Ημ/νίες Εκδήλωσης:
28/4/2007 10:00 πμ - 2:00 μμ Export event
Θεατρικά εργαστήρια: «Δραματοποίηση λογοτεχνικών κειμένων από τα σχολικά βιβλία»
Άργος, 28/4/2007, Το πρόγραμμα των εργαστηρίων
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Νομού Αργολίδας,
σε συνεργασία με
το Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,
διοργανώνει θεατρικά εργαστήρια με θέμα
Δραματοποίηση λογοτεχνικών κειμένων από τα σχολικά βιβλία
Άργος, 28 Απριλίου 2007
Κωνσταντινοπούλειο μέγαρο
Τα εργαστήρια απευθύνονται σε όλους τους φιλολόγους του νομού Αργολίδας και έχουν προγραμματιστεί για το Σάββατο 28 Απριλίου 2007, το πρωί από 10.00 έως 14.00, στο «Κωνσταντοπούλειο μέγαρο» στο Άργος.
Θα λειτουργήσουν παράλληλα δύο εργαστήρια 4 ωρών το καθένα, με εμψυχωτές το Γιώργο Μπινιάρη, ηθοποιό, σκηνοθέτη και τον Τάκη Τζαμαργιά εκπαιδευτικό, σκηνοθέτη.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Γιώργος Μπινιάρης, ηθοποιός, σκηνοθέτης
"Σε αναζήτηση του μύθου: δραματοποίηση λογοτεχνικών κειμένων από τα σχολικά βιβλία"
Ένα βιωματικό θεατρικό εργαστήριο δημιουργεί ένα χώρο για το παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό· είναι ένας τρόπος έρευνας για τη θεατρικότητα του μύθου και θέτει το ερώτημα πώς αναπτύσσεται το θεατρικό γεγονός στο χώρο του Σχολείου. Με αφορμή την ποίηση του Οδ. Ελύτη προσεγγίζουμε στοιχεία του ρυθμού, της κίνησης και του αυτοσχεδιασμού.
Το εργαστήριο αναπτύσσεται σε τρία στάδια:
· Παιχνίδια ήχου, ρυθμού και επικοινωνίας
· Η προφορικότητα του λόγου και ο αυτοσχεδιασμός
· Η δραματοποίηση και η σκηνική απόδοση
Σημείωση: Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να προσέλθουν με παιγνιώδη διάθεση και άνετα ρούχα.
Τάκης Τζαμαργιάς εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης
"Το θέατρο ως εργαλείο διδακτικής μεθοδολογίας"
Το εργαστήριο επικεντρώνεται στους πόλους της θεατρικής αγωγής στο σχολείο, το θεατρικό παιχνίδι και τη δραματοποίηση. Κυρίως, όμως, στις απεριόριστες δυνατότητες του δευτέρου, τόσο ως μορφωτικό και παιδευτικό εργαλείο για την προσέγγιση αφηγηματικών κυρίως κειμένων, όσο και ως κοινωνικοποιητικό εργαλείο για τη διαχείριση εντάσεων και συγκρούσεων. Η παρουσία του θεάτρου στην εκπαίδευση διαφοροποιείται από τις προηγούμενες περιόδους στο ότι δεν περιορίζεται μόνο σε γιορτές και εκδηλώσεις στο σχολείο, αλλά γίνεται εργαλείο διδακτικής μεθοδολογίας, προκειμένου οι μαθητές να προσεγγίσουν με τρόπο άμεσο, εποπτικό και ζωντανό τη λογοτεχνία, αξιοποιώντας παράλληλα με γόνιμο και δημιουργικό τρόπο τις τεχνικές του θεάτρου.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ
Ο Γιώργος Μπινιάρης γεννήθηκε στην Αρχαία Κόρινθο. Σπούδασε Θέατρο στη Δραματική Σχολή του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου Λ. Τριβιζά και στη θεατρική Σχολή Ε. Χατζίκου. Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με τα δημοτικά θέατρα Λουτρακίου, Καστοριάς και Ναυπλίου και με το ΔΗΠΕΘΕ Β. Αιγαίου. Ως εμψυχωτής και δάσκαλος θεάτρου με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, όπως η δραματική σχολή «Μορφές» στο Θέατρο Εμπρός, το Μουσείο Ιστορίας του Παν/μίου Αθηνών, το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, η Κουμαντάρειος Πινακοθήκη Σπάρτης. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής και ερευνητικής ομάδας «Μυθολογία» για το θέατρο, το μύθο και τον ποιητικό λόγο.
O Τάκης Τζαμαργιάς γεννήθηκε στον Πειραιά το 1959. Σπούδασε θέατρο και παιδαγωγικά. Εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του Παν. Αθηνών με ειδίκευση «Θέατρο στην εκπαίδευση», υποψήφιος διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος του ίδιου τμήματος ως Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο αντικείμενο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Διδάσκει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης και, από το 2004 με ανάθεση εντολής διδασκαλίας στο ΤΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Αθηνών, τα μαθήματα: Θέατρο στην Εκπαίδευση. Θεωρία και πράξη και Εισαγωγή στους κώδικες του Θεάτρου. Θεωρία και πράξη. Επί εικοσαετίας δάσκαλος στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχει διδάξει τεχνικές θεάτρου σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών της α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο οποίο είναι μέλος, στα εργαστήρια του τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΠΤΔΕ, στο Σύλλογο Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), στις Φυλακές Ανηλίκων Κορυδαλλού, Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, καθώς και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Δίδαξε, επίσης, για τρία συνεχή χρόνια στο Πρόγραμμα Εξομοίωσης των Δασκάλων. Για 14 συνεχή χρόνια, διευθύνει το Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Κερατσινίου. Έχει ανεβάσει έργα ελληνικού κυρίως ρεπερτορίου είτε ως υπεύθυνος του Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και της Εταιρείας Δυτικά της Πόλης, που προέκυψε από αυτήν, είτε συνεργαζόμενος με ελεύθερους θιάσους και το Εθνικό Θέατρο. Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό. Συν-συγγραφέας στο βιβλίο Στοιχεία Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ, 1998), Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός, 2004).