Όλες οι δράσεις στην Αττική

ΑΡΙΑΓΝΗ: ΔΙΑΣΚΕΥΗ, ΜΕΤΑΦΟΡΑ Η ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ;

Αθήνα 12/5/2018, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιάννης Λεοντάρης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/5/2018 11:00 πμ - 5:00 μμ Export event


Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Αθήνας



ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

«ΑΡΙΑΓΝΗ: ΔΙΑΣΚΕΥΗ, ΜΕΤΑΦΟΡΑ Η ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ;»

Αθήνα 12 Mαΐου2018, 11.00πμ – 05.00μμ

Χώρος : Θέατρο 104,Ευμολπιδών 41, Γκάζι (ΜΕΤΡΟ: ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, έξοδος Κωνσταντινουπόλεως)

Εμψυχωτής: Γιάννης Λεοντάρης, σκηνοθέτης.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, θεατροπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, φοιτητές, εμψυχωτές

 

Το θέμα του παρόντος σεμιναρίου αφορά τη διαδικασία και τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη θεατρική μεταφορά ενός λογοτεχνικού έργου. Για τη συζήτηση των προβλημάτων αυτών θα χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα αναφοράς η διασκευή της “Αριάγνης” του Στρατή Τσίρκα για την παράσταση που παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2017, σε συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και του Θεάτρου Τέχνης. Όταν αναλαμβάνεις να μετατρέψεις ένα εμβληματικό κείμενο-ποταμό 350 σελίδων όπως είναι η Αριάγνη, σε θεατρικό κείμενο 80 σελίδων, ήδη το έχεις προδώσει. Προδίδοντάς το όμως, μπορείς ταυτόχρονα να παραμένεις “ερωτευμένος” μαζί του. Το σημαντικό δεν είναι να δώσεις διαπιστευτήρια “πίστης” στο πρωτότυπο αλλά να αυθαιρετήσεις δημιουργικά, με απόλυτο σεβασμό στην ποιητική του και την ιδεολογία του. Παράδοξο το στοίχημα. Ναι, όσο και η θεατρική σύμβαση. Η σκηνή είναι καταδικασμένη να προδίδει την γραφή επειδή περιέχει το αναπάντεχο, το ατύχημα και την έκπληξη.

Ο ίδιος ο τίτλος του μυθιστορήματος του Τσίρκα θέτει το θεμελιώδες ερώτημα για τον σκηνοθέτη: ποιος είναι ο πρωταγωνστής αυτού του έργου ; Ποιοι είναι οι βασικοί πόλοι της σύγκρουσης που περιγράφει ο συγγραφέας; Ωστόσο, επειδή το λογοτεχνικό κείμενο γράφτηκε κάποτε για να διαβάζεται πάντα, ενώ το σκηνικό συμβάν – δηλαδή η παράσταση – συμβαίνει τώρα και προσλαμβάνεται τώρα, ο δραματουργός-διασκευαστής θα πρέπει να βρει τον τρόπο να μετατρέψει το υλικό κειμένου (αυτό που κείται εκεί) σε υλικό πράξης (αυτό που συμβαίνει εδώ). Το προτεινόμενο σεμινάριο, μέσω πρόσβασης σε οπτικοακουστικό υλικό και εργαστηριακή δουλειά, έχει στόχο να φωτίσει όλες της πτυχές ενός παρόμοιου εγχειρήματος.

 

Διάρκεια εργαστηρίου : 6 ώρες

Κόστος συμμετοχής : Για τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το θέατρο στην Εκπαίδευση 7 E Για τα μη μέλη 15 E (για εγγραφές μελών, συνδρομών κ.α ΕΔΩ)

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει
α) να καταθέσουν το ποσό στον λογαριασμό ALPHA GR73 0140 2020 2020 02002 000277, δηλώνοντας στην κατάθεση οπωσδήποτε το επώνυμο,
β) να συμπληρώσουν την Φόρμα ΕΔΩ!

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: Η κατάθεση να γίνεται στην Alpha Bank ηλεκτρονικά /ebanking. Καταθέσεις στο ταμείο επιβαρύνουν το Δίκτυο με πολλές κρατήσεις! Παρακαλούμε να φτάνει το πλήρες ποσό συμμετοχής.
Καταληκτική ημερομηνία αιτήσεων: 9/5/2018. Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν mail με επιβεβαίωση της κατάθεσης, της λήψης της αίτησης καθώς και επιβεβαίωση της συμμετοχής τους στο εργαστήριο.

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ : Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αθήνας.
Συντονισμός : Μαρία Μπαρέλου, Δέσποινα Μιτσιάλη, Αναστασία Νικηταρά.

Επικοινωνία : Δέσποινα Μιτσιάλη, dmitsiali@yahoo.com, 6976713789

www.TheatroEdu.gr
__________________________________________________________________________________________


 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ: Απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και Διδάκτωρ Συγκριτικής Γραμματολογίας στο Πανεπιστήμιο PARISX -NANTERRE. Εργάζεται στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στη βαθμίδα του Aναπληρωτή καθηγητή, όπου διδάσκει Υποκριτική και Σκηνοθεσία. Άρθρα του και επιστημονικές εργασίες έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Από τον Ιανουάριο του 2016 μέχρι τον Μάρτιο του 2017 διετέλεσε Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Ως σκηνοθέτης στον κινηματογράφο εργάστηκε από το 1987 μέχρι το 2003. Οι ταινίες του έχουν αποσπάσει τρεις φορές το Α' Κρατικό Βραβείο του ΥΠ.ΠΟ. Μετά το 2004 στρέφεται στην θεατρική σκηνοθεσία. Ιδρυτικό μέλος του ΘΙΑΣΟΥ ΚΑΝΙΓΚΟΥΝΤΑ (2005 -2014). Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Θέατρο του Νότου, τo Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το ΚΘΒΕ, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης, το Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου και την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης, ενώ με σκηνοθεσίες του έχει συμμετάσχει στο φεστιβάλ AVIGNON OFF (2008, 2018), το Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, στο Théâtre de la Ville στο Παρίσι (Festival Chantiersd’Europe), στη Χαϊδελβέργη (Heidelberger Stuckemarkt Festival) και στη Νέα Υόρκη, Θέατρο Wild Project (Between the Seas Festival) Έχει σκηνοθετήσει έργα των Χόφμανσταλ, Βιριπάεφ, Σέξπιρ, Καπετανάκη, Πομμερά, Μπουλγκάκοφ, Βέλτσου, Τσίρκα κ.α.

 

 

Αττική - Ημερολόγιο δράσεων

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
29301
2345
"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

"Εγώ – εσύ – εμείς… μαζί"

Αθήνα, 5/12/2024, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Στέλιος Βγαγκές, Χριστίνα Στουραΐτη
678
910111213
«κι αν ήσουν εσύ;  - Πες το δυναμικά με εικόνες»

«κι αν ήσουν εσύ; - Πες το δυναμικά με εικόνες»

Αθήνα 13-14 /12/2024 , Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
171819202122
23242526272829
303112345

Αναζήτηση