Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

«κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»
(εισαγωγικό σεμινάριο)

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


«κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»
(εισαγωγικό σεμινάριο)

Διάρκεια: 3,5 ώρες
Τρόπος παρουσίασης: Διαδικτυακά ή δια ζώσης
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων
Σχεδιασμός-Εμψύχωση: Κατερίνα Αλεξιάδη, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μπεκιάρης, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Υπεύθυνοι για την ασύγχρονη εκπαίδευση: Άρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου, Γιάννης Πούλιος
Προσκεκλημένος: Διονύσης Παύλου

Σύντομη περιγραφή Το εργαστήριο «κι αν ήσουν εσύ; - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»  (Α1α) μαζί  με το εργαστήριο ««εγώ κι ο άλλος» -  θέματα ταυτότητας, διαπολιτισμική εκπαίδευση» (Α1β) αποτελούν το εισαγωγικό σεμινάριο Α1 της Επιμόρφωσης του  «κι αν ήσουν εσύ;». 

Έχει ως στόχο να ορίσουν από κοινού οι συμμετέχουσες/-οντες ποια είναι τα επείγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα σήμερα γύρω από το προσφυγικό και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Επιπλέον, στοχεύει α) να γνωρίσει στους συμμετέχοντες το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ειδικότερα το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;», β) να αποσαφηνίσει τη διαδικασία και τους όρους της «επιμόρφωσης 100 ωρών», γ) να σκιαγραφήσει το πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούνται οι εκπαιδευτικοί να σχεδιάσουν ανάλογα  πρότζεκτ.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, βίντεο, προσκεκλημένους και αναστοχαστική συζήτηση θα αναδειχθούν τα βασικά ερωτήματα που πραγματεύεται το πρόγραμμα και που απασχολούν τις/τους συμμετέχουσες/-οντες, όπως οι εκτοπισμένοι άνθρωποι, η ξενοφοβία, ο πολιτισμός, η ταυτότητα, η ετερότητα και η διαχείρισή της, καθώς και η παιδαγωγική προσέγγιση που προτείνεται με βάση τις αρχές της κριτικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Μετά το τέλος του τετράωρου εργαστηρίου οι συμμετέχουσες/-οντες αναμένεται να έχουν λύσει τις βασικές απορίες τους για τη λειτουργία και το περιεχόμενο της επιμόρφωσης και ειδικά της Α΄ ενότητας και της ασύγχρονης εκπαίδευσης και να έχουν έρθει σε μια πρώτη επαφή με τις βιωματικές μεθόδους που θα χρησιμοποιηθούν κατά την επιμόρφωση καθώς και με τις βασικές αρχές του προγράμματος.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα
Πληροφορίες: www.TheatroEdu.gr / 2106541600 / info@theatroedu.gr / humanrights@theatroedu.gr

 


 

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - «κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Ρόδος, 11-12/12/2021 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ12), Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/12/2021 10:00 πμ - 12/12/2021 2:00 μμ Export event


«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Δωρεάν επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο διάρκειας 12 ωρών
για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, φοιτητές και εμψυχωτές νεανικών ομάδων
Ρόδος, 11-12 Δεκεμβρίου 2021
Σάββατο 11/12/2021: 10.00-14.00 & 15.30-19.30, Κυριακή 12/12/2021: 10.00-14.00

Τόπος: Αίθουσα Jean Piaget, κτίριο 7ης Μαρτίου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Εμψύχωση: Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου

Συμμετοχή: Έλανα Γιαννίκη Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες & Διονύσης Παύλου Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων (διαδικτυακά)
Μαρία Κλαδάκη Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους «κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος» σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίουκαι το Ίδρυμα Γεωργίου & Ασημίνας Περδικάκη, διοργανώνουν επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης εκπαιδευτικών και φοιτητών που υλοποιούν, ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν, ανάλογα προγράμματα.

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). To σεμινάριο βασίζεται στο εκπαιδευτικό υλικό της Υ.Α. το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας («Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων» , «Περάσματα», «Δεν είναι μόνο αριθμοί») καθώς και σε εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («κι αν ήσουν εσύ;», «Εσύ όπως κι Εγώ», «Μονόλογοι από το Αιγαίο» «Μονόλογοι σε καραντίνα» κ.ά.)

Υλικό του σεμιναρίου θα δοθεί στους συμμετέχοντες μετά το τέλους του.

Τo σεμινάριo στοχεύει:
α) να αναδείξει τα βασικά στοιχεία με τα οποία ασχολείται το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;», όπως εκτοπισμένοι άνθρωποι & πρόσφυγες, ρατσισμός-ξενοφοβία-φόβος του «άλλου», ανθρώπινα δικαιώματα, και στην ευαισθητοποίηση σε αυτά τα ζητήματα,
β) να τονίσει την παιδαγωγική προσέγγιση που χρησιμοποιεί, δηλαδή τη διαπολιτισμική-συμπεριληπτική εκπαίδευση και τη βιωματική μάθηση μέσα από τις τέχνες
γ) στην εξοικείωση με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία,
δ) στην ενημέρωση για το υλικό και τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και των άλλων συνεργαζόμενων φορέων

Στο σεμινάριο θα αξιοποιηθεί το «θέατρο εικόνων», και ειδικότερα οι «δυναμικές εικόνες» σε συνδυασμό με βασικές τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος, για τη διερεύνηση απόψεων, έκφραση ιδεών και συναισθημάτων αλλά και ως διαδικασίας που οδηγεί σε παραστασιακό γεγονός. Ως πρώτη ύλη θα χρησιμοποιηθεί το σώμα μας και οι ιστορίες μας, λογοτεχνικά κείμενα και ντοκουμέντα.

Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες/-ουσες θα έχουν γνωρίσει ένα δημιουργικό τρόπο  για να δουλεύουν θεατρικά με νέους και να προσεγγίσουν διερευνητικά θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ζητήματα προσφύγων.

Σε ποιους απευθύνεται: Το σεμινάριο απευθύνεται σε 30 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή φοιτητές. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
ΤΟΠΟΣ: Αίθουσα Jean Piaget, κτίριο 7ης Μαρτίου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΩΡΕΣ:
Σάββατο 11/12/2021: 10.00-14.00 & 15.30-19.30, Κυριακή 12/12/2021: 10.00-14.00

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το σεμινάριο προσφέρεται δωρεάν αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΔΩ μέχρι την Πέμπτη 9/12/2021 στις 3.00μμ και η επιβεβαίωση θα σταλεί στο email τους μέχρι την Παρασκευή 10/12/21 το μεσημέρι.

ΠΡΟΣΟΧΗ: το σεμινάριο είναι βιωματικό. Οι συμμετέχοντες πρέπει να έρθουν με άνετα ρούχα και παπούτσια και ...κέφι για παιγνίδι.

ΜΕΤΡΑ COVID: Όλες οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν σε ένα απολύτως ασφαλές περιβάλλον, με τη τήρηση του υγειονομικού Covid-free πρωτοκόλλου λειτουργίας που ισχύει τη συγκεκριμένη περίοδο για τη διοργάνωση σεμιναρίων προς αποφυγή της μετάδοσης της πανδημίας. 

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.

Βιογραφικά εμψυχωτών

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία. Ως Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής (1998-2014) αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία-κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.ά. Ιδρυτής και εκδότης του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο», μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) (2011-2017) και ιδρυτής και πρόεδρος (1998-2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Έχει γράψει, συγγράψει ή επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση. Εκπαιδευτής ενηλίκων με μεγάλη εμπειρία στην εμψύχωση ομάδων. Είναι συντονιστής του Προγράμματος "Κι αν ήσουν εσύ;" του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Η Χριστίνα Ζώνιου διδάσκει Υποκριτική, Σκηνική Πρακτική και Κοινωνικό Θέατρο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ως μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, από το 2005. Το ακαδημαϊκό έτος 2018/2019 δίδαξε ως επισκέπτρια καθηγήτρια στα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Ρώμης. Υπήρξε μέλος της Επιτροπής Σπουδών του Λυκείου Επιδαύρου, διεθνούς θερινού σχολείου αρχαίου δράματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον περιλαμβάνει τις σύγχρονες προσεγγίσεις στη σκηνοθεσία, την υποκριτική και τη δραματουργία, την εκπαίδευση ηθοποιών, τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση, το εφαρμοσμένο/κοινωνικό θέατρο και το Θέατρο του Καταπιεσμένου. Έχει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές θεάτρου, με εξειδίκευση στη σύγχρονη θεατρική πρακτική (σκηνοθεσία, υποκριτική, δραματουργία και θεατροπαιδαγωγική), στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1997), στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης (1998) και τη δραματική σχολή Laboratorio Nove στη Φλωρεντία (2002), ενώ έχει παρακολουθήσει και πολυάριθμα διεθνή σεμινάρια κατάρτισης. Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2016) με θέμα την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας των εκπαιδευτικών μέσω του Θεάτρου του Καταπιεσμένου. 

Οργάνωση:

  • Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου
  • Ίδρυμα Γεωργίου & Ασημίνας Περδικάκη
  • Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
    σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα

Πληροφορίες: 
www.TheatroEdu.gr / 2106541600 / info@theatroedu.gr