Αποτελέσματα αναζήτησης

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

Πρόσκληση για εκδηλώσεις

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/11/2024 5:30 μμ - 7:30 μμ Export event

Πρόσκληση για τον Εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

 
Εκδηλώσεις, Δράσεις
 
Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια
Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση και κάθε χρόνο καλεί τα μέλη του και όλ*ες όσ*ες εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, τις παραστατικές τέχνες στην τυπική ή
μη τυπική εκπαίδευση, να τη γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κ.ά.
 
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ), τακτικό μέλος του IDEA, συμμετέχει και φέτος στις εκδηλώσεις αυτές διοργανώνοντας ημερίδες σε διάφορες πόλεις
και καλώντας εκπαιδευτικούς, θεατροπαιδαγωγούς, καλλιτέχνες, θεατρολόγους, φοιτητ*ριες και μαθήτ*ριες να γιορτάσουν την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση στις 27 Νοεμβρίου 2024. Για φέτος το γενικό θεματικό πλαίσιο των δράσεων είναι:
Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2024: «Είμαστε εδώ, είμαστε μαζί! Από τη μοναξιά του ατομικού στη δύναμη του συλλογικού».
 
Ο ανταγωνισμός που επικρατεί στην κοινωνία μας σε όλα τα επίπεδα, προχωρά ανεξέλεγκτος και μεγαλώνει χρόνο τον χρόνο. Οι αυξημένες υποχρεώσεις, ο ελάχιστος ελεύθερος χρόνος και οι επιπτώσεις μιας πρωτόγνωρης πανδημίας επηρεάζουν τις ζωές μας καθοριστικά, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής μοιάζει να ταρακουνά τις βαθιές ρίζες της κοινότητας, την αλληλεγγύη, την υποστήριξη, τη φροντίδα, το νοιάξιμο και να περιφρονεί ό,τι σχετίζεται με το συλλογικό. Ο άνθρωπος από κοινωνικό ον μεταμορφώνεται σε ατομικό διαχειριστή των αναγκών του.Ταυτόχρονα, η υπερβολική εξέλιξη της τεχνολογίας και η χωρίς όριο πρόσβαση σε αυτή βυθίζει τα άτομα σε μία οθόνη, τόσο περιοριστική, που ο ψηφιακός κόσμος αντικαθιστά τον πραγματικό. Η έννοια του συλλογικού φθίνει και ο ατομικισμός γίνεται η σημαία της εποχής μας. Οι ακραίες φωνές βρίσκουν χώρο και ακούγονται δυνατά. Τα ανθρώπινα δικαιώματα μένουν αδικαίωτα. Οι ανισότητες διαστέλλονται και η βία, σε όλες τις εκφάνσεις της, είναι στην καθημερινότητά μας. Η κατάσταση αυτή επηρεάζει και το σχολείο ως μέρος της κοινωνίας.

Η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να λειτουργήσει σε ένα ανταγωνιστικό και απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό σύστημα, που αδυνατεί να ακολουθήσει την εποχή, να δώσει κίνητρα και εργαλεία στον εκπαιδευτικό και να εμπνεύσει τον μαθητή. Παράλληλα, παρατηρείται δραματική αύξηση των περιστατικών βίας, ενδοσχολικής και μη, η οποία λαμβάνει επικίνδυνες διαστάσεις σε κοινωνικό επίπεδο. Το σχήμα θύμα – θύτης - αμέτοχος παρατηρητής εμφανίζεται καθημερινά και πολυεπίπεδα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί ψάχνουν διεξόδους. Το θέατρο, και οι τέχνες γενικότερα, υποβαθμίζονται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, παρόλο που η σημασία των Τεχνών ως μέσου για την καλλιέργεια της ανθρωπιστικής παιδείας και την αντιμετώπιση των κοινωνικών και πολιτισμικών προκλήσεων του σύγχρονου κόσμου επισημαίνεται σε διεθνή επιστημονικά κείμενα και έρευνες για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι οφείλουν να εξελίσσονται διαρκώς παράλληλα με την κοινωνία, να βρίσκουν τα εργαλεία και να δημιουργούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα φυτευτούν οι σπόροι του μέλλοντος.
 
Αντιμετωπίζοντας, λοιπόν, τις επείγουσες προκλήσεις των καιρών μας και με πίστη στην επιδραστικότητα του θεάτρου στην εκπαίδευση και την κοινωνία, ας διοργανώσουμε  εκδηλώσεις και δράσεις, θεατροπαιδαγωγικά εργαστήρια και θεματικά τραπέζια, όπου εκπαιδευτικοί, θεατροπαιδαγωγοί, θεατρολόγοι, καλλιτέχν*ιδες, εμψυχ*ώτριες ομάδων θα μοιραστούμε τις ανησυχίες μας, θα συζητήσουμε για μεθοδολογίες και εργαλεία, θα αλληλεπιδράσουμε.
 
Η φετινή θεματική «ομπρέλα» στοχεύει να απαντήσει στον ατομικισμό και τη βία της εποχής με αντίδοτο την αλληλεγγύη, την ενδυνάμωση, την αλληλοϋποστήριξη, τη φροντίδα. Ξεκινά από το δίπολο “ατομικό – συλλογικό”, διερευνά τη δυναμική του, και περιλαμβάνει έννοιες / λέξεις κλειδιά όπως κοινωνία, βία ως κοινωνικό ζήτημα, αποκλεισμός, ενδυνάμωση, συμπερίληψη, αποδοχή, συμμετοχή, συνεργασία, συλλογική δράση, μαζί. Μπορεί να προσεγγιστεί μέσα από το θέατρο ή άλλες παραστατικές τέχνες (χορός/σώμα, performance - in situ ή περιπατητικά δρώμενα, κινηματογράφος κ.ά.). Κάθε συντονιστικό  γραφείο/ τοπικός σύνδεσμος/κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να την αξιοποιήσει σύμφωνα με τις δικές του ανάγκες και δυνατότητες. Ελπίζουμε να αποτελέσει έμπνευση για δράσεις και εκδηλώσεις σε όλες τις πόλεις, να πυροδοτήσει νέες ιδέες ή/και να συνδυαστεί με ήδη υπάρχουσες. Στο “χρήσιμο υλικό” της ιστοσελίδας www.theatroedu.gr υπαρχουν προτάσεις και ιδέες. Για να εμπλουτίσουμε αυτό το αρχείο καλό θα ήταν όσες ομάδες, εκπαιδευτικοί, φορείς ή άτομα πραγματοποιήσουν σχετικές δράσεις και εκδηλώσεις να μας στείλουν μια αποτύπωση και φωτογραφικό υλικό για τη δράση που υλοποίησαν στο info@theatroedu.gr, έτσι ώστε να το αναρτήσουμε στην ιστοσελίδα μας. Με αυτόν τον τρόπο θα συνθέσουμε τη  συνολική εικόνα των δράσεων σε όλη την Ελλάδα και με αυτό το τρόπο θα μοιραστούμε τον ενθουσιασμό μας και τις δημιουργικές μας ιδέες.
Το ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Νοέμβριος 2024

 

Έτος
  • 2024 δ' τρίμηνο
Print

Number of views (247)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
29
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Online, 29/11/2024 Partners Meeting
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά