2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/5/2019 10:00 πμ - 12:00 μμ Export event
Προφορική Ιστορία & Ντοκιμαντέρ: Ανακαλύπτοντας χρώμα στις μνήμες μιας ασπρόμαυρης εποχής

Προφορική Ιστορία & Ντοκιμαντέρ: Ανακαλύπτοντας χρώμα στις μνήμες μιας ασπρόμαυρης εποχής

Αθήνα, 12/5/2019, Εργαστήριο για μαθητές,Συνέδριο Προφορικής Ιστορίας Βασίλης Λουλές

"Προφορική Ιστορία & Ντοκιμαντέρ"

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ: «Ανακαλύπτοντας χρώμα στις μνήμες μιας ασπρόμαυρης εποχής»

Εισηγητής: Βασίλης Λουλές – Σκηνοθέτης κινηματογράφου

Αθήνα, 12/5/2019. στη Σιβιτανίδειο Σχολή
στο πλαίσιο του Μαθητικού Συνεδρίου Προφορικής Ιστορίας

Περιγραφή:

Προβάλλοντας μικρά αποσπάσματα από ταινίες ιστορικού ντοκιμαντέρ και μεταφέροντας προσωπικές εμπειρίες του εισηγητή από την έρευνα, την προεργασία και τα γυρίσματα με ανθρώπους που έζησαν δραματικές στιγμές της Ιστορίας (από τα χρόνια της Κατοχής και μετά), αγγίζουμε κάποιες από τις όψεις του κρίσιμου ζητήματος «Ανιχνεύοντας την Ιστορία μέσα από προσωπικές μαρτυρίες», όπως:

  • Μπορούν οι μαθητές του σχολείου να ανακαλύψουν «χρώμα» στις προφορικές μαρτυρίες που αφορούν σε μια «ασπρόμαυρη» εποχή; Ή αλλιώς, πώς μπορεί μια τόσο μακρυνή Ιστορία να γίνει ιστορία που ενδιαφέρει τους σημερινούς εφήβους/νέους;
  • Ποια είναι η προεργασία που πρέπει να έχει κάνει ο ερευνητής/κινηματογραφιστής που καταγράφει τη μαρτυρία αλλά και ο εκπαιδευτικός που την παρουσιάζει στους μαθητές του;
  • Η ενσυναίσθηση τόσο του ερευνητή/κινηματογραφιστή όσο και του διδάσκοντος.
  • Πώς κινηματογραφούμε προσωπικές μαρτυρίες με τρόπο ζωντανό και ουσιαστικό;
  • Πόσο είναι αλήθεια ότι η παρουσία της κάμερας δυσκολεύει κάποιον να αφηγηθεί την ιστορία του; Μήπως, αντίθετα, μπορεί να γίνει αφορμή για την απελευθέρωση του αφηγητή;
  • Τι έχει να προσφέρει το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ στην προφορική μαρτυρία πέρα από την καταγραφή και τη διάσωση της μνήμης; Πώς μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους στην ίδια την αφήγηση;

Το Εργαστήριο έχει ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ χαρακτήρα, καθώς θα πραγματοποιηθεί άσκηση με σκοπό να δούμε «…τι είναι αυτό που μπορεί να μας “τραβήξει”, να μας αγγίξει, σε ιστορίες άγνωστων ανθρώπων;»

Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν μεθοδολογικά εργαλεία χρήσιμα στις εκπαιδευτικές, ερευνητικές ή καλλιτεχνικές δραστηριότητές τους ενώ βασικός ΣΤΟΧΟΣ αυτού του σύντομου Εργαστηρίου είναι η καλλιέργεια ενός «άλλου βλέμματος» πάνω στην Ιστορία και στα βιώματα των ανθρώπων που είναι φορείς της.

 

Το Εργαστήριο ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ σε εκπαιδευτικούς, χωρίς να αποκλείεται η συμμετοχή μικρού αριθμού μαθητών που έχουν ήδη ασχοληθεί με κινηματογράφηση προφορικής μαρτυρίας.

Διάρκεια Εργαστηρίου: 3 ώρες και 30 λεπτά (με ένα διάλειμμα 15 λεπτών ενδιάμεσα)


ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ..εδώ!!


Αριθμός συμμετεχόντων: μέχρι 25 άτομα

Τεχνικός εξοπλισμός συμμετεχόντων:

Α. Είναι απαραίτητο να έχουν ΟΛΟΙ φωτογραφική μηχανή (ή κινητό με φωτογραφική) και να έχουν τα καλώδια για μεταφορά των δεδομένων σε υπολογιστή

Β. Είναι απαραίτητο τέσσερις από τους συμμετέχοντες να έχουν επί πλέον και τα εξής: υπολογιστής, πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας/βίντεο (πχ. movie maker, premiere, κλπ).

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΙΣΗΓΗΤΗ

Ο Βασίλης Λουλές είναι σκηνοθέτης ταινιών ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας. Συνεργάστηκε με την ΕΡΤ στο πρόγραμμα παραγωγής ταινιών μικρού μήκους καθώς και με το Κινηματογραφικό Αρχείο του Υπουργείου Εξωτερικών στα παλιά κινηματογραφικά επίκαιρα. Οι ταινίες του τιμήθηκαν με βραβεία, έλαβαν μέρος σε πολλά φεστιβάλ του εξωτερικού, μεταδόθηκαν από ξένα και ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια, συμπεριλήφθηκαν σε διεθνή αφιερώματα και χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικό υλικό σε Πανεπιστήμια. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με ντοκιμαντέρ προσωπικών αφηγήσεων καταγράφοντας μαρτυρίες απλών ανθρώπων, με τέτοιον τρόπο ώστε μέσα από αυτές τις «μικρές» ιστορίες να μπορεί ο θεατής να έχει μια αίσθηση της μεγάλης, καθολικής Ιστορίας. Το ντοκιμαντέρ του «Φιλιά εις τα παιδιά» (παραγωγή 2012), με θέμα μικρά παιδιά Ελλήνων Εβραίων που σώθηκαν κατά τη Γερμανική Κατοχή χάρις στην προστασία που τους πρόσφεραν Χριστιανοί, προβλήθηκε σε κινηματογραφικές αίθουσες της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, και από το 2014 προβάλλεται στο εξωτερικό (ΗΠΑ, Καναδά, Ευρώπη,  Αυστραλία). Με το έργο αυτό, αλλά και με τα «Πέρασα κι εγώ από κει κι είχα παπούτσια από χαρτί / Θηλειά / Συναντήσεις με τη μητέρα μου Λέλα Καραγιάννη / Ένας λαμπερός ήλιος» κάνει συχνά περιοδείες με προβολές και συζητήσεις σε Πανεπιστήμια των ΗΠΑ και του ΚΑΝΑΔΑ. Ανάμεσά τους και τα: HARVARD, COLUMBIA, YALE, STANFORD, MICHIGAN, PRINCETON, UCLA, PENN, DUKE, DARTMOUTH COLLEGE, κ.ά. Πραγματοποιεί Εργαστήρια Κινηματογράφου πάνω σε θέματα όπως: Από την προσωπική μαρτυρία στη μεγάλη Ιστορία, Το Ντοκιμαντέρ ως εργαλείο στην Εκπαίδευση, Αρχειακά τεκμήρια και ανθρώπινες ιστορίες στο ντοκιμαντέρ, Κινηματογραφώντας την ιστορική μνήμη. Συνεργάζεται με κατά τόπους Ιστορικά ή Εθνογραφικά Μουσεία, Πανεπιστήμια, Αρχεία και άλλους πολιτιστικούς φορείς.

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ: Ομάδα Συντονιστικού ΟΠΙ (Ομάδες Προφορικής Ιστορίας)

Συνδιοργανωτές:

Ένωση Προφορικής Ιστορίας

Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (AHEG)

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ΠΜΣ «Ιστορική Έρευνα -Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες»

Print