Αποτελέσματα αναζήτησης

Από το τίποτα στα πάντα: Αξιοποίηση διαφορετικών θεατροπαιδαγωγικών πρακτικών με βάση μικρές αφορμίσεις

Από το τίποτα στα πάντα: Αξιοποίηση διαφορετικών θεατροπαιδαγωγικών πρακτικών με βάση μικρές αφορμίσεις

Αθήνα, 25/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Hans-Wolfgang Nickel

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2012 9:00 πμ - 12:00 μμ Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Από το τίποτα στα πάντα: Αξιοποίηση διαφορετικών θεατροπαιδαγωγικών πρακτικών με βάση μικρές αφορμίσεις

 

Hans-Wolfgang Nickel

Ομότιμος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Βερολίνου, Γερμανία

 

Εργαστήριο 3 ωρών στα γερμανικά, με παράλληλη μετάφραση στα ελληνικά

Η θεατροπαιδαγωγική εμψύχωση παραπέμπει σε ένα διάλογο ανάμεσα στον εμψυχωτή και τον παίχτη/την ομάδα. Ο εμψυχωτής ανοίγει το διάλογο με ένα ερέθισμα (παιχνίδι, άσκηση), στη συνέχεια η ομάδα απαντά μέσω του παιχνιδιού. Την απάντηση αυτή αξιοποιεί ο εμψυχωτής δίνοντας μια νέα συμπληρωματική ώθηση, σημειώνοντας μια εξέλιξη ή εμβαθύνοντας σε κάτι που κατέθεσε η ομάδα στο παιχνίδι. Έτσι, αναπτύσσεται ένας ζωντανός διάλογος, ο οποίος εξαρχής επιτρέπει αυθόρμητες εξελίξεις, ανοίγει νέες οπτικές και είναι ένας τρόπος αλληλογνωριμίας του εμψυχωτή με τα μέλη της ομάδας. Ένας άλλος τρόπος θεατροπαιδαγωγικής εμψύχωσης (ένας άλλος διάλογος) δρομολογείται όταν ανακοινώνεται ένα συγκεκριμένο θέμα, θεματοποιείται ένα πρόβλημα, ένα εμπόδιο, το οποίο η ομάδα καλείται να επεξεργαστεί. Στην περίπτωση αυτή, η εμψύχωση εξυπηρετεί την καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων από τα μέλη της ομάδας, είναι όμως περισσότερο κατευθυντική και στοχευμένη.

Στο Εργαστήριό μας θα δουλέψουμε με μικρές αφορμίσεις, οι οποίες θα ανοίξουν μια διαδικασία παιχνιδιού και θα επιτρέψουν τη συμμετοχή της ομάδας και του κάθε παίχτη στο παιχνίδι. Η ίδια προσέγγιση αφορά σε μια διερευνητική και ανοιχτή εξέλιξη της θεατροπαιδαγωγικής εμψύχωσης και παραπέμπει σε ένα περιπετειώδες ταξίδι με συνεχείς ανακαλύψεις. Οι αφορμίσεις μας θα είναι πολλές και διαφορετικές, αλλά σε ποιους δρόμους θα μας οδηγήσουν, αυτό θα περιμένω με αγωνία να το γνωρίσω.

Ο Prof. Dr. Hans-Wolfgang Nickel γεννήθηκε το 1933 στο Ντόρτμουντ της Γερμανίας. Σπούδασε θεατρολογία, γερμανική φιλολογία, παιδαγωγικά, ιστορία πολιτισμού στο Σάαρμπρουκεν, στο Βερολίνο, στο Παρίσι και στη Βιέννη. Διδάκτορας θεατρολογίας στη Βιέννη (1960), εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Βερολίνο (1961), λέκτορας στην Παιδαγωγική Ακαδημία Βερολίνου (1964), εμπνευστής του «εκπαιδευτικού δράματος», καθηγητής Θεατροπαιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών Βερολίνου (από το 1981) και ιδρυτής του Τμήματος Θεατροπαιδαγωγικής στο ίδιο πανεπιστήμιο. Πρόεδρος της ένωσης εκπαιδευτικού δράματος και θεάτρου στην εκπαίδευση στο Βερολίνο (1983-1992). Πρόεδρος της γερμανικής ένωσης εκπαιδευτικού δράματος και θεάτρου στην εκπαίδευση (1987-1993). Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών Βερολίνου (1985-1989). Συνεργασίες με φορείς και πανεπιστήμια σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία,  Τουρκία, Ισραήλ, Σιγκαπούρη, Κίνα, Η.Π.Α., Λατινική Αμερική, Μανίλα και Μπανγκόκ. Συνεργάτης της AITA/IATA. Πολλές δημοσιεύσεις για παιχνίδι, θεατρικό παιχνίδι, κούκλα, μάσκα, θεατροπαιδαγωγική. Από το 1970 γράφει συστηματικά κριτικές για το παιδικό και νεανικό θέατρο στο μηνιαίο περιοδικό Berliner Lehrerzeitung. Πρόσφατες δημοσιεύσεις: α) Hoffmann, K./Krieger, U./Nickel, H.-W. (επιμ.): Masken – eine Bestandsaufnahme mit Beiträgen aus Pädagogik, Geschichte, Religion, Theater, Therapie (Μάσκες – καταθέσεις από την Παιδαγωγική, την Ιστορία, τη Θεολογία, το Θέατρο, τη Θεραπεία). Βερολίνο: Schibri 2004. Β) Dörger, D./Nickel, H.-W.: Spiel- und Theaterpädagogik studieren (Σπουδάζοντας  Θεατροπαιδαγωγική). Βερολίνο: Schibri 2005. Γ) Dörger, D./Nickel, H.-W.: Improvisationstheater. Das Publikum als Autor. Ein Überblick (Αυτοσχεδιαστικό θέατρο. Το κοινό ως συγγραφέας). Βερολίνο: Schibri 2008. Δ) Nickel, H.-W.: Regie: Thema und Konzept  (Σκηνοθεσία: Ερμηνεία και Πρόθεση). Βερολίνο: Schibri 2009 (2η έκδ.).


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2012
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Nickel Hans-Wolfgang
Print

Number of views (1312)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Απρίλιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
3112
3
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Τρικάλων/Καλαμπάκας

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Τρικάλων/Καλαμπάκας

Καλαμπάκα 3/4/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Τρικάλων/Καλαμπάκας
456
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος, 6/4/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
7
89
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 9/4/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
10
111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
5
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αρκαδία

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αρκαδία

Τρίπολη 5/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Αρκαδίας
67
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Σάμος

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Σάμος

Σάμος 7-8-9/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Σάμου
8
9
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Σάμος

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Σάμος

Σάμος 7-8-9/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Σάμου
1011

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά