Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;
Αθήνα, 25/11/2018
Ειρήνη Μαρνά, νηπιαγωγός, θεατροπαιδαγωγός
Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Το Εργαστήριο "Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;" είναι πιστοποιημένο εργαστήριο του
προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ: ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων"
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος
που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες
Γλώσσα: ελληνικά
Έχοντας ως αφόρμηση το λαϊκό παραμύθι από το Σουδάν με τίτλο: “Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;” οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν το θέμα της διαφορετικότητας. Στο προστατευτικό πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Δράματος, οι συμμετέχοντες θα αναγνωρίσουν πώς αντιλαμβάνονται το ρόλο του αδύναμου και απομονωμένου εξαιτίας κάποιων εξωτερικών χαρακτηριστικών, πώς αυτός δομείται από το κοινωνικό πλαίσιο και πώς θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί.
Πώς αντιμετωπίζουμε το διαφορετικό; Ποιες είναι οι αντιδράσεις μας απέναντι σε κάποιον που δεν έχει κοινά χαρακτηριστικά με εμάς; Στο λαϊκό παραμύθι από το Σουδάν «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;» τα ζώα κάνουν πάρτι ξεχωριστό από τα πουλιά. Η νυχτερίδα λόγω εμφάνισης και διαφορετικών χαρακτηριστικών δεν γίνεται δεκτή ούτε στο ένα πάρτι, ούτε στο άλλο. Άραγε θα μπορέσει να συμμετάσχει σε κάποια γιορτή;
Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι γενικά μια μορφή θεατρικής τέχνης με καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα που δύναται να αξιοποιηθεί ως μέσο για τη διδασκαλία διαφορετικών μαθημάτων. Η συναισθηματική εμπλοκή των συμμετεχόντων παράλληλα με την νοητική επεξεργασία και τον αναστοχασμό οδηγεί τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν τον εαυτό τους, αλλά και τον κόσμο στον οποίο ζούνε.
Με τη βιωματική τους συμμετοχή οι συμμετέχοντες θα προετοιμαστούν να αλλάξουν τους κανόνες και παράλληλα να ενδυναμώσουν τον ήρωα της ιστορίας που βρίσκεται σε αυτή τη δυσμενή θέση χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος όπως: αυτοσχεδιασμοί, κυκλικό δράμα, τεχνική ανακριτικής καρέκλας κλπ. Οι διαφορετικές αυτές τεχνικές είναι προσαρμοσμένες στην ηλικιακή ομάδα των παιδιών του νηπιαγωγείου και των δύο πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου για την οποία έχει σχεδιαστεί και απευθύνεται το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Το εργαστήριο απευθύνεται σε νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς πρώτων τάξεων του δημοτικού. Έχει ενταχθεί στις δράσεις του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ» που υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.
Η Ειρήνη Μαρνά έχει πτυχίο της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995-1999). Έχει κάνει Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο, University of Exeter (2000-2001), MA in Applied Drama και στη Γαλλία (DEA, Etudes Theatrales (2003-2004) Université de la Sorbonne Nouvelle-Paris III). Έχει συμμετάσχει σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, έχει οργανώσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος, γραφής και αφήγησης παραμυθιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχει συνεργαστεί με συλλόγους και άλλους φορείς στην εμψύχωση θεατρικών ομάδων. Εμψυχώνει ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενηλίκων και σκηνοθετεί τις θεατρικές τους παραστάσεις. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Ελλάδα και στη Γαλλία και της αρέσει να αφηγείται τα παραμύθια που αγαπά. Εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και υπηρετεί σήμερα στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Αλιστράτης του Νομού Σερρών. Είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |