαρίου 2018, 10.00π.μ. - 2.00μ.μ.
Χώρος : Στούντιο Δημοτικού Θεάτρου Κέρκυρας

Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών

 

Εμψυχώτρια : Βαρβάρα Δούκα—Σκηνοθέτις

Διάρκεια εργαστηρίου : 4 ώρες

 

Το εργαστήριοδομείται πάνω στη δημιουργία ενός παιχνιδιού με βάση το δικαστήριο της τελευταίου μέρους από το έργο«ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ» του Αισχύλου. Είναι βιωματικό, κατά κύριο λόγο, και βασίζεται σε ασκήσεις forum theater.

 

Στην «Ορέστεια» της οποίας μέρος είναι οι «Ευμενίδες»( πρόκειται για τη μόνη τριλογία του Αισχύλου που διασώθηκε ολόκληρη ), ο  Αισχύλος, μοιάζει να περιέγραψε την ιδρυτική πράξη της νεόκοπης Αθηναϊκής Δημοκρατίας, και μαζί της όλο το «ανθρωπολογικό πρόγραμμα»  που προσπαθεί να ακολουθήσει σήμερα ο επονομαζόμενος Δυτικός Πολιτισμός.Στις Ευμενίδες,  το τελευταίο μέρος της τριλογίας, η αντίθεση των Σκοτεινών Χρόνωντου λεγόμενου ‘Οφθαλμός αντί οφθαλμού’ και  ‘Οδούς αντί Οδόντος’ δείχνει να υποχωρεί, στην αυλή της Αθηνάς , μπροστά  στην νεόκοπη Αθηναϊκή Πολιτεία, μπροστά στην επικείμενη αυγή   του ανθρώπινου πολιτισμού της Δικαιοσύνης, της Συγχώρεσης και της  Συμπόνοιας, των Νόμων και των Κανόνων.Οι Θεσμοί αυτοί,  λόγω της εύθραυστης  υπόστασής τους χρειάζονταν επιβεβαίωση και ενίσχυση μέσα και από τις διαδικασίες του Δημόσιου Λόγου και φυσικά του  Θεάτρου.Μήπως σήμερα, χρειάζεται η  συνειδητοποίηση τους και η διαπραγμάτευση τους  εκ νέου, μέσω της Εκπαίδευσης, της Ψυχαγωγίας και της Θεατρικής Πράξης, ακόμα μια φορά; Ο Αισχύλος μοιάζει αισιόδοξος και υπέρμαχος της ανθρώπινης  υπόστασης.

Ας δούμε εμείς  σήμερα σε μία καταφανή υποψία ανάδυσης και πάλι των Σκοτεινών Χρόνων, τι μπορούμε να αντλήσουμε από το έργο του.

 

Συμμετέχοντες: Το βιωματικό εργαστήριο μπορούν να το παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θεατροπαιδαγωγοί, θεατρολόγοι, φοιτητές, εμψυχωτές θεάτρου.

Οι συμμετέχοντεςνα έχουν διαβάσει  τους στίχους των Ευμενίδων από 300 – 1045.

Ακόμη πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση στο χώρο και ασκήσεις.

 

Προτεραιότητα  έχουν  τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Το εργαστήριο προσφέρεται δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών

Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες αιτήσεις συμμετοχής θα γίνει κλήρωση.

 

Αιτήσεις συμμετοχής: 

Η δήλωση συμμετοχής γίνεται στη φόρμα που ακολουθεί μέχρι τη Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018.

 

Ηλεκτρονική φόρμα αίτησης ΕΔΩ

Όσοι επιλεγούν θα ειδοποιηθούν στο ιμέιλ τους.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Κέρκυρας

Συνεργαζόμενοι φορείς: Τομέας Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας

Συντονισμός : Ευγενία Ζάγουρα-Φωτεινή Δημουλή-Μαρία Διβανέ

Επικοινωνία :  Ευγενία Ζάγουρα/ezagor@gmail.com/6937087685

http://www.theatroedu.gr

_____________________________________________________________________________________ 

 

Λίγα λόγια για την εμψυχώτρια κα Βαρβάρα Δούκα

 

Η  Βαρβάρα Δούκα είναι Σκηνοθέτις, Ηθοποιός και Εκπαιδεύτρια.

Μερικά από τα έργα που έχει σκηνοθετήσει στην Ελλάδα και το εξωτερικό: ‘Τime Madness’(κείμενα Βeckett,Ionesko,Kundera), ‘For a piece of paper…’ (τρία από τα Chamber Plays του Στρίνμπεργκ), ‘Παρέλαση’ της Λούλας Αναγνωστάκη,‘Amarga’ σύνθεση τριών έργων της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, ‘Ο Στρατηγός μες στον λαβύρινθο του’ του Γκ.Γκαρσία Μάρκες, ‘Γυναίκες και Πόλεμος’ (Ευρ. Πρόγραμμα ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ), ‘Σκοτώνουν τ’ άλογα όταν γεράσουν’ του Ο. Μακόυ, ‘Πηνελόπη’ του Τζ.Τζόυς, ‘Πασχαλινά Παιχνίδια’ τουΒ.Ζιώγα, ‘Ατύχημα’ του Γ.Χρυσούλη, ‘Η νύχτα της Ιγκουάνα’ του Τ.Ουίλλιαμς, ‘Ο Τοίχος’ του Α.Σεβαστάκη, ‘Trainspotting’ του Ι.Welsh, ‘Την Ωρα που δε γνωρίζαμε τίποτα ο Ενας για τον  Αλλον’ του Πέτερ  Χάντκε,  ‘Handbag’ του MRavenhill,  ‘4 EVER’ του Γ.Ηλιόπουλου, ‘Μοσκώβ- Σελήμ’ του Γ. Βιζυηνού, ‘ Θεσμοφοριάζουσες’ του Αριστοφάνη, ‘ Τάισε με , Εμμα’ του Ζ. Ρόχα, ‘ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ’ του Νηλ Σάιμον, ‘5 gynaikes.com ’ « Πέρσες» του Αισχύλου   κ.ά. Διδάσκει σε σχολές και σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό: Σκηνοθεσία Παραστατικών Τεχνών,  Αυτοσχεδιασμό και Υποκριτική καθώς και Αρχαία Τραγωδία. Με το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα ‘Η Τραγωδία ως Ζωντανό Θέατρο’ πραγματοποίησε εργαστήρια και σεμινάρια σε εκπαιδευτικά κέντρα και φεστιβάλ όπωςPulaΜKFM Festival (Kροατία),Berlin (Schwelle 7), London (Central School of Speech and Drama), Venice (Methodika Festival), Iran (Tehran’s International University Festival), New York  University- Steinhardt, Νowy Teatr (Πολωνία) και αλλούΓια την έρευνα της πάνω στον Θρήνο και την εκπαιδευτική προσέγγιση της Ανθρωπολογίας του Θεάτρου πάνω στο σώμα του performer, βραβεύτηκε πολλές φορές στο εξωτερικό (Centre Pompidou, (Παρίσι – Ιούνιος 1991)Theatre Μethod Festival (Χιλή, Ιούλιος 1992), και στο συνέδριο ‘Body Diversity’ , Παρίσι , 2007). Από το 2009 διευθύνει την εκπαιδευτική πλατφόρμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας Drama Mini-TalentLab.

Ιόνιο - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
252627282930
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση