Αποτελέσματα αναζήτησης

Πώς μπορεί το μάθημα του Θεάτρου/Δράματος να συνδεθεί με σχολικές παραστάσεις

Πώς μπορεί το μάθημα του Θεάτρου/Δράματος να συνδεθεί με σχολικές παραστάσεις

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, John Somers

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2012 9:00 πμ - 12:00 μμ Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Πώς μπορεί το μάθημα του Θεάτρου/Δράματος να συνδεθεί με σχολικές παραστάσεις

John Somers

Ομότιμος καθηγητής στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Exeter της Μ. Βρετανίας

 

Εργαστήριο: 3 ώρες

Γλώσσα: Αγγλικά με βοήθεια στη μετάφραση

Πολλοί εκπαιδευτικοί θεάτρου/δράματος στο σχολείο δεν καταφέρνουν να συνδέσουν το μάθημα του θεάτρου/δράματος με την ανάγκη να γίνονται σχολικές παραστάσεις. Κατά συνέπεια οι πιο πολλές βασίζονται σε ήδη υπάρχοντα θεατρικά έργα, τα οποία όμως ελάχιστη σχέση έχουν με την επινοητικότητα που συνήθως επιδεικνύουν οι μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

Το εργαστήριο θα ξεκινήσει με δραστηριότητες αυτοσχεδιασμού. Στη συνέχεια το θέμα του αυτοσχεδιασμού θα μας οδηγήσει στη δημιουργία της δομής μιας παράστασης. Θεωρητικό υπόβαθρο του εργαστηρίου αποτελεί η παραδοχή ότι ο αυτοσχεδιασμός είναι μία μορφή έρευνας, η οποία επιχειρεί να ανακαλύψει τι συμβαίνει σε συγκεκριμένες κοινωνικές καταστάσεις. Η γνώση και η σοφία που έχουν αποκτήσει τα παιδιά από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία του μαθήματος του θεάτρου/δράματος μπορεί να δομηθεί και να παρουσιαστεί ως μορφή επικοινωνίας, ως ερευνητική εργασία, ως … παράσταση!

 

Ο John Somers είναι δημιουργός θεάτρου και θεατρικός συγγραφέας και εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας. Είναι ομότιμος καθηγητής στο τμήμα θεάτρου/δράματος στο πανεπιστήμιο του Exeter. Συνταξιοδοτήθηκε από το πανεπιστήμιο το 2005 αλλά έκτοτε εργάζεται εντατικά σε άλλες χώρες (Φινλανδία, Παλαιστίνη, Πολωνία, Ελλάδα, Τσεχία και Τουρκία για το 2011-12) καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το βραβευμένο αλληλεπιδραστικό θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμά του, “on the edge”, ταξίδεψε σε όλη τη χώρα για έξι μήνες και συμπεριλήφθηκε από τον οργανισμό Rethink ως μέρος της καμπάνιας του ‘ώρα για αλλαγή’ ενάντια στο στίγμα ενάντια σε άτομα με ψυχικά νοσήματα, για τη χρονιά 2009-2010. Έχει επίσης δημιουργήσει ένα νέο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα γύρω από το στρες και την αυτοκτονία στο πεδίο του κτηνιατρικού επαγγέλματος, το οποίο παίχτηκε το 2011 και το 2012.
Ο John ήταν κοσμήτορας του τμήματος Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου για τα χρόνια 1992-1995.
Έχει διατελέσει κοσμήτορας του τμήματος εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Exeter (1992-1995). Δημιουργεί εδώ και χρόνια αυθεντικά θεατρικά έργα σε κοινότητες και έχει φτιάξει και σκηνοθετήσει 10 αυθεντικά θεατρικά προγράμματα στο ανατολικό Devon ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Tale Valley Community Theatre (δες tvctheatre.org). Ίδρυσε το περιοδικό “research in drama education” (1995), τη θεατροπαιδαγωγική ομάδα Extream (2002), το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εφαρμοσμένη Δραματική Τέχνη» (MA Applied Drama, 1999) και το διεθνές συνέδριο για την έρευνα γύρω από το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση (1996).Η προσφορά του στο πεδίο έχει αναγνωριστεί με το ειδικό βραβείο Special Recognition Award από την American Alliance of Theatre in Higher Education (2003). Τα γραπτά του έχουν ευρέως εκδοθεί σε βιβλία και περιοδικά.


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2012
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Somers John
Print

Number of views (984)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά