Αποτελέσματα αναζήτησης

Η Τέχνη του Λόγου στο Θέατρο Αντικειμένων

Η Τέχνη του Λόγου στο Θέατρο Αντικειμένων

Αθήνα, 11/3/2007, Εργαστήριο, Αντιγόνη Παρούση, Κατερίνα Βλάχου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/3/2007 9:30 πμ - 1:00 μμ Export event

Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Αντιγόνη Παρούση, Λέκτορας Πανεπιστήμιο Αθηνών/ΤΕΑΠΗ

Κατερίνα Βλάχου, Εκπαιδεύτρια Αγωγής προφορικού λόγου

"Η Τέχνη του Λόγου στο Θέατρο Αντικειμένων"

 

Το θέατρο των αντικειμένων αναπτύχθηκε ιδιαίτερα από τις αρχές του περασμένου αιώνα και το αντικείμενο μελετήθηκε σε όλες τις διαστάσεις του. Για να γίνει θεατρικό, το αντικείμενο περνάει μέσα από δυο στάδια της μεταμόρφωσης του. Πρώτα πρέπει να πάρει ζωή, να κινηθεί, και δεύτερον να γίνει ένας χαρακτήρας, να μιλήσει. Σε πρώτη ματιά, ένα αντικείμενο γίνεται αντιληπτό όπως είναι. Aν όμως το παρατηρήσουμε καλύτερα,η εμφάνιση του αρχίζει ν’ αλλάζει. Όταν αρχίσει να κινείται, φαίνεται να προστίθενται κι άλλα στοιχεία σ’ αυτό. «Το αντικείμενο» απομονωμένο από τις λειτουργίες του κερδίζει μια φανταστική πλευρά. Αποκομμένο από το συνηθισμένο χώρο του και τη συνηθισμένη λειτουργία του δίνει την εντύπωση ότι δεν ανήκει πια στην πραγματικότητα. Οι λέξεις, από την άλλη μεριά, έχουν και το δικό τους «λόγο», τη δική τους πραγματικότητα και ζωή, που έχει σχέση με τους ίδιους τους ήχους της ομιλίας ως η μικρότερη μονάδα στην καλλιτεχνική ομιλία. Αυτοί οι ήχοι του προφορικού λόγου, τα σύμφωνα δηλαδή και τα φωνήεντα, αποτελούν το «μουσικό» μας υλικό. Αν συνειδητά στρέψουμε την προσοχή μας και πραγματικά ακούσουμε πώς παράγονται οι ήχοι της γλώσσας, τότε οι ήχοι μας αποκαλύπτονται και αρχίζουν να «υπάρχουν». Τότε μπορούμε να αφουγκραστούμε και τις κινήσεις της αναπνοής μέσα στους διαφορετικούς ήχους και να παρατηρήσουμε πόσο πολύ διαφέρουν μεταξύ τους. Κάθε φορά έχουν διαφορετική κίνηση, δυναμική, κατεύθυνση, πλαστικότητα, χρώμα, χαρακτήρα.

 

Η Αντιγόνη Παρούση  είναι Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού τμήματος του Α.Π.Θ, έκανε μετεκπαίδευση Μ.Δ.Δ.Ε. στη ειδική αγωγή. Μεταπτυχιακές σπουδές στη σκηνοθεσία της μαριονέτας, και διδακτορική Διατριβή στο Θέατρο της κούκλας στη Θεατρική Ακαδημία της Σόφιας. Από το 1976 ασχολείται με το κουκλοθέατρο, δούλεψε για 15 χρόνια στο κουκλοθέατρο Αθηνών, και συμμετείχε με παραστάσεις σε Διεθνή φεστιβάλ μαριονέτας. Οργανώνει το Διεθνές Φεστιβάλ Μαριονέτας στην Ύδρα και διευθύνει την ομάδα κουκλοθέατρου το Γκρι Κουτί. Από το 2003 είναι Λέκτορας στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Η Κατερίνα Βλάχου είναι Πτυχιούχος Αγγλικής Φιλολογίας,  Μουσικολογίας, και  Αγωγής του προφορικού λόγου.  Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Σύγχρονης Διπλωματικής Ιστορίας και Μουσικολογίας. Διδάσκει το μάθημα της Ορθοφωνίας στο τμήμα Θεατρικών σπουδών του ΑΠΘ, και παράλληλα διδάσκει την Τέχνη του λόγου σε εργαστήρια και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και ηθοποιούς. Ο κύριος τομέας της έρευνάς της είναι η σχέση λόγου κίνησης και ήχου.

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2007
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Παρούση Αντιγόνη
  • Βλάχου Κατερίνα
Print

Number of views (1490)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Φεβρουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά