Αποτελέσματα αναζήτησης

Θέατρο στην τυπική εκπαίδευση

Θέατρο στην τυπική εκπαίδευση

Αθήνα, 25/11/2018, Ομάδα Εργασίας Συνδιάσκεψη 2018, Συντονίζει η Patrice Baldwin

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 12:30 μμ - 2:00 μμ Export event

  • Συμμετέχουν: 29
  • Θέσεις: 70
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 41
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

ΑΘΗΝΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ 2018
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : "Θέατρο στην τυπική εκπαίδευση"

Αθήνα, 25/11/2018

Γλώσσα: Αγγλικά-Ελληνικά

Συντονίστρια: Patrice Baldwin, 
Σύμβουλος Εκπαίδευσης, πρώην Πρόεδρος του IDEA (International Drama/Theatre & Education Association- Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση) μέλος της Βασιλικής Εταιρείας Τεχνών του Ηνωμένου Βασιλείου

 

Ομιλητές:
Robin Pascoe
, Πρόεδρος Διεθνούς Οργανισμού για το Δράμα/Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΙDEA), Πανεπιστήμιο Murdoch Αυστραλία, 
Χριστίνα Κρίθαρη, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός,
Διονυσία Ασπρογέρακα, φιλόλογος,

Ανταποκρίτρια: Κλειώ Φανουράκη, επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σκηνοθέτης, δραματουργός

Σχολιαστής: Τάκης Τζαμαργιάς σκηνοθέτης



Το πλαίσιο
Τα θέματα που θα απασχολήσουν αυτήν την ομάδα εργασίας αφορούν τη θέση του θεάτρου μέσα στο σχολείο: Θεατρική παιδεία και διδασκαλία του θεάτρου, αξιοποίηση του θεάτρου/δράματος σε προγράμματα στο σχολείο, πλαίσιο για συνεργασίες μέσω του θεάτρου στα σχολεία.

Άλλα θέματα που ενδιαφέρουν την ομάδα εργασίας αποτελούν ζητήματα εισαγωγικής και συνεχιζόμενης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση του θεάτρου/δράματος και οι διαφορετικές μορφές αξιοποίησης θεάτρου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ποιες είναι οι τρέχουσες ευκαιρίες/προκλήσεις στο αναλυτικό πρόγραμμα; Ποιοι είναι οι περιορισμοί και ποιοι από αυτούς θα μπορούσαν να αρθούν πρώτοι;


Image

Η Patrice Baldwin έχει διατελέσει διευθύντρια σχολείου και σύμβουλος εκπαιδευτικών καθώς και σύμβουλος στην τοπική αυτοδιοίκηση για την Ανάπτυξη των Τεχνών στην Εκπαίδευση στην περιοχή Norfolk στην Αγγλία. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος και επιθεωρήτρια σε σχολεία και είχε διοριστεί, από την κυβέρνηση της Αγγλίας, ως εθνική εμπειρογνώμονας σχετικά με τα αναλυτικά προγράμματα Θεάτρου/ Δράματος.  Έχει διδάξει σε πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο και το 2014, έγινε υπεύθυνη πολιτιστικών θεμάτων στο Πανεπιστήμιο Brock του Καναδά. Για 10 και χρόνια ήταν πρόεδρος του National Drama (UK) και από το 2010 έως το 2013, ήταν ταυτόχρονα Πρόεδρος του International Drama/Theatre and Education Association (IDEA) και Μέλος του Δ.Σ. Εκτελεστικής Επιτροπής της Παγκόσμιας Συμμαχίας για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση (World Alliance for Arts Education-WAAE). Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα βιβλία The Drama Book (Collins Educational) μετην Lesley Hendy, (Falmer/ Routledge), Teaching Literacy Through Drama (Falmer /Routledge) μετην Kate Fleming, The Primary Drama Handbook(Sage), With Drama in Mind, School Improvement Through Drama, Inspiring Writing Through Drama (Bloomsbury) μετονRob John. Έχει ακόμα εργαστεί στο BBC ως σεναριογράφος για το ραδιόφωνο και πιο πρόσφατα την τηλεόραση, και σύμβουλος στο Εκπαιδευτικό Τμήμα.


Image

Ο Robin Pascoe είναι Senior Lecturer Τεχνών και Θεάτρου/Δράματος στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Murdoch στο Περθ της Δυτικής Αυστραλίας. Συντονίζει τη διδασκαλία των μαθημάτων «Τέχνες στην Προσχολική και Δημοτική Εκπαίδευση», «Θέατρο/Δράμα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» και «Συνεργασία της Κοινότητας μέσω του Θεάτρου». Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του είναι «Πρόγραμμα Σπουδών Τεχνών και Θεάτρου/Δράματος, εφαρμογή, διδασκαλία και εκπαίδευση εκπαιδευτικών», «Ποιοτικοί δείκτες στο Θέατρο/Δράμα και στις Τέχνες στην Εκπαίδευση», «Η αξιολόγηση στο Θέατρο/Δράμα και στις Τέχνες στην Εκπαίδευση», «Καλλιτέχνες-Παιδαγωγοί, Εκπροσώπηση και αυθεντικότητα στην έρευνα». Ο Robin έχει μεγάλη εμπειρία στον συντονισμό προγραμμάτων σπουδών Τεχνών και Θεάτρου/Δράματος στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με σχολεία, αλλά και με το Υπουργείο Παιδείας της Δυτικής Αυστραλίας. Έχει εμπειρία στην ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών Τέχνης σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Πρόσφατο ερευνητικό έργο: AiR (Artist in Residence) στο Murdoch 2014-2017 «Η σύνδεση Καλλιτεχνών-Παιδαγωγών με φοιτητές τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Murdoch». Ο Robin είναι Πρόεδρος του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) 2013-2020. Είναι πρώην Πρόεδρος των φορέων Drama Australia και DramaWest.


Image

Η Χριστίνα Κρίθαρη είναι θεατρολόγος,  απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με κατεύθυνση Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας. Έχει φοιτήσει επίσης στο Charles de Gaulle Lille3 της Γαλλίας και άσκησε την πρακτική της άσκηση στο Teatro della Limonaia  της Φλωρεντίας. Στην πτυχιακή της εργασία εργάστηκε πάνω στο Θέατρο του Καταπιεσμένου στο χώρο της απεξάρτησης. Εργάστηκε ως θεατροπαιδαγωγός σε  προγράμματα όπως «Διαφυγές», «Εσύ όπως κι εγώ», ¨η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας». Εργάζεται σε δημοτικά σχολεία με αντικείμενο το μάθημα της θεατρικής αγωγής. Είναι συνεργάτης του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων όπου εργάζεται ως εμψυχώτρια ομάδων παιδιών και ενηλίκων, ως βοηθός σκηνοθέτη σε επαγγελματικές παραστάσεις και ως σκηνοθέτης στην Πειραματική σκηνή.  Είναι  μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και επιμορφώτρια του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες και του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην εκπαίδευση.


Η Διονυσία Ασπρογέρακα γεννήθηκε στην Πάτρα. Είναι απόφοιτος του Ιστορικού Τμήματος του Πανεπιστημίου  Ιωαννίνων. Από το 1988 εργάζεται σε δημόσια σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υλοποιώντας ποικίλα προγράμματα (Πολιτιστικά, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικά, Ευρωπαϊκά). Έχει συγγράψει και διασκευάσει δέκα θεατρικά έργα. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια, επιστημονικά συμπόσια, ημερίδες και διεθνείς συνδιασκέψεις για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση είτε ως συμμετέχουσα είτε ως εισηγήτρια, εμψυχώτρια ομάδων και μέλος οργανωτικής επιτροπής. Έχει επίσης εργαστεί ως εμψυχώτρια θεατρικών εφηβικών ομάδων και ομάδων ενηλίκων. Από το 2008-2011 υπήρξε μέλος του Δ.Σ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Τα τελευταία έτη συμμετέχει ως επιμορφώτρια στην υλοποίηση του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία  του ΟΗΕ.


H Κλειώ Φανουράκη είναι επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σκηνοθέτις κινηματογράφου και θεάτρου, δραματουργός. Το εκπαιδευτικό και ερευνητικό της έργο, οι επιστημονικές ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις της εστιάζονται στο πεδίο του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση, στην εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική του θεάτρου, στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, στη διδασκαλία της γλώσσας μέσω του θεάτρου κ.ά. Έχει διδάξει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Θεατρικές Σπουδές του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου στο γνωστικό αντικείμενο του θεάτρου/δράματος  στην εκπαίδευση και έχει υλοποιήσει ποικίλα επιμορφωτικά σεμινάρια. Το συγγραφικό και σκηνοθετικό της έργο εστιάζεται στο θέατρο και στον κινηματογράφο για παιδιά και ενήλικες. (Μικρού μήκους ταινίες: «Φτου! Ξελευθερία για όλους», (2010) «Μήδεια», (2012) κ.ά.  Mεγάλου μήκους ταινία: «Ξα μου» (2016). Μουσικοθεατρικές παραστάσεις, δρώμενα, ντοκιμαντέρ κ.ά.) Έχει δημιουργήσει φεστιβάλ και διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα με άξονα το θέατρο στην κοινότητα, τις τέχνες και τον πολιτισμό.


