Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


 

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας:

«Μονόλογοι και αντηχήσεις»

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 

Μονόλογοι και αντηχήσεις
τεχνικές θεάτρου για τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων

Ένα διαδικτυακό βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς και όχι μόνο!

Σχεδιασμός: Σόνια Μολογούση και Ηρώ Ποταμούση

Διάρκεια:  4 ώρες
Τρόπος παρουσίασης: Διαδικτυακά ή δια ζώσης
Σχεδιασμός: Σόνια Μολογούση και Ηρώ Ποταμούση
Εμψύχωση: Σόνια Μολογούση, Ηρώ Ποταμούση και άλλοι πιστοποιημένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς και συντονιστές ομάδων νέων.

Σύντομη περιγραφή: Από τα τέλη Μαρτίου 2020 λόγω του COVID-19 η ζωή μας άλλαξε. Ανάμεσα σε άλλα, κλειστήκαμε σπίτια μας, πλέναμε τα χέρια μας συνεχώς, κρατούσαμε αποστάσεις και οι μαθητές κλήθηκαν να συνεχίσουν τα μαθήματά τους εξ αποστάσεως μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες. Όμως τι να σημαίνει το «μένουμε σπίτι» για εκείνα τα παιδιά που μένουν σε «κέντρα φιλοξενίας» προσφύγων ή σε δομές φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων; Τι να σημαίνει το «κρατάμε αποστάσεις», όταν τόσοι άνθρωποι στριμώχνονται σε κοντέινερ; Τι να σημαίνει το «πλένουμε τα χέρια μας συχνά για πολλή ώρα» για τους πρόσφυγες που κάνουν ουρά μπροστά σε μια βρύση; Τι να σημαίνει το «τα μαθήματα συνεχίζονται διαδικτυακά» για μαθητές που δεν έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή και εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο;

Τον Απρίλιο και Μάιο του 2020, είκοσι τέσσερεις (24) έφηβοι πρόσφυγες (9 αγόρια και 15 κορίτσια), ηλικίας 13 έως 19 ετών, με διαφορετικές καταβολές και καταγωγές, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και συμμετείχαν σε 15 συνολικά διαδικτυακά εργαστήρια γραφής προκειμένου να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους εν μέσω της καραντίνας λόγω κορωνοϊού. Τα κείμενα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια εργαστηρίων συμπεριλαμβάνονται σε μία ειδική έκδοση, υπό τον τίτλο «Μονόλογοι σε καραντίνα».

Το συγκεκριμένο σεμινάριο έχει σαν βασικό στόχο να επεξεργαστούμε το υλικό που προέκυψε κατά την παραπάνω δράση και να δούμε που οι ιστορίες των άλλων συναντούν τις δικές μας και το αντίστροφο. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κινηματογραφικές και θεατρικές τεχνικές και συμβάσεις που θα εφαρμοστούν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου, θα αποτελέσουν τόσο τα μέσα διερεύνησης των κειμένων όσο και τα εργαλεία για τη δημιουργία νέων εικόνων και αναπαραστάσεων, από την πλευρά της ομάδας, με σκοπό να  λειτουργήσουν ως υλικό και έμπνευση για περαιτέρω εκπαιδευτικές δράσεις με αφορμή το βιβλίο.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα
Πληροφορίες: www.TheatroEdu.gr / 2106541600 / info@theatroedu.gr / humanrights@theatroedu.gr

 


 

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Μονόλογοι και αντηχήσεις