Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χιλιομόδι Κορινθίας, 24/8/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Γιώργος Μπεκιάρης, Δημήτρης Κονετάς

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/8/2024 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event


 

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Συμπληρωματικό/απογευματινό εργαστήριο ενηλίκων
στο πλαίσιο της Θεατρικής Καλοκαιρινής Κατασκήνωσης 2024

Χιλιομόδι Κορινθίας 24/8/2024, 5.30μμ-8.30μμ

Εμψυχωτές εργαστηρίου: Θοδωρής Παράσχου, Γιώργος Μπεκιάρης, Δημήτρης Κονετάς

Περιγραφή εργαστηρίου:

Το πρόγραμμα  ΤΙΜ Theatre in Mathematics  (το Θέατρο στα Μαθηματικά) (Erasmus+ 2023-2026) αναπτύσσει μια καινοτόμο διδακτική μεθοδολογία που ενοποιεί τα μαθηματικά με το θέατρο στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω θεατρικών εργαστηρίων και δραματοποίησης, αντιμετωπίζει τα κύρια εμπόδια στη διδασκαλία των μαθηματικών, επιδιώκει το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή όλων των μαθητών, ενώ παράλληλα καλλιεργεί σημαντικές δεξιότητες ζωής. Η δραματοποίηση χρησιμοποιείται για να εμβαθύνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ένα παιχνίδι με τα μαθηματικά μέσα από την ενεργό συμμετοχή και μια προσέγγιση η οποία εμπλέκει το μυαλό και το σώμα, καθώς και την έμφυτη δημιουργικότητα τους. Το ΤIM2 υλοποιείται στην Ελλάδα από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ). Οι εταίροι είναι Consorzio per la ricerca e l educazione permanente Torino (COREP) Italy (Co-ordinator), , Western Norway University of Applied Sciences  (HVL), Norway, Technical University of Crete, Dep. of Electronics and Computer Engineering, (TUC) Greece, The Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr), Greece, Albi Asta (ASTA), Portugal. Περισσότερα ΕΔΩ

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο  οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους στόχους και τη μεθοδολογία του προγράμματος και να μοιραστούν με βιωματικό τρόπο παραδείγματα δραστηριοτήτων που αξιοποιήθηκαν στην πιλοτική του εφαρμογή σε μαθητές και μαθήτριες. 

Βιογραφικά εμψυχωτών

Ο Θοδωρής Παράσχου σπούδασε Γεωλογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα τελευταία δεκαέξι χρόνια. Σε αυτά τα χρόνια δίδαξε τόσο φυσικές επιστήμες, όσο και μαθηματικά. Το 2005 ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές του σπουδές με αντικείμενο τη Γεωγραφία και Περιβάλλον, με υποτροφία του ΙΚΥ, ενώ το 2020 ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών. Για αρκετά χρόνια ασχολήθηκε με την έρευνα και αρθρογραφεί σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει ασχοληθεί με ερασιτεχνικές, καλλιτεχνικές ομάδες θεάτρου και animation, ενώ υλοποίησε αντίστοιχες δράσεις και στα σχολεία που εργάστηκε. Τον Μάιο του 2023 εκδόθηκε το GraphicNovel «Είδος: Homo- Unhackable», στο σενάριο του οποίου συμμετείχε μεταξύ άλλων και  ο ίδιος (ISBN: 978-618-536-74-8) και τον Δεκέμβριο του 2023 εκδόθηκε το «…με γεύση Μαθηματικών» του οποίου είναι συνσυγγραφέας (978-618-5364-85-4) και αφορά στη διδασκαλία των μαθηματικών με τη μεθοδολογία ΤΙΜ (Theatre In Mathematics). Από το 2019 είναι ενεργό μέλος της ομάδας ΤΙΜ Χανίων.


Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει εργαστεί 30 χρόνια ως δάσκαλος σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από το σχολικό έτος 2023-2024 είναι διευθυντής στο 36ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Ασχολείται με το θέατρο στην εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Έχει συγγράψει δύο βοηθήματα μαθηματικών για μαθητές δημοτικού σχολείου και ένα βοήθημα με Πρακτική Αριθμητική για διαγωνιζόμενους του Α.Σ.Ε.Π. Από το 2011 ως το 2012 είχε διατελέσει εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής σε εκπαιδευτικούς και μαθητές στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Έχει παρακολουθήσει την επιμορφωτική συνάντηση ευρωπαϊκού προγράμματος TIM (Τορίνο, Οκτώβριος 2023) και συμμετέχει στην πιλοτική εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος TIM για το σχολικό έτος 2023-2024.


Ο Δημήτρης Κονετάς σπούδασε Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πάτρας και είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού στην πληροφορική και στις Σπουδές στην Εκπαίδευση του Ε.Α.Π., καθώς και Πτυχίου Παιδαγωγικών Σπουδών στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Διετέλεσε Ειδικός Γραμματέας του Δ.Σ. της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας. Ως ελεύθερος επαγγελματίας εργάστηκε ως: σύμβουλος πληροφορικής, Διαχειριστής πληροφοριακών συστημάτων (βιβλιοθηκών), στέλεχος σε μεγάλο αριθμό εθνικών & ευρωπαϊκών προγραμμάτων καθώς και υπεύθυνος προγραμμάτων κατάρτισης προσωπικού. Το σημαντικότερο επιστημονικό ενδιαφέρον καθώς και οι δημοσιεύσεις εστιάζουν σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Διδάσκει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ιωαννίνων, στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Ηπείρου και στο Κέντρο για Χαρισματικά Ταλαντούχα Παιδιά του Johns Hopkins University (CTY-Greece). Είναι πρεσβευτής της Ακαδημίας Ασφαλούς Διαδικτύου Saferinternet, συντονιστής στην Ήπειρο των προγραμμάτων «Ενεργώ ως πολίτης», «Νοιάζομαι και Δρω», «Εγώ και εσύ μαζί: Μαθαίνοντας για τα ανθρώπινα δικαιώματα» και Αντιπρόεδρος του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει συντονίσει περισσότερα από 100 εκπαιδευτικά προγράμματα: Διακρατικά, Πολιτισμού, Αγωγής Υγείας, Ισότητας, Σταδιοδρομίας, Καινοτομίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Εθελοντισμού. Εκτενές βιογραφικό στο: https://bit.ly/DimitrisKonetas_CV


 

Print

Number of views (714)/Σχόλια (0)