Erasmus+ KA2 Initiative 2020 – 2023: International Teacher-Artist Partnership (I-TAP-PD) PD

I-TAP-PD


 

I-TAP-PD : Λίγα λόγια για το πρόγραμμα 

Το πρόγραμμα «Διεθνής Συνεργασία Εκπαιδευτικών-Καλλιτεχνών-Επαγγελματική Ανάπτυξη είναι ένα συναρπαστικό πρόγραμμα (Erasmus+ 2020-1-IE01-KA201-066029), που εστιάζει στην ανάπτυξη της αλληλοκατανόησης, της γνώσης και της δημιουργικότητας όσον αφορά την αξιοποίηση των τεχνών στην εκπαίδευση με  παιδιά, στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης, στην κοινότητα και σε χώρους πολιτισμού.
Το πρόγραμμα προσφέρει μία μοναδική ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες να διερευνήσουν  τη φύση και την παιδευτική αξία των συνεργασιών, οι οποίες ενισχύουν την εκπαίδευση στις τέχνες και δια των τεχνών, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο απώτερος σκοπός του προγράμματος Erasmus+ I-TAP-PD είναι να δημιουργήσει καινοτόμες ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, καινοτόμα παραδοτέα και εργαλεία, για να δώσει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς και τους καλλιτέχνες να επανεξετάσουν, να βελτιώσουν και ενδεχομένως να μετασχηματίσουν τις πρακτικές τους προς όφελος των παιδιών που διδάσκουν και των σχολικών κοινοτήτων στις οποίες δουλεύουν, στην Ευρώπη αλλά και εκτός Ευρώπης. Η βελτίωση της πρακτικής τους ως αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, πρόκειται να αποτελέσει το αντικείμενο μίας νέας διεθνούς έρευνας και καινοτομίας.
Στόχος του προγράμματος είναι να δημιουργηθεί ένα διεθνές μοντέλο I-TAP-PD, που θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα και εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία θα ενσωματώνουν  τις καλύτερες πρακτικές από κάθε συμμετέχουσα χώρα και θα μπορούν να αξιοποιηθούν  σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Με την οργάνωση πολλαπλασιαστικών δράσεων θα γίνει διάχυση της συγκεκριμένης πρακτικής σε όλη την Ευρώπη αλλά και εκτός αυτής.  Όλα τα εργαλεία και το εκπαιδευτικό υλικό που θα παραχθούν θα είναι διαθέσιμα δωρεάν σε όλους. 
Το πρόγραμμα θα οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός τελικού μοντέλου I-TAP-PD, με διαδικτυακή έρευνα, αξιολόγηση παραδοτέων και μεταφρασμένο υλικό, τα οποία θα είναι προσβάσιμα μέσω της δημόσιας Ψηφιακής Πλατφόρμας Εργαλείων (Digital Resources Platform). Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις και αναλύσεις βέλτιστων πρακτικών I-TAP-PD και θα τις κάνει γνωστές σε όσους διαμορφώνουν πολιτικές σε ζητήματα εκπαίδευσης και τεχνών  σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί και οι καλλιτέχνες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το υλικό της Ψηφιακής Πλατφόρμας (DRP) είτε στο σύνολό του, είτε αξιοποιώντας επιμέρους τμήματα, ανεξάρτητα από το επιμορφωτικό πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό ITAP-PD ή σε συνδυασμό με αυτά.

. .

ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΧΩΡΟ ITAP-PD (english)

Προτεραιότητες του προγράμματος I-TAP-PD

Το πρόγραμμα I-TAP-PD εστιάζει σε 3 προτεραιότητες :

  •  βελτίωση της ποιότητας στην προσέγγιση ζητημάτων συμπερίληψης στα σχολεία 
  •  υποστήριξη καλών πρακτικών των εκπαιδευτικών - καλλιτεχνών για την επαγγελματική τους ανάπτυξη μέσα από την κοινού  ανάληψη καινοτόμων δράσεων  
  •  δημιουργία μηχανισμού πρόσβασης στα κράτη-μέλη της Ευρώπης, για την υποστήριξη του  σχεδιασμού καινοτόμων εκπαιδευτικών αλλαγών που θα βελτιώσουν τις μαθησιακές και κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία θα είναι οι τελικοί αποδέκτες του προγράμματος.

 Εταίροι του προγράμματος I-TAP-PD

• The Education Centre Tralee, Ιρλανδία (συντονιστής)
• Center for Drama in Education and Art (CEDEUM), Σερβία 
• Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (TENet-Gr), Ελλάδα
• PAEDAGOGISCHE HOCHSCHULE NIEDERÖSTERREICH, Αυστρία
• Stichting Kopa, Ολλανδία 

Παραδοτέα του  προγράμματος I-TAP-PD  (Intellectual Outputs)

Παραδοτέο 1 (ΙΟ1): επιμορφωτικό πρόγραμμα 
Το πενθήμερο πιλοτικό πρόγραμμα  I-TAP-PD και τα εργαλεία του θα παραχθούν κατά τη διάρκεια της πρώτης επιμόρφωσης, τον Αύγουστο του 2021. Θα ακολουθήσουν άλλα 4 επιμορφωτικά προγράμματα.

Παραδοτέο 2 (ΙΟ2): ψηφιακή πλατφόρμα εργαλείων 
Το Παραδοτέο 2 αποτελείται από πλήθος και ποικιλία παραδοτέων, τα οποία θα είναι διαθέσιμα δωρεάν στην I-TAP-PD Ψηφιακή Πλατφόρμα Εργαλείων (I-TAP-PD DRP). Η πλατφόρμα θα λειτουργεί ως χώρος διάχυσης και επικοινωνίας, ανταλλαγής και διαλόγου για ζητήματα καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και συνεργασίας εκπαιδευτικών-καλλιτεχνών (TAP) και για την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Το συγκεκριμένο παραδοτέο ειδικότερα περιλαμβάνει: I-TAP-PD επιμορφωτικό πρόγραμμα, εγχειρίδιο, online οδηγίες εκπαιδευτικού υλικού, υποδειγματικές μελέτες περίπτωσης, podcast, blog, fb και instagram συνδεδεμένα στην Ψηφιακή Πλατφόρμα Εργαλείων, για να ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι για τις νεότερες δραστηριότητες του προγράμματος ή της ψηφιακής πλατφόρμας. 

Παραδοτέο 3 (ΙΟ3): έρευνα και αξιολόγηση παραδοτέων και μεταφρασμένες πηγές και εργαλεία 
Το τελικό διαμορφωμένο πρόγραμμα I-TAP-PD, με τα δεδομένα και τα συμπεράσματα της έρευνας και της αξιολόγησης, καθώς και η μετάφραση του εκπαιδευτικού υλικού θα είναι προσβάσιμα μέσω της δημόσιας Ψηφιακής Πλατφόρμας Εργαλείων, για την διάδοση όλων των παραδοτέων του προγράμματος.

 

 

100  


ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ITAP 


ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ITAP (ελληνικά)
 


ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ITAP (αγγλικά)
 


RESULTS ........ACTIVITIES ......PODCASTS....


 

Δράσεις

ITAP - PD "Το χρώμα ως γλώσσα, η λέξη ως σχήμα"

ITAP - PD "Το χρώμα ως γλώσσα, η λέξη ως σχήμα"

Αθήνα, 3/12/2022 εργαστήριο, Φώτης Κολοκυθάς, Θάλεια Καλλιαντά

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 3/12/2022 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event


 

 

Εικόνα που περιέχει κείμενοΠεριγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

«Το χρώμα ως γλώσσα, η λέξη ως σχήμα""
ένα εργαστήριο θεατροπαιδαγωγικής βασισμένο στη μεθοδολογία του ευρωπαϊκού προγράμματος ΙΤΑP-PD»
Εμψυχωτές: Φώτης Κολοκυθάς, Θάλεια Καλλιαντά
Αθήνα 3/12/2022 10 00-12:00

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Το εργαστήριο «Το χρώμα ως γλώσσα, η λέξη ως σχήμα» δανείζεται οπτικό υλικό και λέξεις από το εικαστικό και ποιητικό έργο της Etel Adnan, με σκοπό να εξερευνήσει τη σύνδεση γλώσσας, χρώματος, σχήματος και υλικού. Το χρώμα της νύχτας, οι λέξεις που περιγράφουν το κόκκινο, το σχήμα που έχει η αγάπη.

Συνδυάζοντας AR τεχνολογία (Επαυξημένη πραγματικότητα) με φυσικά υλικά και εργαλεία, γίνεται μια μετάβαση από τον φυσικό χώρο στον ψηφιακό και αντιστρόφως, σε μια διαδικασία που το ένα μέσο τροφοδοτεί το άλλο. Τα ζωγραφικά έργα της Adnan τοποθετημένα σε διάφορα σημεία του χώρου, «ενεργοποιούνται» ψηφιακά μέσω ενός κινητού και προβάλουν λέξεις, ήχο, κινούμενη εικόνα. Λειτουργούν ως αφετηρία για τη δημιουργία ομαδικών ζωγραφικών – διαδραστικών έργων τα οποία με τη σειρά τους θα αποκαλύπτουν νέες ιστορίες, νέα σχήματα, νέες λέξεις.

Θέτοντας ως κεντρικό άξονα τη συνεργασία εκπαιδευτικού – καλλιτέχνη και συνδυάζοντας εκπαιδευτικούς σκοπούς και εκφραστικά μέσα, επιδιώκουμε μέσω του εργαστηρίου τη συνεργασία των ατόμων σε ομάδες για ένα συλλογικό έργο, την ατομική έκφραση, την εξοικείωση και τον πειραματισμό με νέα τεχνολογικά μέσα και την ενεργή διάδραση των ατόμων με τον χώρο, τα έργα τέχνης και συνεπακόλουθα με το περιβάλλον τους.

Απευθύνεται σε: Εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές ομάδων, καλλιτέχνες
Διάρκεια: 2 ώρες 
Αριθμός συμμετεχόντων: 25

Δηλώσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Δηλώσεις συμμετεοχής κατά την άφιξη

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Ο Φώτης Κολοκυθάς αποφοίτησε από την Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας το 2014 με κατεύθυνση τη ζωγραφική . Φοίτησε στο εργαστήριο του Γιάννη Καστρίτση. Το 2019 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο τμήμα Οπτικοακουστικών Τεχνών, με αντικείμενο σπουδών τις διαδραστικές εγκαταστάσεις και το video art. Έχει λάβει μέρος σε διάφορες εικαστικές εκθέσεις και φεστιβάλ, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί με το ADAF και το Festival Miden με παρουσιάσεις έργων στη Τενερίφη , τη Βαρκελώνη και το Μιλάνο. Από το 2017 εργάζεται ως πιστοποιημένος εκπαιδευτικός ενηλίκων σε τμήματα ΔΙΕΚ. Είναι μέλος του του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Η Θάλεια Καλλιαντά είναι δασκάλα στη Δημόσια Εκπαίδευση (2001) και Διευθύντρια στο 7ο Δημ. Ελευσίνας (2021). Φοίτησε στο ΠΤΔΕ Αθηνών, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο και στο Πανεπιστήμιο Κεντρικής Αγγλίας (MA: Drama in Education, U.C.E.) Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Erasmus φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Joensuu της Φινλανδίας. Έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό σεμιναρίων για τις Τέχνες και την Εκπαίδευση, την Ειδική Αγωγή, τη Συστημική Ψυχοθεραπεία και τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση. Έχει συμμετάσχει στην οργάνωση παιδικών κατασκηνώσεων και σε ξεναγήσεις στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Έχει κάνει παρουσιάσεις κι εμψυχώσεις εργαστηρίων σε ενήλικες και παιδιά σε συνέδρια, Επιστημονικούς Συλλόγους και δομές Εκπαίδευσης. Έχει γράψει άρθρα σε εκπαιδευτικά περιοδικά και ιστοσελίδες. Ήταν υπεύθυνη του Εκπαιδευτικού Τμήματος του Θεάτρου Νέων του Δ. Σεϊτάνη (2010-2014). Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Ε.Δ.. και υπάρξει μέλος του Π.Ε.ΣΥ.Θ. και της Ένωσης Ε3 STEM.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Αττικής