Ημ/νίες Εκδήλωσης: 8/12/2001 3:30 μμ - 6:00 μμ Export event
Η δραματική τέχνη ως μέθοδος διδασκαλίας-ιστορία: η δολοφονία του Καποδίστρια
Λία Δαμιανάκη, φιλόλογος, δασκάλα Δράματος 2.5 ώρες, Σάββατο, Ελληνικά
Μέσα από τις θεατρικές συμβάσεις και τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν oι συμμετέχοντες βιώνουν το ιστορικό γεγονός στο χώρο και το χρόνο του. Ξεπερνώντας το επίπεδο μιας απλής δραματοποίησης, η φιλοσοφία και λειτουργία του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education) επιδιώκει μέσα από τη δημιουργική φαντασία που σέβεται, όμως, την ιστορική αλήθεια να οδηγήσει στη βαθύτερη κατανόηση του γεγονότος και των αιτιών του. Η εφαρμογή της τεχνικής των εναλλασσόμενων οπτικών γωνιών (frame distancing) στο ρόλο φωτίζει πολύπλευρα το ιστορικό γεγονός, ενώ παράλληλα δίνει την ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν μέσα σε κατάλληλο επικοινωνιακό πλαίσιο ποικίλα γλωσσικά είδη. Χωρίς να αγνοείται και ο ρόλος του ίδιου του ιστορικού, οι συμμετέχοντες μέσα από την προστασία που προσφέρει η θεατρική σύμβαση μπαίνουν στη διαδικασία να συγκρίνουν και να κρίνουν την εγκυρότητα των πηγών (πρωτογενών - δευτερογενών), να 'διαβάσουν' πίσω από τις γραμμές του σχολικού εγχειριδίου. Ακόμα και να το θεωρήσουν με κριτική διάθεση, ελευθερία που προσφέρει η πειθαρχία της καλλιτεχνικής φόρμας. Η Λία Δαμιανάκη είναι φιλόλογος που υπηρετεί σε Λύκειο της ορεινής Ξάνθης. .Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Drama in Education, University of Central England in Bermingham και παρακολούθησε μαθήματα Theatre in Education. Είναι αντιπρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικού Δράματος με συμμετοχή στην οργάνωση σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και ποικίλα προγράμματα εφαρμογής του θεάτρου στην εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε ερασιτεχνικές παραστάσεις, ενώ τα τελευταία χρόνια σκηνοθετεί τη θεατρική ομάδα 'Οδός Ονείρων' της ΦΕΞ στην πόλη της Ξάνθης.
Μέσα από τις θεατρικές συμβάσεις και τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν oι συμμετέχοντες βιώνουν το ιστορικό γεγονός στο χώρο και το χρόνο του. Ξεπερνώντας το επίπεδο μιας απλής δραματοποίησης, η φιλοσοφία και λειτουργία του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education) επιδιώκει μέσα από τη δημιουργική φαντασία που σέβεται, όμως, την ιστορική αλήθεια να οδηγήσει στη βαθύτερη κατανόηση του γεγονότος και των αιτιών του. Η εφαρμογή της τεχνικής των εναλλασσόμενων οπτικών γωνιών (frame distancing) στο ρόλο φωτίζει πολύπλευρα το ιστορικό γεγονός, ενώ παράλληλα δίνει την ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν μέσα σε κατάλληλο επικοινωνιακό πλαίσιο ποικίλα γλωσσικά είδη. Χωρίς να αγνοείται και ο ρόλος του ίδιου του ιστορικού, οι συμμετέχοντες μέσα από την προστασία που προσφέρει η θεατρική σύμβαση μπαίνουν στη διαδικασία να συγκρίνουν και να κρίνουν την εγκυρότητα των πηγών (πρωτογενών - δευτερογενών), να 'διαβάσουν' πίσω από τις γραμμές του σχολικού εγχειριδίου. Ακόμα και να το θεωρήσουν με κριτική διάθεση, ελευθερία που προσφέρει η πειθαρχία της καλλιτεχνικής φόρμας.
Η Λία Δαμιανάκη είναι φιλόλογος που υπηρετεί σε Λύκειο της ορεινής Ξάνθης. .Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Drama in Education, University of Central England in Bermingham και παρακολούθησε μαθήματα Theatre in Education. Είναι αντιπρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικού Δράματος με συμμετοχή στην οργάνωση σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και ποικίλα προγράμματα εφαρμογής του θεάτρου στην εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε ερασιτεχνικές παραστάσεις, ενώ τα τελευταία χρόνια σκηνοθετεί τη θεατρική ομάδα 'Οδός Ονείρων' της ΦΕΞ στην πόλη της Ξάνθης.
Number of views (1619)/Σχόλια (0)
Theatre Makes Politics (TMP)
«Τεχνικές αφήγησης μέσω της φωτογραφίας - Οπτικοακουστική παιδεία για όλους» - Τεχνικές βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό
Ναύπλιο 2-3 Νοεμβρίου 2024, Δράσεις για εφήβους/εφηβες
Ιωάννινα 2/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Γιώργος Μπεκιάρης,
Ιωάννινα, 2/11/2024, βιωματικό παιχνίδι προσομοίωσης
Θεσσαλονίκη, 3/11/2024, διαδραστικό παιχνίδι προσομοίωσης
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»
Διαδικτυακά, 7/11/2024 , Σεμινάριo για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Διαδικτυακά, 7/11/2024 (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς, Θράκη), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Πάτρα 9/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιούλη Δούβου, Γιώργος Μπεκιάρης
Τρίπολη, 9/11/2024, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γλυκερία Αράπη
Θεσσαλονίκη 9/11/2024, Πάμε Θέατρο
Πάτρα, 9&10/11/2024 θεατρική παράσταση
Καλαμάτα, 10/11/2024, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γλυκερία Αράπη
«Μαθήματα Εφηβείας»
«Ειδήσεις... αλλιώς» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων
"Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες» -Συζητώντας για το φαινόμενο του αναγκαστικού εκτοπισμού και τους πρόσφυγες στη σχολική τάξη"
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»
D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Πάτρα 21/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (α' μέρος)
Διαδικτυακά, 21/11/2024, Διάλεξη-συζήτηση Κώστας Μάγος
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»
«Tα χέρια έχουν φωνή»
Αμφιλοχία, 24/11/2024, Σεμιναριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
«Με λογισμό και μ’ όνειρο» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων
Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024
«Πες το δυναμικά με εικόνες»
Κέρκυρα, 30/11/-1/12/2024, Δι-Ημερίδα, συζητήσεις, εργαστήρια
Λάρισα 30/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζώνιου, Νίκος Γκόβας
Θεσσαλονίκη 30/11/2024 σεμινάριο για εκπαιδευτικούς
Κέρκυρα, 30/11/2024, διαδραστικό παιχνίδι προσομοίωσης
Αθήνα 1/12/2024, Ημερίδα
Κέρκυρα, 1/12/2024,Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Κρίθαρη,
Αθήνα, 5/12/2024, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Στέλιος Βγαγκές, Χριστίνα Στουραΐτη
Διαδικτυακά, 5/12/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Ιωάννης Πούλιος
ΘΗΒΑ 7/12/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζώνιου, Νίκος Γκόβας
Ζάκυνθος 7/12/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Γιώργος Μπεκιάρης,