2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 28/11/2015 9:30 πμ - 6:30 μμ Export event
Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες

Αθήνα, 28/11/2015, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Νάσια Χολέβα, Νίκος Γκόβας

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΘΗΝΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ & ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Ακταίου 2-4 και Επταχάλκου Θησείο

Οργανωτική Επιτροπή Ημερίδας: Χαρά Τσουκαλά, Νίκος Γκόβας, Ηρώ Ποταμούση, Σόνια Μολογούση, Λουίζα Νικολάου, Νάσια Χολέβα, Μαίρη Καλδή και ομάδα εθελοντών του Δικτύου.

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αθήνας
Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, ΑΡΣΙΣ- Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, Διεθνής Αμνηστία, Κουκλοθέατρο AYUSAYA, Σχολείο Παιχνιδιού

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: 9.30πμ-12.30μμ. "Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες" (συνεχίζεται και το απόγευμα)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: 3.45μμ -6.45μμ.(συνέχεια από το πρωί)
Νάσια Χολέβα-θεατροπαιδαγωγός, Νίκος Γκόβας-θεατροπαιδαγωγός
Το εργαστήρι είναι μια συντομευμένη εκδοχή του 18ωρου σεμιναριακού κύκλου που οργανώθηκε σε 4 πόλεις το 2015 στα πλαίσια του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες". Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τη συνεργασία και συγχρηματοδότηση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Το σεμινάριο στοχεύει:α) στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και δικαιωμάτων των προσφύγων ειδικότερα, β) στην εξοικείωση με τη χρήση απλών τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, γ) στην παρουσίαση και αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Το εργαστήριο είναι βιωματικό, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, και χτίζεται βήμα-βήμα. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο και να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κά). Εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1982-2014. Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής από το 1998 μέχρι και το 2014, αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία-κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.α. Έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΚΕΔΑ, ΤΕΑΠΗ κά), Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Θεατρικών Σπουδών), το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα Μελίνα, Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά.. Είναι ιδρυτής και εκδότης του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο» και έχει γράψει, συγγράψει ή επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση. Είναι μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) και ιδρυτής και πρόεδρος (1998-2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο «Grozdanin Kikot» (2002) για την συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση και διετέλεσε μέλος της Επιτροπής Πιλοτικών Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA-International Drama/Theatre & Education Association).

Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. με Μaster στο Εφαρμοσμένο Δράμα (Θέατρο-Εκπαίδευση-Κοινωνική Παρέμβαση). Ως θεατροπαιδαγωγός και εμψυχώτρια έχει δουλέψει με μια μεγάλη γκάμα ομάδων, με διαφορετικές ηλικιακές, μαθησιακές, κοινωνικές, σωματικές και άλλες ιδιαιτερότητες, στα πλαίσια πολύ διαφορετικών δομών της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης. Εργάζεται επίσης ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών γύρω από τη βιωματική μάθηση και τις δυνατότητες χρήσης του θεάτρου στη διδασκαλία οποιουδήποτε διδακτικού αντικειμένου. Επιμορφώνεται τακτικά στη θεατροπαιδαγωγική και την εκπαίδευση γενικότερα (εκπαίδευση ενηλίκων, ειδική αγωγή κτλ) και έχει παρουσιάσει τη δουλειά της με ανακοινώσεις και βιωματικά εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες, συνδιασκέψεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, Βραζιλία). Τον Ιούλιο του 2014 επιλέχτηκε από την ActionAid στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Send my friend to School, για να ταξιδέψει με άλλους 7 εκπαιδευτικούς στη Ρουάντα. Διετέλεσε Γενική Γραμματέας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2011-14). Για λογαριασμό του Δικτύου δημιούργησε και υλοποιεί από το 2007 το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα «Εσύ όπως κι Εγώ – εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο» σε δεκάδες σχολεία της ανατολικής Αττικής, συμπεράσματα και εκπαιδευτικό υλικό του οποίου συνέγραψε στο ομότιτλο βιβλίο. Είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού ‘εκπαίδευση & θέατρο’ από το 2000.


 

Print