2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
"Μετατοπίσεις"

26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κύρια Εργαστήρια  "Πήλιο 2018"

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα Κύρια Εργαστήρια  που γίνονται τα πρωινά , "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορους υπαίθριους χώρους
Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα δηλώνει συμμετετοχή σε ένα μονο "κύριο Εργαστήριο" το οποίο παρακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της Κατασκήνωσης.
Όσοι έχουν ήδη πληρώσει τουλάχιστον το 50% της συμμετοχής τους και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Κατασκήνωση (βλ Κόστος-Εγγραφές) μπορούν να επιλέξουν Κύριο Εργαστήριο παρακάτω 
Τα Εργαστήρια έχουν περιορισμένο αριθμό θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/8/2017 - 29/8/2017 Export event
Ταξίδι από το χαρτί στη σκηνή

Ταξίδι από το χαρτί στη σκηνή

Πήλιο 25-30/8/2017, Κύριο εργαστήριο Πήλιο 2017, Βαρβάρα Δούκα

Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση – Πήλιο 2017
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (
www.TheatroEdu.gr)
25-30/8/2017 Άγιος Ιωάννης Πήλιο

ΚΥΡΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Ταξίδι από το χαρτί στη σκηνή

Βαρβάρα Δούκα, σκηνοθέτις, ηθοποιός, εκπαιδεύτρια

Τα κείμενα "κείνται" έως ότου τα "ζωντανέψουμε"…
Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα κληθούν να δώσουν ζωή σε διαφορετικά κείμενα:
1. Ένα χορικό και μία σκηνή από Αρχαίο Δράμα
2. Λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα 
3. Σε μια ιστορία που θα προκύψει από αυτοσχεδιασμό, με ή χωρίς κείμενο
Να αλληλεπιδράσουν μέσω ιδεών, μέσα σε μία δομή, και να βρουν τρόπους για να τις παρουσιάσουν σε διαφορετικές σκηνές στον ανοιχτό χώρο. 

Κρατώντας μία ιδέα κοινή που διαπερνάει διαφορετικά είδη κειμένων, φαινομενικά ασύνδετων μεταξύ τους, σε ύφος και είδος, ανακαλύπτουμε εργαλεία που οδηγούν τις ιδέες από το χαρτί σε οργανωμένο παραστασιακό γεγονός. 

Στην ουσία μαθαίνουμε αρχές σκηνοθεσίας σε διαφορετικά είδη θεάτρου, ξεκινώντας από το βασικό κίνητρο: την ανάγκη επικοινωνίας ιδεών και νοημάτων, και παράλληλα ορίζουμε τι είναι "παραστασιμότητα".
Δηλαδή, μαθαίνουμε τους τρόπους, να δίνουμε μορφή στο ήδη γνωστό, εμβολιάζοντας το με το "τυχαίο", επινοώντας αισθητικές μορφές, με ό,τι υλικό μας προκύπτει …. 

‘Εμπνευση μας, το "ζωντανό" υλικό που έχουμε δίπλα μας: τοπία, άνθρωποι, συναντήσεις, κοινοί χώροι και χρόνοι, διάλογοι, ερωτήματα, συγχρονισμοί, συλλογικότητα, και αυτό που έχουμε μέσα μας: φαντασία, έμπνευση, εμπειρία, προσωπική ματιά, επιθυμίες…. 
Ποιος είπε ότι η Σκηνοθεσία είναι εύκολη;
Ποιος είπε ότι το Θέατρο δεν είναι παιχνίδι;


Η Βαρβάρα Δούκα είναι είναι σκηνοθέτις, ηθοποιός και εκπαιδεύτρια. Έχει σκηνοθετήσει επί σειρά ετών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, θέατρο, χοροθέατρο και μουσικά έργα όπως ‘Τime Madness’(κείμενα Βeckett, Ionesko,Kundera), ‘For a piece of paper…’(τρία από τα Chamber Plays του Στρίνμπεργκ), ‘Παρέλαση’ της Λούλας Αναγνωστάκη, ‘Amarga’ σύνθεση τριών έργων της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, ‘Ο Στρατηγός μες στον λαβύρινθο του’ του Γκ. Γκαρσία Μάρκες, ‘Γυναίκες και Πόλεμος’ (Ευρ.Πρόγραμμα ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ), ‘Σκοτώνουν τ’ άλογα όταν γεράσουν’ του Ο. Μακόυ, ‘Πηνελόπη’ του Τζ. Τζόυς, ‘Πασχαλινά Παιχνίδια’του Β. Ζιώγα, ‘Ατύχημα’ του Γ. Χρυσούλη, ‘Η νύχτα της Ιγκουάνα’ του Τ. Ουίλλιαμς, ‘Ο Τοίχος’ του Α. Σεβαστάκη, ‘Trainspotting’ του Ι. Welsh, ‘Την Ωρα που δε γνωρίζαμε τίποτα ο Ενας για τον Αλλον’ του Πέτερ Χάντκε, ‘Handbag’ του M. Ravenhill, ‘4 EVER’ του Γ. Ηλιόπουλου, ‘Μοσκώβ- Σελήμ’ του Γ. Βιζυηνού, ‘Θεσμοφοριάζουσες’ του Αριστοφάνη, ‘ Τάισε με , Εμμα’ του Ζ. Ρόχα, ‘ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ’ του Νηλ Σάιμον, ‘5 gynaikes.com ’ « Πέρσες» του Αισχύλου κ.ά. Διδάσκει σε σχολές και σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό: Σκηνοθεσία Παραστατικών Τεχνών, Αυτοσχεδιασμό και Υποκριτική καθώς και Αρχαία Τραγωδία. Με το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα ‘Η Τραγωδία ως Ζωντανό Θέατρο’ πραγματοποίησε εργαστήρια και σεμινάρια σε εκπαιδευτικά κέντρα και φεστιβάλ όπως: Pula ΜKFM Festival (Kροατία), Berlin (Schwelle 7), London (Central School of Speech and Drama), Venice (Methodika Festival), Iran (Tehran’s International University Festival), New York University- Steinhardt, Νowy Teatr (Πολωνία) και αλλού. Για την έρευνα της πάνω στον Θρήνο και την εκπαιδευτική προσέγγιση της Ανθρωπολογίας του Θεάτρου πάνω στο σώμα του performer, βραβεύτηκε πολλές φορές στο εξωτερικό (Centre Pompidou, (Παρίσι – Ιούνιος 1991) , Theatre Μethod Festival (Χιλή, Ιούλιος 1992), και στο συνέδριο ‘Body Diversity’ , Παρίσι , 2007). Από το 2009 διευθύνει την εκπαιδευτική πλατφόρμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας Drama Mini-Talent Lab.

Print