Αδιέξοδα στη… δημοκρατία: Ο Τουρτούρι συναντά τον Περικλή, στην Πολιτεία των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα
Αθήνα, 24/11/2018
Χαρά Λιόλιου, θεατροπαιδαγωγός, θεατρολόγος
Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Γλώσσα: ελληνικά
Στο εργαστήριο θα παρουσιαστεί περιληπτικά μία σειρά μαθημάτων Θεατρικής Αγωγής που προτείνεται για την Δ’ Δημοτικού. Mε αφορμή το θεατρικό έργο του Ευγένιου Τριβιζά «Το μεγάλο ταξίδι του Τουρτούρι» απόσπασμα του οποίου οι μαθητές έχουν ήδη διδαχθεί στο βιβλίο της Ελληνικής Γλώσσας της Γ’ Δημοτικού, στο συγκεκριμένο εργαστήρι, θα προχωρήσουμε ένα βήμα ακόμα. Ακολουθώντας τον Τουρτούρι στην ιστορία του Ε.Τριβιζά, παρακολουθούμε την επίσκεψή του στην πολιτεία «των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα». Με στοιχεία από το βιβλίο, δημιουργούμε μια εντελώς διαφορετική ιστορία, με έναν καινούργιο ήρωα: Ο Περικλής, που οι γονείς του τον ονόμασαν κατά το δημοκράτη πολιτικό της αρχαιότητας, έχει αμφιβολίες και ενδοιασμούς σχετικά με τους νόμους της πολιτείας όπου μένει. Αμφιβολίες που τον έχουν φέρει σε δύσκολη θέση. Πολύ δύσκολη. Έχουν άραγε την ίδια άποψη και οι φίλοι του; Η μητέρα του; Ο αστυνόμος της πολιτείας; Και τι γυρεύει αυτή η «παράνομη» βαλίτσα με τα πολύχρωμα ρούχα μέσα σ’ ένα εγκαταλειμμένο σπίτι; Κινδυνεύει άραγε ο Περικλής; Συμβαίνουν αυτά σε μια δημοκρατική πολιτεία; Οι απαντήσεις διαφέρουν, όπως διαφέρει κάθε μάθημα Εκπαιδευτικού Δράματος, που εξελίσσεται δυναμικά, καθώς εξαρτάται από τις απόψεις και τις προτάσεις των συμμετεχόντων. Στο εργαστήρι θα κληθούμε να απαντήσουμε στις ερωτήσεις και να μελετήσουμε τα… αδιέξοδα της παραπάνω ιστορίας. Χρησιμοποιώντας τεχνικές Εκπαιδευτικού Δράματος, παιχνίδι ρόλων, αυτοσχεδιασμούς, εξετάζουμε έννοιες κοινωνικής και πολιτικής αγωγής όπως: μορφές εξουσίας και πολιτεύματος, υπακοή ή υποταγή στους νόμους, νόμιμο και ηθικό, διλήμματα και αποφάσεις ενός πολίτη, ανθρώπινες σχέσεις, άσκηση ψυχολογικής πίεσης. Δημιουργούμε ένα διαθεματικό σενάριο, που ακουμπά σε παιδαγωγικούς στόχους της Δ’ Δημοτικού, μέσα από το συνδυασμό των αντικειμένων της Θεατρικής Αγωγής, Ιστορίας, Μελέτης Περιβάλλοντος και Γλώσσας. Το εργαστήριο απευθύνεται σε δασκάλους, θεατρολόγους και σε όσους ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν το Εκπαιδευτικό Δράμα για να εξερευνήσουν σε βάθος και βιωματικά, κεφάλαια του αναλυτικού προγράμματος, καθώς και σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που ενδιαφέρονται να έρθουν σε επαφή με το αντικείμενο του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο και πώς αυτό συνδυάζεται και ενισχύει το περιεχόμενο διδακτικών ενοτήτων άλλων μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος.
Η Χαρά Λιόλιου είναι θεατροπαιδαγωγός, διδάκτορας Εκπαιδευτικού Θεάτρου/Δράματος (PhDDramainEducation) στο BirminghamCityUniversity, απόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στις Επιστήμες της Αγωγής. Έχει παρουσιάσει εργασίες της σε διεθνή (BERA, IDEA) και ελληνικά συνέδρια και ημερίδες. Έχει διδάξει ως θεατροπαιδαγωγός και θεατρολόγος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Επιμορφωτικά Προγράμματα και Πολιτιστικούς Συλλόγους. Συνεργάστηκε σε εκπαιδευτικά προγράμματα δράματος με την ομάδα MidlandActorsTheatre στο Birmingham της Αγγλίας. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή σε Δημοτικά Σχολεία της Θεσσαλονίκης και στα Καλλιτεχνικά Θεατρικά Εργαστήρια του Κρατικού Θεάτρου Βόρειας Ελλάδας
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |