Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
στο Κέντρο της ActionAid στην Αθήνα


 

2019-2020

Από το Μάιο του 2017 το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση εγκαινιάζει μια νέα συνεργασία με την ActionAid Hellas στην Αθήνα. Πρόκειται για ​το ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ, ​έναν πολυχώρο δράσης και αλλαγής που παρέχει δωρεάν υπηρεσίες σε ενήλικες και καινοτόμα προγράμματα σε παιδιά και εφήβους, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων που η πολυετής οικονομική κρίση έχει επιφέρει στη ζωή τους. 

Βρίσκεται στον Κολωνό, στην οδό Πέτρας 93, και στη δημιουργία του συνεργάστηκαν ​πολλοί και διαφορετικοί φορείς.

 

Εκπαιδευτικό -θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για εφήβους Γυμνασίου – Λυκείου στο Επίκεντρο,
«Οι έφηβοι ως ενεργοί πολίτες»

Εμψύχωση εργαστηρίου: Δέσποινα Μιτσιάλη

Διάρκεια: Οκτώβρης – Φλεβάρης

Σχολείο με το οποίο συνεργαστήκαμε: 53ο ΓΕΛ Αθηνών

Αριθμός μαθητών: 23


 

Εργαστήριο για μαθητές - «Οι έφηβοι ως ενεργοί πολίτες»

Εργαστήριο για μαθητές - «Οι έφηβοι ως ενεργοί πολίτες»

Αθήνα, 25/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, στο Επίκεντρο

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/2/2020 9:00 πμ - 11:00 πμ Export event


Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οι έφηβοι ως ενεργοί πολίτες»

2019-2020
Διάρκεια: Οκτώβρης – Φλεβάρης

Σχολείο με το οποίο συνεργαστήκαμε: 53ο ΓΕΛ Αθηνών

Αριθμός μαθητών: 23

4η Συνάντηση - Αθήνα, 25/2/2020

Θεματική

Υλοποίηση δράσης «Αόρατου Θεάτρου»

Περιεχόμενο

Πραγματοποιήθηκε το δρώμενο αόρατου θεάτρου που είχαν ετοιμάσει τα παιδιά, σε μια στάση λεωφορείου. (αναφέρονται παρακάτω σημειώσεις από τη δράση – έρευνα)

Σημειώσεις από υλοποίηση της δράσης Αόρατου Θεάτρου στις 25 02 2020, Λένορμαν Στάση λεωφορείου στο Καπνεργοστάσιο

Αριθμός ανθρώπων που πέρασαν και δεν παρατήρησαν ότι κάτι διαφορετικό γίνεται στο δρόμο. – Ενήλικες 10 – Έφηβοι - 3
Αριθμός ανθρώπων που παρατήρησαν ότι κάτι διαφορετικό γίνεται στο δρόμο, αλλά προσπέρασαν. - Ενήλικες 6
Αριθμός ανθρώπων που σταμάτησαν να δουν τι συμβαίνει και επενέβησαν με κάποιο τρόπο. - Ενήλικες 9

Με ποιο τρόπο επενέβησαν:
- λεκτικό 2
- παρατήρηση 1
- προσπάθεια για διάλογο 2
- Φωνές 2
- σωματική παρέμβαση
- άλλον τρόπο: Σχολιασμός με βλέμματα, ‌Συμβουλές, ‌Ομιλία ‌Γκριμάτσες, ‌Αδιάφορα βλέμματα, ‌Κοροϊδία

Σχόλια - φράσεις ανθρώπων που παρενέβησαν με έναν τρόπο

- «ενθουσιασμός για την νεολαία» (αφού είχε ενημερωθεί για το ότι πρόκειται για Αόρατο Θέατρο στα πλαίσια μαθητικής έρευνας)

- «Πρέπει να είμαστε φιλικοί μεταξύ μας. Πρέπει να είμαστε ένα. Από όποια χώρα και αν είναι ο καθένας, δεν έχει διαφορά.»

- «Ένα είναι το τρίποδο της ζωής. Ο άντρας, η γυναίκα και η αρετή. Την αρετή πρέπει να καλλιεργούμε. Να υπάρχει αρετή.»

- «πιστεύω ότι είναι καλό να μαθαίνει ο κόσμος για θέματα βίας. Η νεολαία πρέπει να ενημερωθεί. Το μυαλό ενός παιδιού το ζυμώνει ο γονιός του. Τα παιδιά πρέπει να έχουν εντιμότητα, σοβαρότητα, καθαρότητα. Οι μικροί και οι μεγάλοι είναι σχεδόν το ίδιο από την στιγμή που οι μικροί όταν μεγαλώσουν είναι μεγάλοι, και το αντίθετο. Τα παιδιά μιμούνται τις συμπεριφορές των μεγάλων.»

- «Ε οκέι, ηρεμήστε λίγο. Ελληνικά θα μιλάτε, είσαστε στην Ελλάδα. Στο σπίτι σας να μιλάτε όπως θέλετε. Αν μιλάς άλλη γλώσσα είναι σαν να με κοροϊδεύεις, με βρίζεις, εγώ έτσι νιώθω»

Εμψύχωση εργαστηρίου: Δέσποινα Μιτσιάλη


Σε συνεργασία με την ActionAid Hellas

 

«Οι έφηβοι ως ενεργοί πολίτες»

Το Επίκεντρο της ActionAid σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση έχει οργανώσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου που αφορά στη διερεύνηση των προβλημάτων που μπορεί να έχει η περιοχή που ζουν και στην αναζήτηση πιθανών τρόπων αντιμετώπισής τους.

Περιγραφή προγράμματος:

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε τέσσερις δίωρες συναντήσεις για κάθε σχολική ομάδα:

- Πρώτη συνάντηση. Θεματική: η γειτονιά μου – η περιοχή που κατοικώ
Η ομάδα και ο / η εκπαιδευτικός συναντήθηκαν με τη θεατροπαιδαγωγό όπου υλοποιήθηκε ένα βιωματικό – θεατρικό εργαστήρι. Στο εργαστήρι αυτό οι μαθητές/τριες μαζί με τον / την εκπαιδευτικό τους διερεύνησαν μέσα από παιχνίδια ρόλων και θεατρικές τεχνικές όλα όσα τους προβλημάτιζαν και αφορούσαν την περιοχή που ζουν. Πώς θα ήθελαν να είναι η γειτονιά τους; Τί της λείπει; Τί τούς δυσκολεύει;

- Δεύτερη συνάντηση. Θεματική: οι κοινωνικοί μου ρόλοι
Η ομάδα μαζί με τον / την εκπαιδευτικό και την εμψυχώτρια αναζήτησαν μέσα από θεατρικά παιχνίδια τους δικούς τους κοινωνικούς ρόλους. Είναι μαθητές /τριες ενός σχολείου, είναι αδέλφια, συμμαθητές και φίλοι άλλων παιδιών, είναι παιδιά κάποιων κηδεμόνων, είναι κάτοικοι της περιοχής, είναι γείτονες άλλων κατοίκων; Και μέσα από παιχνίδια αυτών των κοινωνικών ρόλων θα προσπαθήσουν να προτείνουν λύσεις για όσα τους απασχολούν.

- Τρίτη συνάντηση. Θεματική: Επιλογή και προετοιμασία δράσης
η ομάδα συν – εργάστηκε και συν – εννοήθηκε και με τη βοήθεια της θεατροπαιδαγωγού, συν- αποφάσισε σχετικά με μια δράση που θα ήθελε να υλοποιήσει για ένα από τα θέματα που τους απασχόλησαν.

- Τέταρτη συνάντηση. Θεματική: Υλοποίηση δράσης


Στόχοι του προγράμματος:

- Ενδυνάμωση των μαθητών, μέσα από την ενεργοποίηση τους για προβληματισμό και δράση
- Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από την ενεργή τους συμμετοχή και συνδιαμόρφωση αυτού του προγράμματος
- Κοινωνικός διάλογος ανάμεσα σε μαθητές / τριες διαφορετικών σχολείων της ίδιας περιοχής
- Συνειδητοποίηση των πολλαπλών κοινωνικών μας ρόλων

Εμψυχώτρια: Δέσποινα Μιτσιάλη


 

Συντονίστρια των προγραμμάτων στο «Επίκεντρο» του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση​: Δέσποινα Μιτσιάλη 

​Εργαστήρια παιδιών-εφήβων: 
​Νικολέττα Δημοπούλου, Ιωάννα Κυρίτση, Δέσποινα Μιτσιάλη

Εργαστήριο ενδυνάμωσης γυναικών:
Μπέττυ Γιαννούλη, Χαρά Τσουκαλά, Νάντια Κατή