Επικοινωνία Δίχως Βία για Σχολεία Δίχως Βία
Αθήνα, 24/11/2018
Μαρία Ζάννη, σωματική ψυχοθεραπεύτρια, κοινωνική ανθρωπολόγος, εγκληματολόγος
Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Γλώσσα: ελληνικά
Βασικός στόχος του Προγράμματος είναι η επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικού-μαθητή με τρόπο κατανοητό, καλοσυνάτο και ειρηνικό. Στο Πρόγραμμα «Επικοινωνία δίχως βία για σχολεία δίχως βία» δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή και κυρίως στο πώς ο εκπαιδευτικός επικοινωνεί με τον μαθητή. Θεωρούμε ότι η νόμιμη και εντός ορίων επικοινωνία του εκπαιδευτικού με το μαθητή εμπεριέχει σε μεγάλο βαθμό βία. Με άλλα λόγια θεωρούμε ότι οι ήδη υπάρχοντες τρόποι αντιμετώπισης και πρόληψης της βίας, είτε σε λεκτικό επίπεδο, είτε πρακτικό επίπεδο (αποβολή, κτλ.) εμπεριέχουν βία που στην ουσία δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο βίας μεταξύ εκπαιδευτικού-μαθητή. Με αλλά λόγια, ο εκπαιδευτικός καλείται σε αυτές τις συνθήκες για «αλλαγή παραδείγματος» στον τρόπο που επικοινωνεί με το μαθητή, αλλά και στον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον ρόλο του. Τα σεμινάρια όσον αφορά το θέμα της μη βίαιης επικοινωνίας βασιστήκαν πάνω στην «Επικοινωνία δίχως βία» του ψυχολόγου και επικοινωνιολόγου M. Rosenberg και το Πρόγραμμα T.E.T. του κλινικού ψυχολόγου T. Gordon. Οι δυο αυτοί θεωρητικοί έχουν ασχοληθεί ενδελεχώς με το θέμα της μη βίαιης επικοινωνίας και έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στο θέμα του πως εφαρμόζεται η μη βίαιη επικοινωνία στο σχολικό χώρο. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν διδαχθεί και εφαρμόσει τα προγράμματά τους σε όλον τον κόσμο με αξιόλογα αποτελέσματα. Η ομάδα στόχου εργάστηκε στην γλώσσα της μη βίαιης επικοινωνίας μέσα από τον διάλογο, το θεατρικό παιχνίδι, την εστίαση στο σώμα και την γλώσσα του σώματος.
Το σεμινάριο περιλαμβάνει τις εξής θεματικές:
Βασικές Αρχές Επικοινωνίας: Η Γλώσσα του «Τσακαλιού»- Η Γλώσσα της «Καμηλοπάρδαλης»
Τα βήματα της επικοινωνίας δίχως βία: Παρατήρηση και έκφραση συναισθήματος
Τα βήματα της επικοινωνίας δίχως βία: Ανάγκες και έκφραση αιτήματος
Διαχείριση συγκρούσεων μέσω της επικοινωνίας δίχως βία: Ο ρόλος της ενσυναίσθησης
Προτεινόμενες δραστηριότητες για την πρόληψη της βίας και την αποφυγή συγκρούσεων στο σχολικό χώρο μέσω της επικοινωνίας δίχως βία. Πρακτική εφαρμογή και διδασκαλία στους μαθητές της επικοινωνίας δίχως βία.
Ενδοσχολική Διαμεσολάβηση.
Ολοκλήρωση του προγράμματος, αποτελέσματα, συμπεράσματα και αξιολόγηση.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες, γονείς
H Μαρία Ζάννη είναι Ραϊχική Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια. Έχει επίσης εκπαιδευτεί στην θεραπεία Gestalt, στην Ανάλυση του Σώματος και τον Χαρακτήρα στην Κλινική Εποπτεία,στην Θεραπεία ζεύγους και οικογένειας, στην Αγκαλιά αγάπης στην Επικοινωνία δίχως βία, στην Συστημική Αναπαράσταση και σε ενεργειακές θεραπείες. Κάνει ατομικές συνεδρίες, θεραπεία ζεύγους, οργανώνει θεραπευτικές ομάδες, ομάδες συστημικής αναπαράστασης και σεμινάρια. Επίσης είναι Επιστημονική υπεύθυνη από το 2011 του Προγράμματος «Επικοινωνία δίχως βία για σχολεία δίχως βία» του Σωματείου: Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας που στόχο έχει την πρόληψη της βίας στα σχολεία. Οι τυπικές της σπουδές είναι πάνω στην ψυχολογία, την κοινωνική ανθρωπολογία, και την εγκληματολογία.
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |