2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 2/12/2023 9:30 πμ - 3:00 μμ Export event
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2023

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2023

Θεσσαλονίκη, 2/12/2023, Ημερίδα

Πρόσκληση για τον Εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2023

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2023:
 
«Χωράμε όλες και όλοι; Αναζητώντας μια νέα σχέση με το περιβάλλον και τον δημόσιο χώρο»

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ  2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023 09:30-15:00

στο 36ο Δημοτικό Σχολείο,  Αγίας Σοφίας 66, ΤΚ  54635

ΗΜΕΡΙΔΑ

Εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής του Γραφείου Βόρειας Ελλάδας σας προσκαλούμε με μεγάλη χαρά, στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη. Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (International Drama/Theatre & Education Association - IDEA) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση, και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να γιορτάζουν αυτή την ημέρα με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις και παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, τακτικό μέλος του IDEA, συμμετέχει και φέτος στον εορτασμό  διοργανώνοντας ημερίδες σε διάφορες πόλεις. Φέτος, μέσα από εργαστήρια και συζητήσεις, θα έχουμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε την έννοια  του δημόσιου χώρου. Επιλέξαμε να τη διερευνήσουμε  μέσω των τεχνών, θεωρώντας την  επίκαιρη, πλούσια σε περιεχόμενο και νοηματοδοτήσεις, πολυπρισματική και ικανή να καλύψει ένα ευρύτατο πεδίο κοινωνικών ζητημάτων:  από τις  συνεχείς διώξεις και εκτοπισμούς εκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη, όπως των κατοίκων της Γάζας που στερούνται το δικαίωμά τους  σε γη και ελευθερία, ως την εμπορευματοποίηση των δημόσιων αγαθών  και την ασφυκτική περιβαλλοντικά και πολιτισμικά ατμόσφαιρα των μεγαλουπόλεων.  

Όλες οι δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση προσφέρονται δωρεάν.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σάββατο, 2 Δεκεμβρίου 2023, 9:30-15:00

9:30 -10:00  Προσέλευση – εγγραφές

10:00 - 10:20 Καλωσόρισμα από τη Συντονιστική Επιτροπή του Γραφείου Β.  Ελλάδας του ΠΔΘΕ

10:20 - 10:40  «Κοίτα με! Συνάντηση με τους πρόσφυγες του 1922 στη Νέα Αρετσού. Διαδραστική παράσταση σε δημόσιο χώρο», εισηγήτριες: Άβρα Αυδή, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση και Μελίνα Χατζηγεωργίου.

10:40-11:00 «ΠΡΟΣΟΧΗ: ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΡΓΑ. Η διαδρομή από ένα έργο υποδομής σε ένα έργο θεατρικό», εισηγήτρια: Νοεμή Βασιλειάδου

11:00 -11:30 Ερωτήσεις  - συζήτηση

11:30-12:00 Διάλειμμα

12:00 - 15:00 Παράλληλα εργαστήρια

Εργαστήριο 1 : «Η Αντιγόνη σε κοινή θέα», εμψυχώτρια: Σοφία Καρακάντζα, Διάρκεια : 3 ώρες

Απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων και σε καλλιτέχνες θεάτρου, χορού, εικαστικών.

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25

Εργαστήριο 2:  «Άνθρωπος και Κοινότητα - Βασισμένο στην αληθινή ιστορία και στην ταινία The Boy Who Harnessed the Wind», εμψυχώτριες: Ειρήνη Ζώη, Φωτεινή Παπαχαραλάμπους και Μελίνα Χατζηγεωργίου. Διάρκεια: 3 ώρες

Απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων και σε καλλιτέχνες θεάτρου, χορού, εικαστικών.

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25

Εργαστήριο 3 : «Η Πόλη που Κατοικώ»,  εμψυχωτές: Άννα-Μαρία Γάτου και Πέτρος Παπαζήσης, Διάρκεια: 2 ώρες και 30 λεπτά

Απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε καλλιτέχνες θεάτρου, χορού, εικαστικών.

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι θέσεις στα 3 εργαστήρια είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Οι ενδιαφερόμενοι/ες πρέπει να κάνουν δήλωση συμμετοχής εδώ μέχρι τις 29/11.

Θα λάβουν επιβεβαίωση για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό τους email την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023.  Παρακαλούμε ελέγξτε και τα spam!

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ  ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Εισήγηση 1η  «Κοίτα με! Συνάντηση με τους πρόσφυγες του 1922 στη Νέα Αρετσού. Διαδραστική παράσταση σε δημόσιο χώρο», εισηγήτριες: Άβρα Αυδή, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση και Μελίνα Χατζηγεωργίου.
Περιγραφή: Η εισήγηση παρουσιάζει τη διαδραστική παράσταση «Κοίτα με ! Συνάντηση με τους πρόσφυγες του 1922 στη Νέα Αρετσού»,  που οργάνωσε το Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ. σε συνεργασία με τον Δήμο Καλαμαριάς, στο πλαίσιο  των Εκδηλώσεων Μνήμης και Ελπίδας για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Η παρουσίαση επιχειρεί να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς ερεθίσματα και ιδέες για ανάλογες θεατρικές δράσεις σε ιστορικούς χώρους της περιοχής τους, στο πλαίσιο της προφορικής ιστορίας. 

 

Εισήγηση 2η  «ΠΡΟΣΟΧΗ: ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΡΓΑ. Η διαδρομή από ένα έργο υποδομής σε ένα έργο θεατρικό», εισηγήτρια: Νοεμή Βασιλειάδου
Περιγραφή: Η εισήγηση αφορά την παράσταση «ΠΡΟΣΟΧΗ: ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΡΓΑ», η οποία εκκινεί από την αναμονή του μετρό της Θεσσαλονίκης, ως βασικό θεματολογικό άξονα, προκειμένου να συνομιλήσει με μια σειρά ζητήματα, όπως ο δημόσιος χώρος, η σχέση με την πόλη, η μαζική μετακίνηση, τα ανολοκλήρωτα έργα υποδομής και το βίωμα των πολιτών σε μια πόλη - εργοτάξιο. Εκκινώντας από τα ερωτήματα που πυροδότησαν την δημιουργία της παράστασης, η παρουσίαση αυτή επιχειρεί να ιχνηλατήσει την πορεία της ερευνητικής διαδικασίας και τον τρόπο με τον οποίο ετερόκλητες πηγές υλικού (συνεντεύξεις εμπλεκομένων μερών, αρχειακό υλικό, φωτογραφίες, προσωπικές αναμνήσεις κ.ά.) συναρμολόγησαν μια συλλογική αφήγηση αναμονής, όπου ο σκηνικός, ο αστικός και ο «ψυχικός» χώρος λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία. Η παρουσίαση εστιάζει στο πώς ο κατακερματισμένος δημόσιος χώρος γίνεται πεδίο προς διαπραγμάτευση, τί διάλογος αναπτύσσεται γύρω από την έννοια του «έργου» αλλά και πώς στοιχεία του «Μετρό της Θεσσαλονίκης» όπως οι διαρκείς ασυνέχειες, το παιχνίδι με τον χρόνο, η αδυναμία ολοκλήρωσης, η θεατρικότητα των πολιτικών εξαγγελιών και η τεράστια ποικιλία συναισθημάτων που προκαλεί στο συλλογικό σώμα, καθόρισαν τη μορφή και τη δραματουργία του σκηνικού έργου. 

 

Εργαστήριο 1ο : «Η Αντιγόνη σε κοινή θέα», εμψυχώτρια: Σοφία Καρακάντζα 
Περιγραφή: Μιά άσκηση που πρωτοεφαρμόστηκε στην πειραματική Στ' τάξη του 3ου Δημοτικού σχολείου Δενδροποτάμου, με μαθητές που είχαν εγκαταλείψει το σχολείο και ξαναπροσπαθούσαν να  παρακολουθήσουν την Στ' Τάξη. Τα παιδιά βρίσκονταν ήδη στην εφηβεία. Η άσκηση βασίζεται στο περίφημο εργαστήρι «Voices» της Lynn Hofman, και δημιουργεί ένα διαδραστικό περιβάλλον μέσα στο οποίο τα πρόσωπα των ηρώων διασχίζουν τις ιστορικές, κοινωνικές και προσωπικές πραγματικότητες, επαναπροσδιορίζοντας την ύπαρξη και ερμηνεία τους στο σήμερα.

Εργαστήριο 2ο: «Άνθρωπος και Κοινότητα - Βασισμένο στην αληθινή ιστορία και στην ταινία The Boy Who Harnessed the Wind», εμψυχώτριες: Ειρήνη Ζώη, Φωτεινή Παπαχαραλάμπους και Μελίνα Χατζηγεωργίου 
Περιγραφή: Στο εργαστήριο θα αξιοποιηθεί η μέθοδος του Εκπαιδευτικού Δράματος, για να διερευνηθούν τα θέματα του δημόσιου χώρου, της ατομικής και συλλογικής ευθύνης μέσα στην κοινότητα. Το εργαστήριο βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Γουίλιαμ Καμκουάμπα, ενός 14χρονου αγοριού που ζει σε ένα χωριό στην Αφρική σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Με εφόδια τη θέλησή του και κάποια βιβλία της βιβλιοθήκης του χωριού του, καλεί τους συγχωριανούς του να κατασκευάσουν έναν ανεμόμυλο και να φέρουν τον ηλεκτρισμό και το τρεχούμενο νερό στον τόπο τους. Το εργαστήρι θα κλείσει συνδέοντας την ιστορία του δράματος με τις δράσεις που μπορεί να κάνει ο καθένας στον δημόσιο χώρο για το καλό της κοινότητας. Το εργαστήριο μπορεί να εφαρμοστεί, με τις κατάλληλες αλλαγές, σε μαθητές του δημοτικού (Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης) και του γυμνασίου.

Εργαστήριο 3ο : «Η Πόλη που Κατοικώ»,  εμψυχωτές: Άννα-Μαρία Γάτου και Πέτρος Παπαζήσης 
Περιγραφή: Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στόχο έχει την ανάπτυξη βιωματικών τεχνικών μέσω του θεάτρου και του Εκπαιδευτικού Δράματος για τη δημιουργία παράστασης σε δημόσιο χώρο. Τόποι που οι μαθητές/τριες συνδέονται με αυτούς, μνημεία, κτίρια που συνομιλούν με το παρελθόν και το παρόν, έρχονται να δημιουργήσουν έναν καμβά με εργαλεία και υλικά, που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συνθέσουν. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου και με αφορμή την περιπατητική παράσταση « ΟΔΟΣ ΜΑΡΤΥΡΩΝ 2ας Σεπτεμβρίου» για το ολοκαύτωμα του Χορτιάτη, η Ομάδα Θεάτρου Bloom και οι ηθοποιοί - θεατροπαιδαγωγοί Άννα-Μαρία Γάτου και Πέτρος Παπαζήσης δημιουργούν μαζί με τους συμμετέχοντες/ουσες ένα προσχέδιο για μία περιπατητική παράσταση στον δημόσιο χώρο. Ποια είναι η σχέση του μαθητή/τριας με την πόλη που ζει; Πώς δημιουργεί το δικό του αποτύπωμα στην γραμμή της ιστορίας και ποια είναι η θέση του απέναντι στους τόπους που βλέπει καθημερινά; Τα μέρη του εργαστηρίου: Α’ μέρος: Θεωρητικό πλαίσιο (20 λεπτά), Β’ μέρος: Πρακτικό μέρος - τεχνικές (1 ώρα), Διάλειμμα (20 λεπτά) και Γ’ μέρος: Δημιουργία ομάδων - Πρακτική εφαρμογή (50 λεπτά).

 

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ

Η Άβρα Αυδή είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών. Παράλληλα, δίδαξε, επί 15 έτη (2001-2016) στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. Ασχολείται συστηματικά με τη γλωσσική διδασκαλία και με τη Θεατρική Αγωγή, τομείς στους οποίους έχει επιτελέσει  διδακτικό, επιμορφωτικό και συγγραφικό έργο. Συμμετείχε στη συγγραφή των παρακάτω ομαδικών έργων σχετικά με τη γλωσσική διδασκαλία: Εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο, Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), ψηφιακό έργο «Πολύτροπη Γλώσσα» (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2017 κ.ε.). Συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου τα βιβλία «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση: 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο: 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο» (Μεταίχμιο 2018). Πρόσφατα εξέδωσε τη συλλογή διηγημάτων «Μονοπάτια», (Γράφημα, 2022).

Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι εκπαιδευτικός και θεατροπαιδαγωγός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εκπαιδευτικό Δράμα. Δίδαξε επί 15 έτη στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο». Εργάστηκε ως θεατροπαιδαγωγός στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, σε μουσεία και σε σχολεία. Σχεδίασε και συντόνισε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε μουσεία και σε σχολεία. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια για το Εκπαιδευτικό Δράμα που οργανώθηκαν από πανεπιστήμια, βιβλιοθήκες, μουσεία, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, τον «Μικρό Βορρά», και άλλους φορείς. Συνέγραψε με την Άβρα Αυδή τα βιβλία «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση : 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» και «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο: 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο». Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Η Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Θεάτρου στην Εκπαίδευση, στο Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών, ΑΠΘ. Το εκπαιδευτικό και ερευνητικό της έργο εστιάζεται στο θεάτρο/δράμα στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση, στην εφαρμογή του θεάτρου στην κοινωνία και την έρευνα, στον ρόλο του θεάτρου ως μέσου πολιτικής έκφρασης των νέων, κ.ά. Τα τελευταία οχτώ χρόνια συμμετέχει σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα στα οποία διαφορετικές μορφές θεάτρου γίνονται μεθοδολογίες καταγραφής του τρόπου με τον οποίο οι νέοι ανά τον κόσμο εμπλέκονται στη σύγχρονη πραγματικότητα. Το βιβλίο της «Εκπαιδευτικό Δράμα: από το θέατρο στην εκπαίδευση»  κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

Η Νοεμή Βασιλειάδου είναι αριστούχος απόφοιτη της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές» του ΕΚΠΑ. Είναι πτυχιούχος Κλασσικής Κιθάρας, Ανώτερων Θεωρητικών και Αρμονίας. Από το 2018 είναι μέλος της Ομάδας ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ. Συμμετείχε ως ηθοποιός στην παράσταση «Ερωτευμένα Άλογα», σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου στο Φεστιβάλ Αθηνών (2019), στο Φεστιβάλ Δάσους (2018) και στο Europäisches Bürgerbühnen Festival στη Δρέσδη (2019). Η πρώτη μικρού μήκους σπουδαστική ταινία της «Ἐν τῇ κιβωτῷ ή όλα εκείνα που χάνονται» (2022), την οποία έγραψε και σκηνοθέτησε, έλαβε Βραβείο Σεναρίου στο 2ο New Generation Film Festival και Βραβείο Κοινού στο 10ο Μύλο Παραστατικών Τεχνών, ενώ έχει βραβευτεί με βραβεία καλύτερου σεναρίου, καλύτερης πειραματικής ταινίας και καλύτερης σπουδαστικής ταινίας, σε φεστιβάλ τόσο της Ελλάδας, όσο και του εξωτερικού. Τέλος, η μονόλεπτη ταινία της «Αγόρια Λύκοι» (2022) βραβεύτηκε με χρηματικό έπαθλο από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, σε διαγωνισμό με θέμα την οπαδική βία. Την περίοδο 2022-2023 πρωταγωνίστησε στην παράσταση «Η Χάιντι και τα βουνά», σε σκηνοθεσία Ιούς Βουλγαράκη, στο Εθνικό Θέατρο και έπαιξε στην παράσταση «Πάμε στοίχημα» (σκην. Γ. Παύλου) και στην παράσταση μουσικού θεάτρου «Τσουνάμι» (σκην. Ε. Σκούφαλου). Η παράσταση «ΠΡΟΣΟΧΗ: ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΡΓΑ», που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Ανοιχτής Σκηνής της πόλης τον Μάϊο του 2023, είναι η πρώτη θεατρική παράσταση που σκηνοθέτησε. 

Η Σοφία Καρακάτζα γεννήθηκε στη Μ. Βρετανία. Σπούδασε σκηνοθεσία και δημιουργική γραφή στη Μ. Βρετανία. Το 1991 εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη. Εργάστηκε στο Κ.Θ.Β.Ε. (1991-1998) ως καλλιτεχνική συνεργάτης και καθηγήτρια της Δραματικής Σχολής. Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη δίπλα στους Β. Παπαβασιλείου, Μ. Langhoff, Μ. Μαρμαρινό, Α. Βουτσινά, Ε. Γαβριηλίδη, Δ. Χρονόπουλο, Σ. Τσακίρη, Κ. Καζάκο. Σκηνοθέτησε η ίδια τις παραστάσεις «Κοινή Λογική» του Γ. Μανιώτη (Κ.Θ.Β.Ε. 1994) και «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» του L. Carroll (Κ.Θ.Β.Ε. 1996). Εργάστηκε για το Μουσικό Παλύτροπο του Γ. Καϊμάκη (1995-2002) ως σκηνοθέτης, σε παραστάσεις που έλαβαν χώρα σε Ελλάδα, Βέλγιο και Γερμανία. Δίδαξε στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας τα μαθήματα: Μουσική Παράσταση, Υποκριτική και Ορθοφωνία (1998-2007). Τα χρόνια αυτά ανέβασε οκτώ πρωτότυπες μουσικές παραστάσεις. Συνεργάστηκε με την καλλιτεχνική εταιρία Dame Blanche (2002-2007) ως σκηνοθέτης («Ιθάκη» του Δ. Δημητριάδη), ηθοποιός και σχεδιαστής φωτισμού. Ίδρυσε (2006) μαζί με καλλιτέχνες που προέρχονται από διαφορετικούς χώρους την αστική μη κερδοσκοπική εταιρία θεάτρου, μουσικής και άλλων τεχνών «Μαύρος Γάντζος». Σκηνοθέτησε επιτελεστικές παραστάσεις με έργα του βραβευμένου ποιητή Β. Αμανατίδη (συνολικά 10). Από το 2009 διδάσκει το μάθημα της Υποκριτικής στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Ανδρέας Βουτσινάς». Από τον Σεπτέμβριο του 2011 έως τον Δεκέμβριο του 2019 συνεργάστηκε με το (ΠΤΔΕ-Α.Π.Θ). Ως Καλλιτεχνική Υπεύθυνη οργάνωσε το 1ο και 2ο Φεστιβάλ Ρομά στον Λευκό Πύργο Θεσσαλονίκης. Από τον Οκτώβριο του 2014 συνεργάζεται και διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση της Μελοδραματικής και της Μονωδίας. Το 2020 μαζί με μια νέα ομάδα ηθοποιών και καλλιτεχνών δημιούργησε την καλλιτεχνική ομάδα «Vagabonds».

Η Ειρήνη Ζώη είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Πολιτιστική Πολιτική και Διαχείριση. Σχεδίασε και υλοποίησε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για μουσεία, σχολεία και βιβλιοθήκες (Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ, Δημοτική Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας). Από το 2014 έως το 2020 συνεργάστηκε με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας ως θεατροπαιδαγωγός στον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εργαστηρίων για παιδιά. Συμμετείχε σε επιμορφωτικά σεμινάρια ως επιμορφώτρια σε φορείς όπως το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Στο διάστημα 2014-2020 εργάστηκε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως δασκάλα Θεατρικής Αγωγής, ενώ από το 2021 εργάζεται ως φιλόλογος σε Γυμνάσια και Λύκεια. Είναι μέλος και της Συντονιστικής Επιτροπής του Γραφείου Β. Ελλάδας του ΠΔΘΕ.

Η Φωτεινή Παπαχαραλάμπους είναι ψυχολόγος MSc - ψυχοθεραπεύτρια και επόπτρια. Ολοκλήρωσε τις σπουδές Ψυχολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια εξειδικεύτηκε στο Ψυχόδραμα (πιστοποίηση από την Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Οργανισμών για το Ψυχόδραμα- FEPTO). Παράλληλα, διαθέτει κλινική κατάρτιση στη Ψυχοδιαγνωστική και μεταπτυχιακό τίτλο στην Εκπαίδευση Ενηλίκων από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικές και δημόσιες δομές ψυχικής υγείας στον χώρο της ειδικής αγωγής, της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών και εφήβων και της πρόληψης. Από το 2015 έως το 2020 συνεργάστηκε με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στην εποπτεία και υλοποίηση εργαστηρίων για ενήλικες και παιδιά και στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Σήμερα παρέχει ιδιωτικά συμβουλευτικές και  ψυχοθεραπευτικές  υπηρεσίες σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο.

Η Άννα-Μαρία Γάτου είναι ηθοποιός, θεατροπαιδαγωγός και ψυχολόγος.  Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. με κατεύθυνση Υποκριτική (2022). Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. (2015) και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη Κλινική Νευροψυχολογία στο Α.Π.Θ. (2018). Εργάζεται ως ψυχολόγος και ως υπεύθυνη παιδικής προστασίας από το 2018 σε προσφυγικές δομές, και ως θεατροπαιδαγωγός  στα Καλλιτεχνικά Εργαστήρια του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος από το 2019. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με την ομάδα «Άνθρωπος στη Θάλασσα» («Ημερολόγιον Ντελίβερι» και «Επόμενη Στάση: Απολυμαντήρια», σε σκηνοθεσία Κλαίρης Χριστοπούλου), με το φωνητικό σύνολο «Nefes Project» («Άτακτος Κόσμος» σε σκηνοθεσία Έλενας Μουδίρη-Χασιώτου) και με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («Διαφυγές… από κάθε εξάρτηση», συντ. Νίκος Γκόβας). Είναι ιδρυτικό μέλος της «Bloom Theatre Group», στην οποία συμμετείχε ως ηθοποιός στις παραστάσεις «Όνειρο στο Κύμα», «Η Μάσα Αφηγείται», «ΓΙΟΡΤΑΣΤΕΣ: eimaste #GiaTaPanigiria» και στη περιπατητική performance «ΟΔΟΣ ΜΑΡΤΥΡΩΝ 2ας Σεπτεμβρίου» σε σκηνοθεσία Ανδρέα Παράσχου.

Ο Πέτρος Παπαζήσης  είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και εκπαιδευτικός. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ με ειδίκευση στην υποκριτική και τη σκηνοθεσία (integrated master), και έχει μεταπτυχιακό στην Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ στο πρόγραμμα με τίτλο "Επιστήμες της Αγωγής - Τεχνολογίες μάθησης". Τη χρονιά 2014-15 φοίτησε στο Τμήμα Έρευνας και Επεξεργασίας της φωνής του Κ.Θ.Β.Ε. με τον Σπύρο Σακκά. Είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρείας θεάτρου «ΟΜΑΖ» και της θεατρικής ομάδας «Ουκ Νουκ». Έχει εργαστεί για αρκετά χρόνια σε προσφυγικές δομές της Β. Ελλάδας ως εκπαιδευτικός μη τυπικής εκπαίδευσης, με παιδιά και ενήλικες, αλλά και ως υπεύθυνος ενδυνάμωσης και ένταξης των προσφύγων στην τοπική κοινωνία, εστιάζοντας στο θέατρο, τη φωνή και τη μουσική ως μέσα ενεργοποίησης και ενδυνάμωσης των προσφύγων και μεταναστών. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός κι έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες: Α. Παράσχο, Α. Βλουτή, Π. Δεληνικόπουλο, Χ. Χατζηβασιλείου, Γ. Ρήγα, Γ. Καλαϊτζή, Δ. Κωνσταντινίδη, Θ. Γκόνη κ.ά. σε διάφορα θέατρα (Κ.Θ.Β.Ε., ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, Θέατρο Άλφα, Αριστοτέλειο, Ολύμπιον, Θέατρο Τ, Blackbox κ.ά.). Από το 2016 διδάσκει Υποκριτική και Αρχαίο Δράμα  σε Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ της Β. Ελλάδας. Ως σκηνοθέτης έχει σκηνοθετήσει στη Θεσσαλονίκη («Frida» στο Θέατρο Τ/, «Ξύπνημα» στον  Πολυχώρο ΕΝΩ, « Η βεγγέρα» στο Studio 29A κ.α.) και στην Αθήνα («Rose is a rose» στη Γκαλερί Alibi). Είναι εμψυχωτής και σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας του Συλλόγου Καρκινοπαθών Μακεδονίας- Θράκης, και εδώ και 8 χρόνια ανεβάζουν θεατρικές παραστάσεις σε χώρους και θέατρα της Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι μέλος του φωνητικού συνόλου Nefes project και ιδρυτικό μέλος του φωνητικού σχήματος Κατά-φωνή.  Γράφει ερασιτεχνικά μουσική και έχει δημιουργήσει podcast με αναγνώσματα ελληνικής και ξένης πεζογραφίας με τίτλο «Η φωνή του Πι».

 

 

Print