Image

Ο Τάκης Τζαμαργιάς γεννήθηκε στον Πειραιά. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Πειραϊκού Συνδέσμου και πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ. Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ιδίου τμήματος με ειδίκευση «Θέατρο στην εκπαίδευση». Υποψήφιος διδάκτορας του Παν. Αθηνών. Από το 2003 διδάσκει ως ΕΕΠ (Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό) στο ΠΤΔΕ και στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής του ΕΚΠΑ. Δίδαξε Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, του Εμπρός και του Γιώργου Αρμένη και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Για 15 χρόνια υπήρξε υπεύθυνος σκηνοθέτης της Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και ιδρυτής της Εταιρείας Θεάτρου Δυτικά της Πόλης, συνεργαζόμενος με τα κρατικά Θέατρα Εθνικό Θέατρο,ΘΟΚ, ΚΘΒΕ, και τους ελεύθερους θιάσους στην Ελλάδα και στην Κύπρο και με συμμετοχή σε Φεστιβάλ Αθηνών κ.ά. Από το 2013 -2015 ήταν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό. Στη συγγραφική ομάδα για το βιβλίο Στοιχεία Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ,1998), Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός, 2004), Στη Χώρα του Τοτώρα (Αθήνα, Πατάκης, 2010). Πρόεδρος της Επιτροπής του ΥΠΠΟ για τα βραβεία Θεάτρου για ανήλικους θεατές και μέλος Επιτροπής Κρατικών Επιχορηγήσεων. Ανάμεσα στις σκηνοθεσίες του συγκαταλέγονται οι: Ο καλός άνθρωπος του Σε-Τσουάν(Μπρεχτ-Από Μηχανής-1999), Εις το ρεύμα της ζωής τους (δραματοποιημένη μεταφορά διηγημάτων του Σωτήρη Δημητρίου-Από Μηχανής - 2002), Πήγαινε-Έλα και Τι Πού (Μονόπρακτα Μπέκετ –Σφενδόνη-2003), Kαλλιφόρνια Ντρίμιν (Βασίλη Κατσικονούρη –Εθνικό Θέατρο-2004),Black Eyed  (Μπέτυ Σάμιε -2007), Η Πάχνη (Αντ.κ Κων. Κούφαλης-Πορεία, Φεστιβάλ Φιλίππων - 2009), Ιδού Εγώ. Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι – Το Σύννεφο με Παντελόνια, (δραματ. σύνθεση Ηλία Πολλάτου – Τάκη Τζαμαργιά –Επι Κολωνώ -2010.), Καυτός Πάγος (Μπράιαν Λέιβερι-ΘΟΚ-2008), Φτωχοί και Άγιοι (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης-ΕΘΑΛ Κύπρος-2008), 2η Ευκαιρία (Γιώργος Ηλιόπουλος-ΚΘΒΕ-2009), Ο… του μέλλοντος Γιώργος Χειμωνάς (Σύνθεση κειμένων από: Ο γιατρός Ινεότης και άλλα-Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου - 2010), Παραμύθι χωρίς όνομα (Πηνελόπη Δέλτα – Εθνικό Θέατρο-2010-2011), Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου (ΆλκηΖέη – Εθνικό Θέατρο – 2011-2013), Αντιγόνη (Σοφοκλής – μτφρ. Νίκος Παναγιωτόπουλος-2010-2012.), Η Μικρή μας Πόλη (Θόρντον Γουαϊλντερ – Ακροπόλ- 2012), Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα (Χάντον – Στιβενς –Αγγέλων Βήμα-2013), Το Τρίτο Στεφάνι (Κώστας Ταχτσής –ΘΟΚ- 2014-15, Βραβείο Σκηνοθεσίας στα βραβεία Θεάτρου Κύπρου), Συγγνώμη (Μάρτα Μπουτσάκα –Σταθμός- 2015), Ριχάρδος ο Γ΄(Σαίξπηρ – μτφρ. Κ. Καρθαίος – 2016), Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου (ΆλκηΖέη – ΘΟΚ- 2016), Η τάξη μας (Ταντέους Σλομποτζιάνεκ – Εθνικό Θέατρο -2017), Μίζερι (ΣτήβενΚινγκ – Ιλίσια Βολανάκης- 2018),Τα ορφανά (Ντένις Κέλλυ – ΚΘΒΕ -2018).

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2018
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Baldwin Patrice
  • Ασπρογέρακα Διονυσία
  • Κρίθαρη Χριστίνα
  • Τζαμαργιάς Τάκης
Print

Number of views (4179)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά