3ο Διήμερο Επιστημονικό - Επιμορφωτικό Σεμινάριο
«Το θέατρο στην εκπαίδευση:
διευρύνοντας τη μάθηση και τη δημιουργική έκφραση»
Βούλα, 18-19 Νοεμβρίου 2005
Οργάνωση:
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατ. Αττικής, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση,
1ο Γυμνάσιο Βούλας
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18/11/2005 17.40 – 20.40
Τίτλος Εργαστηρίου: «Εργαστήρι θεάτρου Forum: Σώμα, Εικόνα, Λόγος, Αντίλογος…»
Γιάννα Πιτούλη, θεατροπαιδαγωγός Μαρία Λούρου, θεατροπαιδαγωγόςΝίκος Γκόβας, εκπαιδευτικός θεάτρου
Αφετηρία εργασίας του εργαστηρίου αποτελεί το πρόβλημα της άσκησης σωματικής-ψυχολογικής βίας μεταξύ των μαθητών στο σχολικό χώρο. Για να προσεγγίσουμε το θέμα χρησιμοποιούμε τεχνικές βασισμένες στο Θέατρο Forum και στο Θέατρο Εικόνων όπως μας φτάνει από τον Augusto Boal. Το θέατρο Forum είναι μια θεατρική πρόταση διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων, που οι προσωπικές στάσεις - απέναντι σε θέματα όπως η ειρήνη, η βία, η ξενοφοβία, αποδοχή του διαφορετικού, περιβάλλον κ.α.- δημιουργούν. Λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικά ντοκουμέντα, φωτογραφίες, υλικό από την ευρύτερη εκπαιδευτική πραγματικότητα μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για μια τέτοια προσέγγιση διαπραγμάτευσης και επαναδιαπραγμάτευσης στάσεων. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να εισάγει τους εκπαιδευτικούς στις βασικές τεχνικές του θεάτρου Forum προκειμένου οι ίδιοι να ενισχύσουν, με ένα βιωματικό παιδαγωγικό εργαλείο, τον τρόπο διαχείρισης των όποιων εντάσεων και συγκρούσεων καλούνται να επιλύσουν στη σχολική πράξη. Η εφαρμογή του Forum στη σχολική τάξη μπορεί να οδηγήσει και στην αξιοποίηση των αποτελεσμάτων των εργασιών, με ομαδική δημιουργία θεατρικού έργου και παράστασης από τους ίδιους τους μαθητές. Απαιτείται η άνετη ένδυση.
Η Μαρία Λούρου γεννήθηκε στις Η.Π.Α. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών πάνω στο «Θέατρο στην Εκπαίδευση» από το παν/μιο του Exeter της Αγγλίας. Ανήκει στο Εκπαιδευτικό Τμήμα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Β.Αιγαίου και έχει διδάξει στο θεατρικό εργαστήριό του μαζί με τον σκηνοθέτη Γιώργο Μπινιάρη και την εκπαιδευτικό και ηθοποιό Μαρία Ρεβελάκη. Μαζί τους σχεδίασε και υλοποίησε θεατροπαιδαγωγικόπρόγραμμα που εφαρμόστηκε στο 1ο Τ.Ε.Ε Χίου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Β/μιας Εκπ/σης Ν. Χίου. Συμμετοχή της στο σχεδιασμό και την υλοποίηση δύο ακόμα θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων στην Αθήνα με θέμα τις εξαρτήσεις (σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση) και στο Exeter της Αγγλίας με θέμα τη βία στο σχολείο (Exwick Middle School). Έχει εργαστεί ως εμψυχώτρια σε βιωματικά επιμορφωτικά σεμινάρια σε εκπ/κούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης σε Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο και Λάρισα. Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός στις παραστάσεις: «Τα Ρόδα της Αυγής» και «Ξένοι Τόποι» του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Β.Αιγαίου. Είναι μέλος στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Η Γιάννα Πιτούλη σπούδασε παιδαγωγικά στην Αλεξανδρούπολη (1995). Στη συνέχεια, ασχολείται με το θεατρικό παιχνίδι και το εφαρμόζει στις παιδικές κατασκηνώσεις που εργάζεται (1996-1997). Για ένα χρόνο (1998) διαμένει στο Εδιμβούργο της Σκοτίας όπου παρακολουθεί μαθήματα αγγλικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, συμμετέχει σε θεατρικό εργαστήρι, παραδίδει μαθήματα ελληνικής γλώσσας, εργάζεται σε συνθήκες μερικής απασχόλησης στο ελληνικό σχολείο και αναζητεί σπουδές επιστημονικής κατάρτισης για το θέατρο στην εκπαίδευση. Η αναζήτηση αυτή την οδηγεί στο School of Dramaτου Πανεπιστημίου του Exeter στη Βρετανία από όπου και απέκτησε το ΜΑ inApplied Drama (2000). Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ασχολείται με την εφαρμογή των Θεατροπαιδαγωγικών Προγραμμάτων (Theatre-in-Education και Drama-in-Education) στα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα. Δουλεύει ως εμψυχώτρια θεατρικών εργαστηρίων με ομάδες εκπαιδευτικών και υλοποιεί θεατρικά project με ομάδες παιδιών μέσα και έξω από το σχολικό χώρο. Εργάζεται ως δασκάλα και έχει διδάξει το μάθημα της θεατρικής αγωγής σε ολοήμερα σχολεία. Είναι μέλος στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | - Λούρου Μαρία
- Πιτούλη Γιάννα
|
Συνεργαζόμενοι | |
Σχολεία | |