Αποτελέσματα αναζήτησης

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/11/2024 8:00 πμ - 5:00 μμ Export event

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
D.I.S.C. (Drama-based Interventions challenging gender Stereotypes and encouraging Care sharing) 

Θέατροπαιδαγωγικές παρεμβάσεις για την αμφισβήτηση των στερεοτύπων και την ενθάρρυνση της ισότιμης φροντίδας

 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (www.theatroedu.gr) και το Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ (https://diotima.org.gr) προσκαλούν γυμνάσια και λύκεια των Περιφερειακών Ενοτήτων Μεσσηνίας, Αχαΐας, Αττικής, Τρικάλων, Λάρισας και Θεσσαλονίκης σε μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία που υλοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Citizens, Equality, Rights & Values (CERV).

Το πρόγραμμα DISC (Drama-based Interventions challenging gender Stereotypes and encouraging Care sharing) είναι ένα διετές δι-επιστημονικό πρόγραμμα που υλοποιείται από τη σύμπραξη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και του Κέντρου Έρευνας Γυναικείων Θεμάτων (Κέντρο Διοτίμα). Το πρόγραμμα υλοποιείται σε εθνικό επίπεδο, με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από τις έμφυλες ανισότητες, στον τομέα της φροντίδας. Επιδιώκει να αμφισβητήσει τα έμφυλα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις και τις παγιωμένες νοοτροπίες, προωθώντας μια πιο ισότιμη κατανομή των ευθυνών φροντίδας. Έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ενεργή αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την άνιση συμμετοχή των φύλων στη φροντίδα.

Το DISC απευθύνεται σε ποικίλες ομάδες που σχετίζονται με την έννοια της φροντίδας, όπως γονείς, εκπαιδευτικούς, εφήβους, κοινωνικούς λειτουργούς και εκπαιδευτές ενηλίκων. Κάθε ομάδα παίζει έναν ξεχωριστό ρόλο καθώς όλες μαζί συμβάλλουν στη διαμόρφωση διαφορετικών πτυχών της φροντίδας.

Το πρόγραμμα, για να προάγει την ισότητα στην φροντίδα, χρησιμοποιεί μεθόδους που βασίζονται στις παραστατικές τέχνες και ειδικότερα σε θεατρικές τεχνικές.

Εργαστήρια για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς:

Στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν διαδραστικά βιωματικά εργαστήρια με χρήση θεατρικών και κινησιολογικών τεχνικών κατά τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο του 2025 σε έξι Περιφερειακές Ενότητες (Μεσσηνίας, Αχαΐας, Αττικής, Τρικάλων, Λάρισας & Θεσσαλονίκης).

  1. Εργαστήρια για μαθήτριες και μαθητές:

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε μαθήτριες και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γ’ γυμνασίου και α’, β’, γ΄ λυκείου) και θα διαρκέσουν 15 ώρες, με 6 συναντήσεις από 3 διδακτικές ώρες (2,5 ώρες). Μέσα από διαδραστικές και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν δεξιότητες  αναγνώρισης των στερεοτύπων συνειδητοποιώντας πως αυτά είναι που αναπαράγουν την ανισότητα στη φροντίδα.

 

  1. Εργαστήρια για φροντιστές (γονείς και εκπαιδευτικούς)

Ένα βιωματικό εργαστήριο διάρκειας 18 ωρών (που προτείνεται να  υλοποιηθεί στη διάρκεια ενός τριημέρου από Παρασκευή έως Κυριακή), που στόχο έχει να φέρει μαζί τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ώστε από κοινού να διερευνήσουν τις ανισότητες στο θέμα της φροντίδας, καθώς και τις πεποιθήσεις, αντιλήψεις, νοοτροπίες και τα έμφυλα στερεότυπα που τις αναπαράγουν.

Η ομάδα έργου θα επιστρέψει στα ίδια σχολεία/περιοχές, τους μήνες Νοέμβριο του 2025 έως και Απρίλιο του 2026 με μια παράσταση Θεάτρου Φόρουμ. Πρόκειται για μια θεατροπαιδαγωγική διαδραστική παράσταση που θα εστιάζει στην έμφυλη διάσταση της φροντίδας, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες και οι άνδρες σε διαφορετικούς ρόλους, μία παράσταση βασισμένη στα εργαστήρια που θα έχουν προηγηθεί. Μέσω της συμμετοχής του κοινού, οι συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν εναλλακτικές στρατηγικές και λύσεις, προάγοντας τον διάλογο γύρω από τη σημασία της ισότητας και της συνεργασίας στην κατανομή των ευθυνών φροντίδας. Η παράσταση θα απευθύνεται στην ευρύτερη κοινότητα στην οποία ανήκει το σχολείο.

Πιστεύουμε και προσδοκούμε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα προσφέρει μια πολύτιμη εμπειρία τόσο στην κοινότητα του σχολείου όσο και στην ευρύτερη κοινωνία.

Οι διευθυντές-διευθύντριες γυμνασίων και λυκείων από τις Περιφερειακές Ενότητες Μεσσηνίας, Αχαΐας, Αττικής, Τρικάλων, Λάρισας και Θεσσαλονίκης που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα, παρακαλούνται να συμπληρώσουν τη δήλωση συμμετοχής που θα βρουν ΕΔΩ έως τις 20 Νοεμβρίου 2024.

Για επικοινωνία και περισσότερες πληροφορίες:

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

+30 210 6541600, info@theatroedu.gr

 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση είναι μια επιστημονική ένωση για την προώθηση της έρευνας και της πράξης του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση (τυπική και μη τυπική).

Η ΔΙΟΤΙΜΑ είναι μια γυναικεία μη κερδοσκοπική οργάνωση εξειδικευμένη σε ζητήματα φύλου και ισότητας,  με σκοπό την ανάδειξη και άρση των έμφυλων διακρίσεων και αποστολή την ενδυνάμωση των γυναικών. Σκοπός του φορέα είναι η πρόληψη και αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.  

Κατηγορία Δράσης
  • Προγράμματα
Προγράμματα
  • DISC
Έτος
  • 2024 δ' τρίμηνο
Συνεργαζόμενοι
  • Κέντρο Γυναικείων Μελετών και Ερευνών «Διοτίμα»
Print

Number of views (465)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Φεβρουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά