Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη
Αθήνα εργαστήρια 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας
Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη
εργαστήρια στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο του προγράμματος Sustain Art-βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη, οργανώνει καλλιτεχνικά εργαστήρια στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας
Καλλιτέχνις: Τζωρτζίνα Κακουδάκη
Εκπαιδευτικός: Δημήτρης Μαυρέας
Αριθμός παιδιών: 26 παιδιά ΄Β Λυκείου
Αριθμός συναντήσεων – εργαστηρίων: 6
Στόχοι συναντήσεων:
- Εξοικείωση με τις θεατρικές τεχνικές
- Διερεύνηση της τραγωδίας της Αντιγόνης
- Σύνδεση της υπόθεσης του έργου με τα ζητήματα του περιβάλλοντος
Τα Καλλιτεχνικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν:
- Θεατρικές τεχνικές
Στα εργαστήρια τα παιδιά:
- Διερεύνησαν τους βασικούς άξονες της τραγωδίας της Αντιγόνης του Σοφοκλή με αναφορές στα βασικά του πρόσωπα.
α)Ποιος έχει την εξουσία;
β)Ποιος θυσιάζεται για τα ιδανικά, στηρίζει την παράδοση;
γ)Ποιος ασκεί αντιπολίτευση;
δ)Ποιος είναι ο ενεργός πολίτης;
ε)Ποιος είναι κοιτάει το ατομικό του συμφέρον;
- Προβληματίστηκαν ως προς το πώς οι παραπάνω άξονες μπορούν να συσχετιστούν με την ανθρώπινη συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον
- Διερεύνησαν έννοιες όπως,
- Νομοταγής πολίτης
- Ιδιώτης
- Ενεργός πολίτης, αυτός που έχει κριτική σκέψη
- Επαναστάτης, αυτός που διαφωνεί, που ασκεί αντιπολίτευση
- Εξουσία, θεσμοί
- Συζήτησαν ως προς τις πρωτοβουλίες που μπορούν να πάρουν για το περιβάλλον, όπως
- Τι κάνουμε εμείς/ οι φίλοι μας/ η οικογένειά μας/εθελοντικά
- Τι κάνει η κοινότητα/η πόλη/συλλογικό
- Τι κάνουν οι θεσμοί/το κράτος/απρόσωπο
- Διάλεξαν κάποια σημαντικά για εκείνα θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, όπως
- ανακύκλωση/σκουπίδια
- κλιματική αλλαγή λόγω της βιομηχανίας
- διαχείριση της διατροφής
- οικονομία ενέργειας
- υποβάθμιση φυσικού περιβάλλοντος
- Αυτοσχεδίασαν σε διάφορες διαφορετικές επικοινωνιακές συνθήκες, όπως
- Πεζοπορία στο βουνό, στο δάσος. Πέρυσι είχε συμβεί μια μεγάλη πυρκαγιά
- Στην παραλία. Πέρυσι ένα ατύχημα με ένα δεξαμενόπλοιο ρύπανε την παραλία
- Τηλεοπτικό πάνελ. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης
- Καφετέρια. Η χρήση των πλαστικών μιας χρήσης
- Δικαστήριο. Η κακοποίηση των ζώων
- Συσχέτισαν το χορικό από το πρώτο στάσιμο της “Αντιγόνης” του Σοφοκλή με το ερώτημα “Πώς συμπεριφέρομαι ως πολίτης”
- Ετοίμασαν ένα θεατρικό εγχειρίδιο του “πώς να αλλάξουν τον κόσμο”
- Δημιούργησαν και παρουσίασαν σκηνικές συνθέσεις
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση / 2106541600 / info@theatroedu.gr
Συντονίστρια: Δέσποινα Μιτσιάλη
Το πρόγραμμα τελείται υπό τη χορηγία του Υπουργείου Πολιτισμού