«Με λογισμό και μ’ όνειρο – Μονόλογοι σε καραντίνα»
«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»
Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4)
Ιωάννινα, 21/11/2021
Επιμορφώτρια: Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Χριστόδουλος Κωτσίνας
Σύντομη περιγραφή
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος για να διερευνήσουμε ζητήματα ετερότητας, ενσυναίσθησης και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αξιοποιώντας με δημιουργικό τρόπο κείμενα από το βιβλίο «Μονόλογοι σε καραντίνα», που περιλαμβάνει 24 κείμενα που έγραψαν έφηβοι και έφηβες πρόσφυγες που ζουν σε διαφορετικά κέντρα στη χώρα (ελεύθερη πρόσβαση στα κείμενα ..εδώ!). Οι συμμετέχοντες/ουσες στο εργαστήριο θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν ορισμένες ιδέες θεατρικής αξιοποίησης των κειμένων αυτών για να σχεδιάσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά προγράμματα με τους μαθητές τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο δραστηριοποιούνται.
Με εργαλείο μας την ομάδα και τη βιωματική μάθηση, την ετοιμότητα και την παιγνιώδη διάθεση και βασική πρώτη ύλη τα εμπνευσμένα κείμενα των εφήβων προσφύγων, θα διερευνήσουμε δυνατότητες για περαιτέρω έρευνα των κειμένων αυτών και έμπνευσης για θεατρική δημιουργία!
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και όσοι συμμετέχουν στο 100ωρο επιμόρφωση που υλοποιεί το Δίκτυο. Οι υπόλοιπες θέσεις θα καλυφθούν με κλήρωση.
Αιτήσεις συμμετοχής:
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μέχρι την Παρασκευή 19/11/2021 στη φόρμα εγγραφής εδώ
και θα ειδοποιηθούν μέχρι το Σάββατο 20/11/2021 μέσω e-mail, μαζί με οδηγίες συμμετοχής στο σεμινάριο.
Βιογραφικό σημέιωμα
Η Γιούλη Δούβου είναι Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών με παιδαγωγική κατάρτιση. Απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σχολής Καλών Τεχνών, τμήματος Θεατρικών Σπουδών με τίτλο ¨Η δραματική τέχνη και οι παρασταστικές τέχνες στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση¨ (MA in Drama and Performing Arts in Education and Lifelong Learning). Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου για Παιδιά, Εφήβους και Ενήλικες του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το 2011. Συνδημιούργησε το 2006 το θεατρικό εργαστήρι ¨Επί Δράσει¨ για παιδιά και ενήλικες. Για 4 χρόνια εμψύχωσε εργαστήρια με έφηβους ασυνόδευτους πρόσφυγες στο Διαπολιτισμικό Εργαστήρι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Εργάζεται στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εδώ και 17 χρόνια. Έχει εμψυχώσει θεατρικά εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών εκπροσωπώντας το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, το Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Εκπαιδεύοντας το κοινό στο Αρχαίο Δράμα), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Πανεπιστήμιο Πατρών κ.α. Έχει δημιουργήσει πολλά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, ανάμεσά τους το πρόγραμμα ¨Ακολουθώντας το Αγόρι με τη βαλίτσα¨ και το ¨Με λογισμό και μ’ όνειρο¨, που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιείται από το Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και απευθύνεται σε εφήβους. Επίσης, τα προγράμματα ¨ Σπόροι Σοφίας για πόρτες ανοιχτές¨ για το Δημοτικό Μουσείο Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων, που απευθύνονται σε μαθητές Α΄- Δ ΄Δημοτικού, Ε΄- Στ΄Δημοτικού και Γυμνασίου- Λυκείου. Έχει συμμετάσχει και οργανώσει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης ομάδων, διδακτικής θεάτρου, δραματουργίας, δραματοθεραπείας και master - classes. Έχει σκηνοθετήσει, έχει αναλάβει τη δραματουργία και έχει συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Επιμελείται το θεατροπαιδαγωγικό υλικό των παραστάσεων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.
Μέτρα για τον covid:
Λόγω της κατάστασης που επικρατεί με τον COVID θα χρειαστεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα προκείμενου να διασφαλιστεί η υγεία όλων των συμμετεχόντων και να είμαστε συνεπείς στις διαδικασίες που απαιτούνται για την είσοδο επισκεπτών στα σχολεία:
1. α. Όσοι από τους συμμετέχοντες είναι εμβολιασμένοι ή έχουν πιστοποιητικό νόσησης εκτός από τα πιστοποιητικά τους θα πρέπει να έχουν μαζί τους (τυπωμένο ή στο κινητό τους) και αρνητικό αποτέλεσμα self test 24 ωρών το οποίο θα έχουν δηλώσει στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr/
β. Όσοι από τους συμμετέχοντες δεν είναι εμβολιασμένοι ή δεν έχουν πιστοποιητικό νόσησης θα πρέπει να έχουν μαζί τους (τυπωμένο ή στο κινητό τους) αρνητικό αποτέλεσμα rapid test το οποίο θα έχουν κάνει μέχρι και 48 ώρες πριν την εκδήλωση. Το έγγραφο του αποτελέσματος θα προέρχεται είτε από φαρμακείο είτε από διαγνωστικό κέντρο.
2. Όλοι οι συμμετέχοντες (εμβολιασμένοι και μη) θα πρέπει πριν από την έναρξη του σεμιναρίου να μπουν στην πλατφόρμα: https://edupass.gov.gr/ . Εκεί θα επιλέξετε τις εξής ενέργειες:
Πρόσβαση σε χώρους Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Ειδικής Αγωγής και Δήλωση Επισκεπτών. Στη συνέχεια η πλατφόρμα θα σας ζητήσει να ταχτοποιήσετε τα στοιχεία σας.
Η διαδικασία αυτή αφορά στην ιχνηλάτηση κρούσματος και τα στοιχεία των επισκεπτών θα τα διατηρεί για ένα μικρό διάστημα η εκάστοτε σχολική μονάδα.
3. Όλοι οι συμμετέχοντες θα φορούν μάσκα κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr / 2106541600
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Προγράμματα | |
Σ4/Σ20κλπ | |
Σεμινάρια εκπαιδευτικών | - Με λογισμό και μ’ όνειρο - Μονόλογοι σε καραντίνα
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | - Δούβου Γιούλη
- Κωτσίνας Χριστόδουλος
|