TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά

Πρόσκληση Συμμετοχής Εκπαιδευτών

για την υποστήριξη εθνικών δράσεων
κατάρτισης εκπαιδευτικών στην Ελλάδα
στη Μεθοδολογία TIM – Theatre in Mathematics

Δείτε εδώ αναλυτικά την πρόσκληση και τις οδηγίες αίτησης

Τι είναι το TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά;

Η κατανόηση των Μαθηματικών θεωρείται στις μέρες μας πολύ σημαντική τόσο για την επαγγελματική σταδιοδρομία σε πολλούς τομείς όσο και για την προσωπική ανάπτυξη και ενεργό συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Επιπλέον, οι βασικές μαθηματικές ικανότητες θεωρούνται μία από τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής συνεργασίας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η επικρατούσα αντίληψη στον τρόπο επικοινωνίας εκπαιδευτικών – μαθητών στα μαθηματικά χαρακτηρίζεται από τη χρήση βιβλίων και την αυθεντία του δασκάλου-καθηγητή ο οποίος θέτει ερωτήσεις και αξιολογεί τους μαθητές. Αυτό κάνει τους μαθητές παθητικούς και φοβισμένους ακροατές. Ωστόσο, έχει γίνει πλέον ευρέως αποδεκτό ότι η συνεργασία προωθεί την ουσιαστική μάθηση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργεί ένα ιδιαίτερα δημιουργικό κλίμα μέσα στην τάξη.

Ποιος είναι ο στόχος;

Ο στόχος του TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά είναι να συμβάλει στη βελτίωση των παιδαγωγικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών παρέχοντας μια νέα μεθοδολογία διδασκαλίας - Μεθοδολογία ΤΙΜ - η οποία θα δώσει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να διδάξουν τα μαθηματικά μέσα σε ένα συνεργατικό, δημιουργικό, εκφραστικό πλαίσιο αξιοποιώντας τη δραματική τέχνη και την τεχνική του θεατρικού εργαστηρίου μέσα στην τάξη.

Η Κατάρτιση των Εκπαιδευτών

Για την αξιοποίηση της μεθοδολογίας ΤΙΜ, έχει προγραμματιστεί αρχικά η κατάρτιση 20 εκπαιδευτών σε τέσσερις Ευρωπαϊκές χώρες (5 εκπαιδευτές από κάθε χώρα: Ιταλία, Πορτογαλία, Νορβηγία και Ελλάδα) οι οποίοι θα παρακολουθήσουν αρχικά οι ίδιοι ένα πρόγραμμα κατάρτισης στη μεθοδολογία ΤΙΜ και στη συνέχεια θα καταρτίσουν με τη σειρά τους 400 συνολικά εκπαιδευτικούς στις χώρες τους (100 εκπαιδευτικοί σε κάθε χώρα που αντιστοιχούν σε 20 εκπαιδευτικούς κατά μέσο όρο σε κάθε εκπαιδευτή).

Η κατάρτιση των Εκπαιδευτών θα λάβει χώρα στην πόλη της Covilhã Πορτογαλίας 30 Αυγούστου – 7 Σεπτεμβρίου 2020 με εμψυχωτές και εισηγητές τους δημιουργούς της μεθοδολογίας ΤΙΜ.


 

Δράσεις - Επιμορφώσεις - Συνέδρια

2ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας του Κέντρου Θεατρικής Ανθρωπολογίας

2ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας του Κέντρου Θεατρικής Ανθρωπολογίας

Διαδικτυακά, 28/8/2021

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 28/8/2021 Export event


Το Κέντρο Θεατρικής Ανθρωπολογίας (Ηρακλειο Κρήτης) ανακοινώνει με χαρά την παρουσίαση του 2ου Διεθνούς Συνέδριου Θεατρικής Ανθρωπολογίας, με τίτλο:

«Ανταλλαγές, Barters: να δίνεις, να δέχεσαι και να ανταποδίδεις»

Δείτε εδώ το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ του ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ     

ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

Δείτε εδώ και εδώ την καταγραφή του συνεδρίου

ΣΑΒΒΑΤΟ 28/8/2021, 10:00 - 14:30

Φέτος το Συνέδριο πραγματοποιείται το Σάββατο 28 Αυγούστου 2021, σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης (Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσεων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών - TUC/MUSIC - http://www.music.tuc.gr/) καθώς και με το Erasmus+ έργο TIM - Το Θέατρο στα Μαθηματικά (δείτε: https://www.theatreinmath.eu/). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 4 συνδιοργανωτές από την Ιταλία, Δανία, Πορτογαλία και Ελλάδα που παρευρίσκονται στο Συνέδριο. Το Συνέδριο περιλαμβάνει: παρουσίαση εισηγήσεων το πρωί ενώ το ίδιο βράδυ (Σάββατο 28/6) στις 8 μμ, 4 θεατρικοί μονόλογοι με θέμα τον «Φόβο στα Μαθηματικά» από 4 ηθοποιούς από κάθε συνδιοργανώτρια χώρα, στη γλώσσα τους, αλλά με διαφορετικό τρόπο παρουσίασης. Μία θεατρική «Ανταλλαγή» επί σκηνής. Μετά τη παράσταση ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν.

Το επιστημονικό πεδίο στο οποίο εστιάζει το Συνέδριο είναι οι Ανταλλαγές-Barters όπως αυτές τις όρισε ο Εουτζένιο Μπάρμπα, δηλαδή «αυτό το πολιτιστικό αγαθό όπου εδώ η παράσταση λειτουργεί ως πρόσχημα, με σκοπό οι συμμετέχοντες να πάρουν στα χέρια τους, οδηγούμενοι από τις ίδιες τις πολιτιστικές προϋποθέσεις τους, τη δημιουργία μιας κατάστασης που δεν διαιρεί αλλά δένει τους ανθρώπους περισσότερο μεταξύ τους» (Εουτζένιο Μπάρμπα, Τα Πλωτά Νησιά). Στην Ανταλλαγή (Barter) οι συμμετέχοντες ανταλλάσουν απευθείας αγαθά και υπηρεσίες για άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες χωρίς τη χρήση μέσου ανταλλαγής όπως τα χρήματα. Εδώ εμπεριέχεται και η έννοια του «Δώρου» όπως την όρισε ο Γάλλος Ανθρωπολόγος Marcel Mauss, δημοσιεύοντας το 1924 το «Δοκίμιο για το Δώρο. Μορφές και λειτουργίες της ανταλλαγής».

Για πληροφορίες στα τηλ.: 2810263659 και 6945898204

Σε συνεργασία με:

Image

Image

Image

Σχετικά έγγραφα

Ιστοσελίδα του προγράμματος:

Εταίροι προγράμματος:

STC Centre | COREP (Ιταλία)

HVL (Νορβηγία)
DoRS (Ιταλία)
ASTA (Πορτογαλία)
TUC (Ελλάδα)
 


EU Programme: Erasmus+

Call Year: 2019

PIC: TBD

Applicant/Beneficiary name: TBD


Τοπικός εταίρος του προγράμματος: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Συντονισμός: Χρήστος Ραχιώτης