2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event
  • Συμμετέχουν: 8
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 7
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.
Οι αφηγηµατικοί δρόµοι της πόλης. Άκου τον χώρο, δες τον ήχο!

Οι αφηγηµατικοί δρόµοι της πόλης. Άκου τον χώρο, δες τον ήχο!

Αθήνα, 24/11/2018, Εργαστήριο, Μαρία Καραµούτσιου, Αλεξάνδρα Καραµούτσιου, Βίβιαν Δούµπα

Οι αφηγηµατικοί δρόµοι της πόλης. Άκου τον χώρο, δες τον ήχο!

Αθήνα, 24/11/2018

Μαρία Καραµούτσιου, θεατροπαιδαγωγός
Αλεξάνδρα Καραµούτσιου, μουσικοπαιδαγωγός, μουσικολόγος
Βίβιαν Δούµπα, πολεοδόμος, αστική γεωγράφος

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Οι ώρες του εργαστηρίου είναι 9:30πμ-12:00μ σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά, αγγλικά

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, μουσικοπαιδαγωγούς, θεατροπαιδαγωγούς και  όλους, όσοι θέλουν να πειραματιστούν με τις έννοιες του χώρου και του ήχου στο πλαίσιο μιας performance. Οι συμμετέχοντες, χωρισμένοι σε ομάδες εργασίας, καλούνται να εξερευνήσουν ηχητικά τον δημόσιο χώρο γύρω από τη σχολή Μωραΐτη (δρόμοι, πάρκα, αυλή κ.τ.λ.). Κατά τη διάρκεια της περιπλάνησης τους, επιλέγουν στοιχεία του περιβάλλοντος που τους ενδιαφέρουν και τα μεταφράζουν με το ή τα εκφραστικά μέσα που θα επιλέξουν (ήχο, κίνηση, λόγο, εικόνα) και τα παρουσιάζουν στις υπόλοιπες ομάδες. Στην συνέχεια τα μεταφέρουν στο χαρτί σε μορφή γραφικής ή λεκτικής παρτιτούρας. Οι παρτιτούρες αυτές συνδυάζονται μεταξύ τους, επιτελούνται συλλογικά και δημιουργούν μια ενιαία performance.

Μουσικές γνώσεις δεν είναι απαραίτητες. Στο εργαστήριο θα παρέχονται τα απαιτούμενα υλικά, οι συμμετέχοντες καλό θα ήταν όμως να φέρουν τα μουσικά τους όργανα  ή ηχογόνα αντικείμενα (σακούλες, μπουκάλια, συσκευασίες, εφημερίδες κτλ.) καθώς και γραφική ύλη της αρεσκείας τους.

Σκοπός του εργαστηρίου είναι οι συµµετέχοντες μέσω μιας  βιωµατικής προσέγγισης των σύγχρονων µορφών τέχνης να έρθουν σε επαφή, να συζητήσουν και να προβληµατιστούν σε σχέση με τις έννοιες του χώρου και του ήχου, την ανοιχτή παρτιτούρα και την performance ως θεατροπαιδαγωγικό και µουσικοπαιδαγωγικό εργαλείο και την εισαγωγή της αυτενέργειας και της συλλογικής δημιουργίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Image

Η Μαρία Καραµούτσιου γεννήθηκε και µεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Tµήµα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. και παράλληλα πιάνο στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος. Στην διπλωµατική της εργασία µε τίτλο “Εκπαιδευτικό δράµα και Μουσική, µια αµφίδροµη σχέση”, συνδύασε τα πεδία της µουσικής και του θεάτρου. Εργάστηκε ως εκπαιδευτικός Θεατρικής αγωγής και συνεργάστηκε σε θεατροπαιδαγωγικά προγράµµατα µε φορείς, όπως το Πανελλήνιο ∆ίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης, το ∆ιεθνές Φεστιβάλ κουκλοθεάτρου και παντοµίµας Κιλκίς κ.α. Το 2016 πήρε το µεταπτυχιακό της δίπλωµα στην Θεατροπαιδαγωγική από το Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg. Στην εργασία µε τίτλο “Die narrativen Wegeder Stadt“ ασχολήθηκε µε την θεατροπαιδαγωγική στο δηµόσιο αστικό χώρο και την προώθηση της πολιτικής συµµετοχικότητας των εφήβων µέσω αυτής. Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη στο Θέατρο του Ουλµ και έχει σκηνοθετήσει παιδική θεατρική παράσταση της ελληνικής θεατρικής οµάδας Ζυρίχης Prova ZH. Από το 2016 εργάζεται ως θεατροπαιδαγωγός στον τοµέα του µουσικού θεάτρου στο Θέατρο του Βίρτσµπουργκ.


Image

Η Αλεξάνδρα Καραµούτσιου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1987. Αποφοίτησε από το Τµήµα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ και ταυτόχρονα ολοκλήρωσε τις ωδειακές σπουδές της, το 2011. Πρόσφατα ολοκλήρωσε τις µεταπτυχιακές της σπουδές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήµιο Αθηνών στο τοµέα «Μουσικής, Κουλτούρας και Επικοινωνίας». Αυτή τη στιγµή είναι υποψήφια διδάκτωρ του Τµήµατος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ στο τοµέα της ιστορικής Μουσικολογίας. Παράλληλα παίζει βιολί και τραγουδάει εξερευνώντας το πεδίο της πειραµατικής µουσικής, του ρεµπέτικου και της κουβανέζικης µουσικής. Από το 2012 εργάζεται σε Ωδεία, δηµόσια και ιδιωτικά σχολεία ως δασκάλα βιολιού και δασκάλα µουσικής. Επίσης έχει παρακολουθήσει και συµµετέχει σε πλήθος µουσικοπαιδαγωγικών σεµιναρίων. Το 2016-2017 συµµετείχε στα πρώτα εκπαιδευτικά µουσικά προγράµµατα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο εργαστήρι ενηλίκων «Η Μουσική Εν-διάµεσα» υπό την επίβλεψη του Παναγιώτη Κανελλόπουλου (επίκουρος καθηγητής του πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, του τµήµατος Προσχολικής Αγωγής) και της ∆ανάη Στεφάνου (επίκουρος καθηγήτρια του τµήµατος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ). Από το 2016 µέχρι και σήµερα είναι δασκάλα µουσικής στο δηµοτικό σχολείο της Αµερικανικής Σχολής.


Image

Η Βίβιαν Δούµπα γεννήθηκε το 1986 στη Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Το 2010 αποφοίτησε από το Τµήµα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, ενώ το 2012 ολοκλήρωσε τις µεταπτυχιακές της σπουδές στην Αστική Γεωγραφία στην Ολλανδία. Από το 2011 και για πέντε χρόνια ζούσε µεταξύ Ολλανδίας και Ελλάδας όπου και εργαζόταν ως ελεύθερος επαγγελµατίας. Το 2012 συνίδρυσε µαζί µε άλλους δηµιουργικούςεπαγγελµατίες της Θεσσαλονίκης την ΑΜΚΕ Creativity Platform. Το 2015 γίνεται δεκτή στο πρόγραµµα υποτροφιών START: Create Cultural Change του Γερµανικού Ιδρύµατος Robert Bosch, όπου και εκπαιδεύεται στην κοινωνικό-πολιτιστική διαχείριση, και υλοποιεί πιλοτικά το πρόγραµµαTópio: Creative Placemaking for Young Community Leaders στη Θεσσαλονίκη. Ως ελεύθερος επαγγελµατίας συνεργάζεται µε το διεθνές The Busking Project, καθώς και µε τους STIPO από την Ολλανδία. Από τον Σεπτέµβριο του 2016 είναι και πάλι µόνιµος κάτοικος Θεσσαλονίκης, όπου και συνεχίζει µε τα προγράµµατα, δράσεις και διεθνείς συνεργασίες γύρω από ζητήµατα αστικού και δηµοσίου χώρου, οικοδόµησης κοινοτήτων, πολιτισµού και δηµιουργικότητας.

Print