Περιοδικό Εκπαίδευση και Θέατρο

Περιοδική επιστημονική έκδοση για την προώθηση του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση

Ιδρυτής περιοδικού: Νίκος Γκόβας
Συντακτική Επιτροπή: Κατερίνα Αλεξιάδη, Μπέττυ Γιαννούλη, Χριστίνα Ζώνιου, Μαίρη Καλδή,, Ηρώ Ποταμούση, Χαρά Τσουκαλά, Νάσια Χολέβα
Επιστημονική-Συμβουλευτική Επιτροπή: Brendon Burns σκηνοθέτης, Λέκτορας, Ινστιτούτο Παραστατικών Τεχνών Λίβερπουλ Ηνωμένο Βασίλειο, Αντώνης Βάος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών, Kathleen Gallagher Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τορόντο Καναδά, Μπέττυ Γιαννούλη Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Νίκος Γκόβας θεατροπαιδαγωγός,Guido di Palma Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ρώμης "Sapienza” Ιταλία, Χριστίνα Ζώνιου Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ulrike Hentschel Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Τεχνών Βερολίνου, Γερμανία, Γεωργία (Τζίνα) Καλογήρου Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Άλκηστις Κοντογιάννη Ομότιμη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Επίκουρος Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντώνης Λενακάκης Αναπληρωτής Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τηλέμαχος Μουδατσάκις σκηνοθέτης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Κρήτης, David Pammenter σκηνοθέτης θεάτρου, παιδαγωγός θεάτρου, Ηνωμένο Βασίλειο, Αντιγόνη Παρούση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση Επίκουρη Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Tim Prentki  Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Γουίντσεστερ Ηνωμένο Βασίλειο, Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης, Ειδικό Επιστημονικό  Προσωπικό, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Άννα Τσίχλη σκηνοθέτις, Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Chris Vine  Ακαδημαϊκός Διευθυντής ΜΑ στο Εφαρμοσμένο Θέατρο, Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης (CUNY), ΗΠΑ, Κλειώ Φανουράκη, σκηνοθέτις, Επίκουρη Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μαρία Φραγκή, σκηνοθέτις, Ειδικό Εκπαιδευτικό  Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ιδιοκτησία: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Επικοινωνία-παραγγελίες τευχών: info@theatroedu.gr / 2106541600
Το Τεύχος 1 εκδόθηκε το 2001 στα Ελληνικά. Το Τεύχος 9 (2008) και το Τεύχος 19 (2018) εκδόθηκαν Ελληνικά και Αγγλικά
Από το 2020 (Τεύχος  21) το περιοδικό εκδίδεται Ελληνικά και  Αγγλικά

 ISSN 1109-821X​


 

Στην σελίδα αυτή μπορείτε να δείτε τα περιεχόμενα όλων των τευχών του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο. 

Από το 2023 (τ.24), το περιοδικό φιλοξενείται στην πλατφόρμα e-journals του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης σε δίγλωσση έκδοση (ελληνικά και αγγλικά): https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edth/index

Η συνεργασία του  Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) θα επιτρέψει στα περιεχόμενα του Ε & Θ να είναι πιο ορατά στη διεθνή κοινότητα μέσω μηχανών εντοπισμού και ειδικών DOI numbers.

Στον παραπάνω σύνδεσμο θα βρείτε τα περιεχόμενα του Τευχους 24 (2023) σε ελληνικά και αγγλικά.
Μπορείτε επίσης να εγγραφείτε στην πλατφόρμα του ΕΚΤ για να λαμβάνετε ενημερώσεις και να διαβάσετε οδηγίες προς συγγραφείς αν ενδιαφέρεστε να υποβάλετε το άρθρο σας.

Όλα τα τεύχη του Περιοδικού Εκπαίδευση και Θέατρο

Κείμενο ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας

Κείμενο ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας

Δοξάτο Δράμας, 16/3/2017, Δράση σχολείου «Μονόλογοι από το Αιγαίο», ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας

Μονόλογοι από το Αιγαίο
Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων

Δοξάτο Δράμας, Γενικό Λύκειο

Α1-Τμήμα Δημιουργικής Γραφής

Το κείμενο  είναι προϊόν δημιουργικής συν – γραφής. Γεννήθηκε μετά την ανάγνωση – ευαισθητοποίηση πάνω στο σώμα των Μονολόγων από το Αιγαίο. Αναπλαισιώνει δεδομένα από τις ιστορίες και τις εικαστικές δημιουργίες των παιδιών στους Μονολόγους και σημαντικά κομμάτια από το σύγχρονο συγκείμενο.

Εμψυχώτρια: Πετρά Βασιλική (φιλόλογος)

 

“Είναι ένα λιανό παλικαράκι, δεκαέξι χρονών.

Τον φωνάζουν Χαζέμ. Χαζέμ θα πει αποφασισμένος.

Τα τσιγγάνικα κατάσγουρα μαλλιά είναι το καμάρι του. Ο καημός του το λιγοστό χνούδι στις άκρες του προσώπου του. Δυνατό κορμί, πειραγμένη υγεία από τις περιπέτειες. Είπαν πως κάνει αιμοπτύσεις. Ακούει τον παραμικρό θόρυβο και τσιτώνεται σαν λαγωνικό και σαν το τρομαγμένο πουλί κάποιες φορές. Σερπετό. Έμαθε να αντέχει. Σκούρα επιδερμίδα σαν τη σοκολάτα και ακόμα παραπάνω. Ανταρεμένη φύση. Πότε έτσι πότε αλλιώς. Κάνει κανένα τσιγαράκι με τα φιλαράκια, τον Ιμραχίμ, την Ταχάρ και τον Αμίρ, και ημερεύει. Έμαθε να αντέχει.  Έχει και blog δικό του. «Σύριος», το λέει. Έχει σταθερούς φίλους εκεί. Εδώ δυσκολεύεται. Θαρρείς πρέπει να ξεκινήσει απ’ την αρχή. Να συστηθεί στη ζωή στους ανθρώπους, στους «θεσμούς». Παιδί για σχολείο. Να ρουφήξει τα γράμματα σαν τον ποντικό το λάδι. Κρατά στα χέρια του ένα σαν βιβλίο. «Μονόλογοι από το Αιγαίο» γράφει απέξω. Του το έδωσαν εκεί στις «Δομές». Νιώθει λες και οι ιστορίες που διαβάζει είναι δικές του. Καθεμιά φυλάγει κάτι δικό του. Τελευταία ζει στα Λαγκαδίκια. Μοιράζεται το δωμάτιό του με άλλους δυο, που δεν τους πάει. Όλο μαλώνουν. Ζει μέσα σε ξένους. Μέχρι πριν έξι μήνες κανέναν δεν ήξερε. Αυτοί και όλοι οι άλλοι, η Μαργαρίτα, η κυρία από την Αρμοστεία, ο διευθυντής – ποτέ δεν θυμάται το όνομά του – σπάνια τον βλέπει κιόλας χαμένος καθώς είναι σε στοίβες καρφιτσωμένα χαρτιά. Ο νοσοκόμος – εκείνος με το σήμα του Ερυθρού Σταυρού… Τι σημασία έχει. Η Ασράχ, η παρδαλή σκυλίτσα, που όλο μπερδεύεται στα πόδια του όλο του γυρεύει παιχνίδια. Πού μεράκια για τέτοια. Αγαπά να κολυμπά. Η θάλασσα! Όταν κολυμπά μονάχα το αίμα του να κυλά γοργά νιώθει στις φλέβες. Θέλει να μιλήσει στη γλώσσα του, να διαβάσει σ’ εκείνη, να παίξει … Εδώ τα φαγητά είναι παράξενα, άνοστα. Όλοι όταν περνά από μπροστά τους σιγοψιθυρίζουν. Κλειστός, πολύ κλειστός. Μόνο στο θεατρικό εργαστήρι γίνεται αλλιώτικος. Λες και είναι αλλού. Τότε νιώθει να έχει φωνή, χέρια, μάτια, αίμα, φλέβες, δύναμη. Κοιμάται, ξυπνά με ένα ξύλινο γλυπτό στο χέρι. Είναι το φετίχ του. Φτιάχνει έναν ελλειπτικό κύκλο που στο κέντρο του καταλήγει σε ένα παράξενο μάτι. Άμα το κοιτάξεις ζαλίζεσαι. Πίσω του έχει χαραγμένη μια λέξη: Σαχρέτ! Το βάζει στο στήθος του, κλείνει τα μάτια και μιλά μια γλώσσα ακατάληπτη. Ξημερώνεται έτσι. Την άλλη μέρα δεν θέλει να πάει σχολείο. Εκείνος θέλει να ακούει άλλη γλώσσα, άλλες φωνές. Ονειρεύεται να πετάξει, μα δεν το πολυπιστεύει ότι θα τα καταφέρει.

Είμαι ψυχολόγος. Εργάζομαι στις «Δομές ένταξης» στα Λαγκαδίκια.

 

Είναι ένας ασυνόδευτος ανήλικος.

Τον είδα πρώτη φορά σε μια πλατεία να χορεύει. Τον είδα να μιλά με τις κινήσεις του με τόσο σεβασμό στα δέντρα του και στους προγόνους του, ακριβώς με όση αγάπη μιλούσε με το ίδιο σώμα στη γη μας, στα δέντρα μας και στα παιδιά του.

Και ντράπηκα που χρειάστηκε να δώσει ολόκληρη παράσταση χορού για να καταλάβω τι σκέφτεται.

Θα μπορούσα απλώς να τον είχα κοιτάξει στα μάτια.”

Μάρτιος 2017


 

Print
 

 

Το Περιοδικό “Έκπαίδευση & Θέατρο” γιορτάζει τα 20 τεύχη!
 Aθήνα, 2 Δεκεμβριου 2019

 

Ίδρυση και συντελεστές

Οι συντακτικές επιτροπές ανά τεύχος

Δείτε εδώ

Οι συγγραφείς

Όλοι οι συγγραφείς από την ίδρυση του περιοδικού μέχρι σήμερα

Δείτε εδώ

Αποστολή Εργασιών

Οδηγίες για αποστολή άρθρων προς δημοσίευση

Δείτε εδώ

Επιστημονική - Συμβουλευτική Επιτροπή

Η Επιστημονική-Συμβουλευτική Επιτροπή 

Δείτε εδώ

Ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες & μέλη προηγούμενων επιτροπών

Σύστημα APA Βιβλιογραφικών αναφορών