2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 28/11/2021 9:30 πμ - 2:30 μμ Export event
Ημερίδα Πάτρας - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2021

Ημερίδα Πάτρας - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2021

Πάτρα, 28/11/2021, το πρόγραμμα της ημερίδας

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2021

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2021:  Πανδημία και Δημοκρατία. Γεφυρώνονται οι αποστάσεις;»

Πάτρα, Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

Ώρες: 09:30-14:15

Τόπος: Εκπαιδευτικός Χώρος Μπάρι (πρώην Σταφιδαποθήκες Μπάρι), έδρα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας,
Όθωνος Αμαλίας 6, Πάτρα- ΕΙΣΟΔΟΣ ΑΠΟ ΟΔΟ ΣΑΝΤΑΡΟΖΑ & ΚΑΡΟΛΟΥ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει για άλλη μια χρονιά φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου. Μετά από δύο χρόνια πανδημίας, συνεχόμενων εγκλεισμών και ραγδαίων αλλαγών τόσο στην προσωπική όσο και στην κοινωνική ζωή ολόκληρου του πλανήτη καλούμαστε μέσα από θεατροπαιδαγωγικές και καλλιτεχνικές δράσεις να στοχαστούμε, να επαναδιαπραγματευτούμε και να διαχειριστούμε τις σχέσεις μας. Μέσα σε ένα τοπίο έντονων αντιθέσεων όπου σε πρώτο πλάνο ανθούν οι προκαταλήψεις, τα στερεότυπα και οι αποκλεισμοί, με οδηγό την τέχνη θα επιχειρήσουμε να φωτίσουμε την πίσω όψη : τις προοπτικές και τις νέες ευκαιρίες για κατανόηση και επικοινωνία που αναδύονται μέσα από την πρωτόγνωρη καθολική εμπειρία της πανδημίας.

Στην Πάτρα το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει Ημερίδα την Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021 που περιλαμβάνει σύντομες παρουσιάσεις (φυσιογνωμία και δράσεις του ΠΔΘΕ, δράσεις του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»), εισήγηση και βιωματικά εργαστήρια σε ομάδες.

Αιτήσεις συμμετοχής:
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μέχρι την Παρασκευή 26/11/2021 στη φόρμα εγγραφής εδώ.
και θα ειδοποιηθούν μέχρι το Σάββατο 27/11/2021 μέσω e-mail.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

09:30-09.45 Προσέλευση – Έλεγχος πιστοποιητικών για covid-19

09.45-10:45 Χαιρετισμοί, σύντομες παρουσιάσεις (φυσιογνωμία και δράσεις του ΠΔΘΕ, δράσεις του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»)

Εισήγηση: Γιώργος Νικολάου «Το θέατρο ως μέσο διαπολιτισμικής επικοινωνίας»,
αναπληρωτής καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών- Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, με γνωστικό αντικείμενο Διαπολιτισμική Παιδαγωγική

11.00-11.15 Διάλειμμα/ελαφρύ σνακ
11.15-14.15 Εργαστήρια (σε διαφορετικές αίθουσες)

Εργαστήριο 1: «Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό»
Επιμορφωτής: Γιώργος Μόσχος, νομικός, επιμορφωτής και εμψυχωτής θεατρικών ομάδων
Εργαστήριο 2: «Σπόροι Σοφίας για Πόρτες Ανοιχτές»
Επιμορφώτρια: Γιούλη Δούβου
, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σε ένα (1) από τα παραπάνω εργαστήρια.

Σημαντική επισήμανση: Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί με την τήρηση αυξημένων υγειονομικών μέτρων (αναφέρονται αναλυτικά μετά την περιγραφή των εργαστηρίων).

Σημείωση: Τα εργαστήρια είναι συμμετοχικά και περιλαμβάνουν παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
- να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση στο χώρο
- να έχουν μαζί τους... κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Γραφείο Πάτρας.
Συνεργασία: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, τμήματα Πολιτιστικών και Αγωγής Υγείας.


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Εργαστήριο 1: «Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό» 
Επιμορφωτής: Γιώργος Μόσχος, νομικός, επιμορφωτής και εμψυχωτής  θεατρικών ομάδων
Σύντομη περιγραφή
Το εργαστήριο αυτό έχει στόχο να βοηθήσει εκπαιδευτικούς που διοργανώνουν και εμψυχώνουν θεατρικά εργαστήρια με παιδιά και εφήβους να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια των δικαιωμάτων, να διερευνήσουν τρόπους με τους οποίους προσεγγίζουν τα δικαιώματα και να ενδυναμωθούν ως προς τη στάση τους σε περιπτώσεις που διαχειρίζονται ή αντιμετωπίζουν περιστατικά παραβιάσεων δικαιωμάτων και ρατσιστικών συμπεριφορών από οποιονδήποτε. Τα δικαιώματα συνιστούν ένα ασφαλές «κλειδί» ρύθμισης των ανθρωπίνων σχέσεων, καθώς ο σεβασμός τους μπορεί να συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη παιδιών και ενηλίκων. Μέσα από αυτό το εργαστήριο επιχειρείται η σύνδεση της νομικής προσέγγισης (τι προβλέπει ο νόμος) με την ουσιαστική εφαρμογή και προάσπιση των δικαιωμάτων, που συμβαίνει όταν μία κοινότητα (μια παρέα, μια ομάδα, μια τάξη ή ένα σχολείο) αποκτά κοινή συνείδηση και μέσα από διάλογο προβαίνει σε συμφωνίες σχετικά με αυτά. Μέσα από το εργαστήριο, επιχειρείται η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε στις θεατρικές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν με τα παιδιά, να περιλαμβάνουν την οπτική της άσκησης, προστασίας, οριοθέτησης και υπεράσπισης των δικαιωμάτων τους.
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων. 

Εργαστήριο 2: «Σπόροι Σοφίας για Πόρτες Ανοιχτές»
Επιμορφώτρια: Γιούλη Δούβου
, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Σύντομη περιγραφή
Ένα βιωματικό εργαστήριο επικεντρωμένο στις μαρτυρίες του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος στις 13 Δεκεμβρίου 1943 και στόχο τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την ιστορική ενσυναίσθηση.  Η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας με άξονα πρωτογενείς χώρους ιστορικής αξίας, όπως είναι ο Τόπος Θυσίας και το Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος, ενισχύει την καλύτερη μετάδοση και την αποτελεσματικότερη κατάκτηση της ιστορικής γνώσης. Με την ενσωμάτωση της διδασκαλίας του ιστορικού μαθήματος στους χώρους αυτούς, η πρόσληψη γνώσης αποκτά νέες δυναμικές, προάγοντας τις αρχές της βιωματικής μάθησης. Το προτεινόμενο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα σύνολο εκπαιδευτικών δράσεων οι οποίες υλοποιούνται σύμφωνα με την αρχή της αυτενέργειας, της διερεύνησης και της ενεργητικής-συμμετοχικής μάθησης.                                                                 Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και κάθε ενεργό πολίτη που ενδιαφέρεται για το θέατρο στην εκπαίδευση.


Μέτρα προφύλαξης για τον covid-19:

Λόγω της κατάστασης που επικρατεί με τον COVID-19 θα χρειαστεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία όλων των συμμετεχόντων: 

1. Οι εμβολιασμένοι συμμετέχοντες ή όσοι έχουν πιστοποιητικό νόσησης εκτός από τα πιστοποιητικά τους θα πρέπει να έχουν μαζί τους (τυπωμένο ή στο κινητό τους) και αρνητικό αποτέλεσμα self test 24 ωρών το οποίο θα έχουν δηλώσει στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr/

2. Όλοι οι συμμετέχοντες θα φορούν μάσκα κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΗ & ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ

Ο Γιώργος Νικολάου σπούδασε Επιστήμες της Αγωγής σε Ελλάδα και Γαλλία. Υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή το 1999, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Δίδαξε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σε Ελλάδα και Γαλλία και διετέλεσε Πάρεδρος επί θητεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Από τον Σεπτέμβριο του 2001 έως το Μάιο του 2015 υπηρέτησε ως Μέλος ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο τη Διαπολιτισμική Παιδαγωγική στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το Μάιο του 2015 υπηρετεί ως Αναπληρωτής Καθηγητής Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει συνεργαστεί με το Ανοικτό και με το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο της Κύπρου. Έχει εκδώσει τρεις μονογραφίες, έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και υπερασπιζόμενος τα δικαιώματά τους. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

Η Γιούλη Δούβου γεννήθηκε και ζει στην Πάτρα. Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών με παιδαγωγική κατάρτιση. Απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σχολής Καλών Τεχνών, τμήματος Θεατρικών Σπουδών με τίτλο ¨Η δραματική τέχνη και οι παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση¨  (MA in Drama  and Performing Arts in Education and Lifelong Learning). Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου για Παιδιά και Εφήβους  του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το 2011. Εμψυχώτρια θεάτρου στη Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση εδώ και 17 χρόνια. Έχει εμψυχώσει θεατρικά εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών εκπροσωπώντας το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, το Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Εκπαιδεύοντας το κοινό στο Αρχαίο Δράμα), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Πανεπιστήμιο Πατρών κ.α.   Έχει εμψυχώσει Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες (ασυνόδευτους εφήβους πρόσφυγες, ψυχικά ασθενείς, κρατούμενους, Ρομά) και έχει δημιουργήσει πολλά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα. Έχει συμμετάσχει και οργανώσει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης ομάδων, διδακτικής θεάτρου, δραματουργίας, δραματοθεραπείας και master- classes. Έχει σκηνοθετήσει, έχει αναλάβει τη δραματουργία και έχει συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. 


 

Print