Theatre in Mathematics ^2 (TiM^2)
Teaching mathematics using drama

An Erasmus+ project (KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education)

DURATION: 1/9/2023-31/8/2026

OBJECTIVES : TIM^2 project's purpose is to overcome the obstacles in the way of teaching and learning mathematics at EU level. The main objective is to design a teaching methodology and evaluation tools to be used by teachers and educators. The methodological focus is on the enhancement of mathematical skills of the students of primary and lower secondary schools through the combination of drama based methodologies such as Social Community Theatre and Process Drama
ACTIVITIES: The main activity is the implementation of TIM^2 methodology, tools and exercises and the design of a set of evaluation tools allowing to evaluate to what extent the methodology is useful to favour the acquisition of maths skills and to increase students and teachers wellbeing. In Italy, Norway, Greece and Portugal the methodology is spread through training for trainers and training for teachers. In the four countries a theatrical conference about gender gap and maths learning is staged.
RESULTS: A methodology handbook with theory and activities and the evaluation system. An e-learning platform with a repository of materials and tools and a virtual space for teachers to confront and share lessons and good practices. The TIM^2 ontology: a digital tool to create customised sets of activities to empower specific mathematical skills. 5 scientific articles. Six national dissemination seminars. At least 600 teachers are trained, about 9000 students reached by TIM^2 activities
 

PARTNERS
Consorzio per la ricerca e l educazione permanente Torino (COREP) Italy (Co-ordinator)
Consiglio Nazionale Delle Ricerche (CNR) (Italy) 
Western Norway University of Applied Sciences  (HVL), Norway
Technical University of Crete, Dep. of Electronics and Computer Engineering, (TUC) Greece
The Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr), Greece
Albi Asta (ASTA), Portugal


The Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr) TiM^2  Team
Coordination: Dimitris Konetas (Local Project Coordinator), Vassia Kossiva (Local Project Manager)
Consultans: Nikos Govas, Giorgos Bekiaris

info@theatroedu.gr / ++306541600

 

PARTNERS

SCT Centre | COREP (Italy) (Co-ordinator Partner)

HVL (Norway)
DoRS (Ιταλία)
ASTA (Πορτογαλία)
TUC (Greece)

 (TENet-Gr)
 


EU Programme: Erasmus+

Year: 2023-2026

 

 


 

 

Actions (in Greece)

TiM2-Theatre in Mathematics2

TiM2-Theatre in Mathematics2

Athens 24-25-26/1/2025 Greek teachers seminar

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/1/2025 5:00 μμ - 26/1/2025 3:30 μμ Export event


 

Theatre in Mathematics ^2

Greek Teachers Seminar
Athen 24-25-26/1/2025

 

Δωρεάν σεμινάριο/εργαστήριο για εκπαιδευτικούς

TiM^2 - Διδάσκοντας μαθηματικά

με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Εμψύχωση: Όλγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη

 

Αθήνα, 24-26 Ιανουαρίου 2025
Ώρες: Παρασκευή 24/1 17:00-21:00 (προσέλευση 16:45), Σάββατο 25/1 & Κυριακή 26/1 9:30-15:00
Χώρος: 87ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας, Ορφέως 58, Αθήνα 11854 (Μετρό Κεραμεικός)

 

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας που διδάσκουν μαθηματικά και σε φοιτητές/φοιτήτριες παιδαγωγικών τμημάτων

Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση.

 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο του έργου  TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama (Erasmus Plus, κωδικός αναφοράς 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159429), διοργανώνει επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο για τη διδασκαλία των μαθηματικών σε μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου (8-14 ετών) με τη χρήση τεχνικών του θεάτρου και του εκπαιδευτικού δράματος.

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου: Στόχος του εργαστηρίου είναι η επιμόρφωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών πάνω στη χρήση τεχνικών του θεάτρου και του εκπαιδευτικού δράματος για τη διδασκαλία των μαθηματικών παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου (8-14 ετών). Οι συμμετέχοντες/ουσες θα επιμορφωθούν στη μεθοδολογία που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του έργου TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama, η οποία περιλαμβάνει στοιχεία των μεθόδων MathemArt & Process Drama. Μετά το πέρας του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες/ουσες θα κληθούν να εφαρμόσουν μέρος των τεχνικών που θα γνωρίσουν στις τάξεις τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:

  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
  • να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΔΩ έως τις 20 Ιανουαρίου 2025 και θα ειδοποιηθούν για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό τους email.

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής στο έργο Erasmus Plus TiM - Teaching Mathematics Using Drama” (όταν ολοκληρωθεί η εφαρμογή της μεθοδολογίας στην τάξη).

 Το έργο “TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama” σχεδιάστηκε και υλοποιείται από σύμπραξη εταίρων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Plus (κωδικός αναφοράς 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159429). Συντονιστής φορέας: SCT - Social Community Theatre Centre | COREP - Consorzio per la Ricerca e l'Educazione Permanente (Ιταλία). Εταίροι: Western Norway University of Applied Sciences - HVL (Νορβηγία), CNR - National Research Council of Italy (Ιταλία), ASTA Theatre (Πορτογαλία), TUC - Πολυτεχνείο Κρήτης (Ελλάδα), Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Ελλάδα)

Βιογραφικά σημειώματα εμψυχωτών

Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών, έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius και συμμετέχει σε προγράμματα Erasmus+ με άξονα τη διεθνή συνεργασία εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας, καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, μέσω της αξιοποίησης των παραστατικών τεχνών στο σχολείο.

Η Αρετή Τζελέπη είναι Φυσικός (Πανεπιστήμιο Πατρών), έχει κάνει το μεταπτυχιακό της στην Επιστήμη των Υπολογιστών (MSc in Software Engineering, University of Liverpool, Αγγλία) και το διδακτορικό της στην Ιατρική Φυσική - Νευροεπιστήμες (Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Πατρών) πάνω στην μελέτη ανώτερων λειτουργιών του εγκεφάλου κυρίως μέσω του οπτικού συστήματος. Έχει εργαστεί μεταδιδακτορικά ως ερευνήτρια στο SUNY (Ν.Υόρκη, ΗΠΑ), στο College de France (Παρίσι, Γαλλία, υποτροφία Marie Curie), στο ερευνητικό κέντρο Riken (Τόκιο, Ιαπωνία) και στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών (ΕΜΠ). Ολοκλήρωσε το τριετές εργαστήρι θεατρικού παιχνιδιού «Σχολείο Παιχνιδιού» και έχει συμμετέχει σε πολλά βιωματικά και θεατρικά εργαστήρια. Έχει διδάξει πολλά χρόνια σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στις φυλακές και στον ΟΚΑΝΑ. Εργάζεται ως καθηγήτρια φυσικός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το βασικό της σύνθημα στην εκπαίδευση είναι «μαθαίνω διασκεδάζοντας» κι έχοντας τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί την τέχνη και κυρίως θεατρικές τεχνικές για την διδασκαλία της επιστήμης στο σχολείο αλλά και σε ομάδες.

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600