"DISC"

Drama based Interventions 

challenging gender Stereotypes 

and encouraging Care sharing

 

 

Περιγραφή του προγράμματος

Το πρόγραμμα «DISC - Θεατροπαιδαγωγικές παρεμβάσεις για τα έμφυλα στερεότυπα και το ισότιμο μοίρασμα της φροντίδας» υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ) και το Κέντρο Διοτίμα στο πλαίσιο του Προγράμματος CERV-2024-GE,
 από τον Νοέμβριο 2024 έως τον Οκτώβριο 2026 με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Συνεργαζόμενοι εταίροι του έργου είναιο Δήμος Αθηναίων και η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου  (ΕλΕΔΑ).

Σκοπός 
Σκοπός του έργου είναι η αμφισβήτηση των έμφυλων στερεοτύπων και η ευαισθητοποίηση για την έμφυλη ανισότητα στη φροντίδα μέσω της αξιοποίησης θεατροπαιδαγωγικών παρεμβάσεων.

Ομάδες στόχου
Το DISC απευθύνεται σε έφηβα άτομα, κοινωνικούς/-ές λειτουργούς, εκπαιδεύτριες/-τές ενηλίκων, συμβούλους νέων, εργαζόμενους/-ες με νέους, άτυπες φροντίστριες και άτυπους φροντιστές.

Κύριες δράσεις 
- Διαμόρφωση εκπαιδευτικής μεθοδολογίας για απεύθυνση σε ενήλικα και έφηβα άτομα με στόχο την αμφισβήτηση των έμφυλων στερεοτύπων και την προώθηση της ισότητας στο πεδίο της φροντίδας
- Διοργάνωση διαδραστικών βιωματικών εργαστηρίων για ενήλικα και έφηβα άτομα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
- Δημιουργία οδηγού με τη μεθοδολογία, τα εργαλεία και τις δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν στα εργαστήρια.
- Παρέμβαση για τις ανισότητες που συνδέονται με τη φροντίδα, βασισμένη στις τεχνικές του Θεάτρου Φόρουμ, η οποία θα παρουσιαστεί σε τοπικές κοινότητες της χώρας
- Κατάρτιση Έκθεσης Πολιτικών (policy brief), με προτάσεις βασισμένες στις τοποθετήσεις των πολιτών/τισσών κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων του Θεάτρου Φόρουμ
- Πραγματοποίηση καμπάνιας ευαισθητοποίησης, που θα περιλαμβάνει ένα ντοκιμαντέρ και δύο podcasts για την ανάγκη έμφυλης ισορροπίας στο ζήτημα της φροντίδας, και της συγκρότησης μιας δημοκρατίας της φροντίδας

Αναμενόμενα αποτελέσματα 
- Στα διαδραστικά βιωματικά εργαστήρια θα συμμετάσχουν 105 ενήλικες και 105 έφηβες/ έφηβοι
- Σε 28 παρεμβάσεις για τις ανισότητες που συνδέονται με τη φροντίδα, βασισμένες στις τεχνικές του Θεάτρου Φόρουμ, θα συμμετάσχουν 1120 άτομα (700 ενήλικες και 420 έφηβα άτομα)

Συντονιστής φορέας (Coordinator): Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)
Εταίρος (Partner): Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ (Diotima)

Από το ΠΔΘΕ
Συντονίστρια (Coordinator): Σόνια Ντόβα
Διαχείριση (Project Manager): Βάσια Κόσσυβα
Υπεύθυνη εργαστηρίων (Worshops - coordinator): Χαρά Τσουκαλά
Υπεύθυνη παρεμβάσεων φόρουμ (Forum interventions - coordinator): Χριστίνα Κρίθαρη

Για επικοινωνία και περισσότερες πληροφορίες:
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
+30 210 6541600, info@theatroedu.gr

Δράσεις

Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Λάρισα, 30/5-1/6/ 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς & γονείς. πρόγραμμα DISC

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/5/2025 4:00 μμ - 1/6/2025 9:00 μμ Export event


Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας
δωρεάν βιωματικό θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο

Λάρισα στο 5o Γυμνάσιο Λάρισας

30/5/2025: 16.00 - 21.00, 31/5/2025: 9.00- 17.00, 1/6/2025 16.00- 21.00

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (www.theatroedu.gr) και το Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ (https://diotima.org.gr) προσκαλούν γονείς, εκπαιδευτικούς κοινωνικούς/ κοινωνικές λειτουργούς και εκπαιδευτές/ εκπαιδεύτριες ενηλίκων σε ένα βιωματικό θεατροπαιδαγωγικό σεμινάριο γύρω από το θέμα της έμφυλης διάστασης της φροντίδας.

Εμψύχωση: 
Σόνια Ντόβα, χορεύτρια, χορογράφος, εκπαιδεύτρια, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
Αγλαία Νάκα, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευσ
Κατερίνα Σεργίδου Κοινωνική Επιστήμονας- Εμπειρογνώμονας σε θέματα φύλου, Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ

Το εργαστήριο, διάρκειας 18 ωρών, αποτελεί μέρος του έργου DISC (Drama-based Interventions challenging gender Stereotypes and encouraging Care sharing - Θεατροπαιδαγωγικές παρεμβάσεις για τα έμφυλα στερεότυπα και το ισότιμο μοίρασμα της φροντίδας), που υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Κέντρο Διοτίμα στο πλαίσιο του Προγράμματος CERV-2024-GE, με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Σκοπός του έργου είναι η αμφισβήτηση των έμφυλων στερεοτύπων και η ευαισθητοποίηση για την έμφυλη ανισότητα στη φροντίδα μέσω της αξιοποίησης θεατροπαιδαγωγικών παρεμβάσεων.

Το εργαστήριο έχει βιωματικό χαρακτήρα και απαρτίζεται από ασκήσεις/ δραστηριότητες που χρησιμοποιούν τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, οι οποίες περιλαμβάνουν σωματική επαφή και κίνηση στον χώρο και στο έδαφος.

Προϋποθέσεις συμμετοχής:
●Φορέστε άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις.
●Φέρτε μαζί σας κέφι και διάθεση για πειραματισμούς!

Σας περιμένουμε να μοιραστούμε ιδέες, να δημιουργήσουμε και να ανακαλύψουμε νέους τρόπους προσέγγισης της φροντίδας και της ισότητας!
Η συμμετοχή είναι ελεύθερη, με κράτηση θέσης στη φόρμα εδώ. 

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ 
Ευχαριστίες προς το Δήμο Μετεώρων για την παραχήση των χώρων του σεμιναρίου.
Πληροφορίες: info@theatroedu.gr  | 210 6541600


Η Σόνια Ντόβα έχει μεταπτυχιακό τίτλο στον τομέα του Χορού και της Συμμετοχής (Danish National School of Performing Arts, Κοπεγχάγη) και κρατικό δίπλωμα κλασικού και σύγχρονου χορού από το Υπουργείο Πολιτισμού. Συνδυάζει την τέχνη, την κίνηση και την παιδαγωγική μέσα από εκπαιδευτικά και καλλιτεχνικά προγράμματα με κοινωνικό προσανατολισμό, εστιάζοντας στην ενσώματη εμπειρία και την αισθητηριακή αντίληψη. Συνεργάζεται με διεθνείς και ελληνικούς φορείς, σχεδιάζοντας συμμετοχικές δράσεις για διαφορετικές κοινότητες. Συντονίζει και υλοποιεί καλλιτεχνικο-εκπαιδευτικά εργαστήρια, αξιοποιώντας την εξειδίκευσή της στην κίνηση ως εργαλείο κοινωνικής συμπερίληψης, αισθητηριακής ευαισθητοποίησης και κριτικού διαλόγου.

Η Αγλαΐα Νάκα γεννήθηκε το 1988 στη Λάρισα. Σπούδασε θέατρο στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών. Από το 2010 σχεδιάζει, υλοποιεί και εμψυχώνει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και βιωματικά εργαστήρια σε ομάδες παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Έχει εργαστεί κάποια χρόνια ως δασκάλα θεατρικής αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με το θέατρο  μέσα από τη συγγραφή, τη σκηνοθεσία, την υποκριτική. Από το 2015 συνεργάζεται με  το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σχεδιάζοντας και εμψυχώνοντας προγράμματα.