Αποτελέσματα αναζήτησης

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 7/12/2022 17:00-20:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 7/12/2022 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3), Διαδικτυακά, 7/12/2022, Ώρες: 17:00-20:00, (Διάρκεια: 3 ώρες)


Απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων.

Σχεδιασμός - Εμψύχωση: Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου

Δηλώστε συμμετοχή: Φόρμα Εγγραφής

Το σεμιναριο προσφέρεται δωρεάν αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προταιρεότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Σε περίπτωση που οι αιτήσεις είναι πολλές θα  γίνει κλήρωση.
 Όσοι/όσες κληρωθούν θα ειδοποιηθούν και θα τους σταλεί ο σύνδεσμος ΖΟΟΜ το αργότερο την προηγουμενη της εκδήλωσης

Το σεμινάριο/εργαστήριο είναι μέρος του ευρύτερου επιμορφωτικού κύκλου με τίτλο ΄κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων’  που υπό προϋποθέσεις οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης.  Δείτε περισσότερα ΕΔΩ

Σύντομη περιγραφή
Το σεμινάριο προσεγγίζει το Εκπαιδευτικό Δράμα (Drama in Education) ως εργαλείο βιωματικής μάθησης, συνδυάζοντας τη θεωρία με την πρακτική εφαρμογή. Περιλαμβάνει δύο μέρη: α) Εισήγηση—Συζήτηση: «Εκπαιδευτικό Δράμα: Βασικές αρχές και σχεδιασμός» και β) Εργαστήριο: «Ένα απειλητικό γράμμα», ενδεικτικό παράδειγμα εφαρμογής. Στο πρώτο,  θεωρητικό, μέρος παρουσιάζεται το παιδαγωγικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η μέθοδος του Εκπαιδευτικού Δράματος καθώς και τα βασικά στοιχεία για τον σχεδιασμό ενός μαθήματος. Στο δεύτερο μέρος, δίνεται η ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να προσεγγίσουν βιωματικά τη μέθοδο συμμετέχοντας στο δράμα  «Ένα απειλητικό γράμμα» με θέμα την ενδοσχολική βία εναντίον του «ξένου». 
Βασικός σκοπός του σεμιναρίου είναι να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στη μέθοδο του Εκπαιδευτικού Δράματος (Ε.Δ.), προκειμένου να εμπλουτίσουν τα παιδαγωγικά εργαλεία τους  και να αξιοποιήσουν τις δημιουργικές ικανότητες τους ως διδάσκοντες  είτε τα γνωστικά αντικείμενα της ειδικότητάς τους είτε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, το προσφυγικό, τον ρατσισμό, τη στάση απέναντι στον «ξένο». Συγκεκριμένοι στόχοι: α) Να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τις θεωρίες μάθησης στις οποίες στηρίζεται το Ε.Δ. , να καταδείξει τα κλειδιά της μεθόδου και τον τρόπο σχεδιασμού ενός μαθήματος  (οργάνωση, δομή, επεισόδια, θεατρικές τεχνικές, εσωτερική συνοχή). β) Να τους δώσει την ευκαιρία να βιώσουν το θέμα της ενδοσχολικής βίας εναντίον του «ξένου»  και να αναστοχαστούν πάνω στη μέθοδο, συμμετέχοντας σε ένα δράμα.  γ) Να τους προσφέρει ερεθίσματα για προβληματισμό, ιδέες και εργαλεία, για να προχωρήσουν και να σχεδιάσουν το δικό τους μάθημα, ανάλογα με τις ανάγκες της ομάδας τους. 

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα

Άβρα Αυδή
Φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών (1982-2011). Παράλληλα, δίδαξε, επί 15 έτη (2001-2016), στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο». Ασχολήθηκε συστηματικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα και με το σχολικό θέατρο, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε από μεταπτυχιακές σπουδές και σχετική έρευνα. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια και δημοσίευσε ποικίλα άρθρα σχετικά με τη θεατρική παιδεία. Συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο»  (Μεταίχμιο 2018). Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επίσης διδακτικό, επιμορφωτικό και συγγραφικό έργο. Συμμετείχε, ανάμεσα σε άλλα, στη συγγραφή των παρακάτω ομαδικών έργων: Εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο (1985-89),  Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (2017).

Μελίνα Χατζηγεωργίου
Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι δασκάλα και θεατροπαιδαγωγός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εκπαιδευτικό Δράμα (Μ.Α. Drama in Education). Δίδαξε επί 15 έτη στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο».  Έχει εργαστεί ως δασκάλα Δράματος σε σχολεία, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια για το Εκπαιδευτικό Δράμα που οργανώθηκαν από πανεπιστήμια και ποικίλους φορείς όπως το Πανελλήνιο Δίκτυο Εκπαιδευτικών για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, τη Future Library, κ.ά. Επιπλέον, σχεδίασε και συντόνισε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε μουσεία και άλλους φορείς.  Συνέγραψε με την Άβρα Αυδή το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο» (Μεταίχμιο 2018). 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr  / 2106541600


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Προγράμματα
  • κι αν ήσουν εσύ;
Σ4/Σ20κλπ
  • Σ3
  • ΕΠ100 Ενότητα Α'
Σεμινάρια εκπαιδευτικών
  • Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο του Εκπαιδευτικού Δράματος
Έτος
  • 2022 δ΄τρίμηνο
Πόλεις
  • Διαδικτυακά
Εμψυχωτές
  • Αυδή Άβρα
  • Χατζηγεωργίου Μελίνα
Print

Number of views (1407)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά