TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά

Πρόσκληση Συμμετοχής Εκπαιδευτών

για την υποστήριξη εθνικών δράσεων
κατάρτισης εκπαιδευτικών στην Ελλάδα
στη Μεθοδολογία TIM – Theatre in Mathematics

Δείτε εδώ αναλυτικά την πρόσκληση και τις οδηγίες αίτησης

Τι είναι το TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά;

Η κατανόηση των Μαθηματικών θεωρείται στις μέρες μας πολύ σημαντική τόσο για την επαγγελματική σταδιοδρομία σε πολλούς τομείς όσο και για την προσωπική ανάπτυξη και ενεργό συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Επιπλέον, οι βασικές μαθηματικές ικανότητες θεωρούνται μία από τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής συνεργασίας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η επικρατούσα αντίληψη στον τρόπο επικοινωνίας εκπαιδευτικών – μαθητών στα μαθηματικά χαρακτηρίζεται από τη χρήση βιβλίων και την αυθεντία του δασκάλου-καθηγητή ο οποίος θέτει ερωτήσεις και αξιολογεί τους μαθητές. Αυτό κάνει τους μαθητές παθητικούς και φοβισμένους ακροατές. Ωστόσο, έχει γίνει πλέον ευρέως αποδεκτό ότι η συνεργασία προωθεί την ουσιαστική μάθηση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργεί ένα ιδιαίτερα δημιουργικό κλίμα μέσα στην τάξη.

Ποιος είναι ο στόχος;

Ο στόχος του TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά είναι να συμβάλει στη βελτίωση των παιδαγωγικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών παρέχοντας μια νέα μεθοδολογία διδασκαλίας - Μεθοδολογία ΤΙΜ - η οποία θα δώσει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να διδάξουν τα μαθηματικά μέσα σε ένα συνεργατικό, δημιουργικό, εκφραστικό πλαίσιο αξιοποιώντας τη δραματική τέχνη και την τεχνική του θεατρικού εργαστηρίου μέσα στην τάξη.

Η Κατάρτιση των Εκπαιδευτών

Για την αξιοποίηση της μεθοδολογίας ΤΙΜ, έχει προγραμματιστεί αρχικά η κατάρτιση 20 εκπαιδευτών σε τέσσερις Ευρωπαϊκές χώρες (5 εκπαιδευτές από κάθε χώρα: Ιταλία, Πορτογαλία, Νορβηγία και Ελλάδα) οι οποίοι θα παρακολουθήσουν αρχικά οι ίδιοι ένα πρόγραμμα κατάρτισης στη μεθοδολογία ΤΙΜ και στη συνέχεια θα καταρτίσουν με τη σειρά τους 400 συνολικά εκπαιδευτικούς στις χώρες τους (100 εκπαιδευτικοί σε κάθε χώρα που αντιστοιχούν σε 20 εκπαιδευτικούς κατά μέσο όρο σε κάθε εκπαιδευτή).

Η κατάρτιση των Εκπαιδευτών θα λάβει χώρα στην πόλη της Covilhã Πορτογαλίας 30 Αυγούστου – 7 Σεπτεμβρίου 2020 με εμψυχωτές και εισηγητές τους δημιουργούς της μεθοδολογίας ΤΙΜ.


 

Δράσεις - Επιμορφώσεις - Συνέδρια

Το Θέατρο στα Μαθηματικά - η μεθοδολογία ΤΙΜ στο 19ο ΔΣ Χανίων

Το Θέατρο στα Μαθηματικά - η μεθοδολογία ΤΙΜ στο 19ο ΔΣ Χανίων

Χανιά, 6/6/2023, 19ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 6/6/2023 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event


Η δράση εφαρμογής της μεθοδολογίας ΤΙΜ στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων
6 Ιουνίου 2023

 

Την Τρίτη 6 Ιουνίου 2023 και ώρα 17:00-20:00, σε συνεργασία με το 19ο Δημοτικό Σχολείο διοργανώνεται από την ομάδα εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών ΤΙΜ Χανίων δράση εφαρμογής της μεθοδολογίας ΤΙΜ με εθελοντική συμμετοχή μαθητών Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού. Η δράση επιδιώκει επίσης να προωθήσει τη μεθοδολογία ώστε να τη γνωρίσουν και να την αξιοποιήσουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Επιδιώκει επίσης τη συλλογή οπτικοακουστικού υλικού για την αξιοποίηση της μεθοδολογίας από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση που μαζί με το Δήμο Χανίων και το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων είναι συνδιοργανωτές της δράσης.

Η δράση είναι σπονδυλωτή και ξεκινά με δύο δραστηριότητες – βαγόνια που βασίζονται και επεκτείνουν την προσέγγιση Mathemart αξιοποιώντας ένα Θεατρικό Παιχνίδι του Μανώλη Φιλιππάκη. Οι δραστηριότητες αυτές γίνονται παράλληλα από δύο ομάδες μαθητών. Στη συνέχεια, οι μαθητές συμμετέχουν από κοινού σε μια τελική δραστηριότητα Process Drama η οποία έχει αναπτυχθεί από την ομάδα εκπαιδευτικών ΤΙΜ Χανίων.

Το τρένο των μαθηματικών

Βαγόνι 1 – Το σώμα μου και οι αριθμοί – Μονομαχία για την τιμή του Πυθαγορείου πίνακα
(εμψύχωση: Αλίκη Βιτωρίου, Λία Δοξάκη)

Βαγόνι 2 – Μετρώντας στη γλώσσα των υπολογιστών
(εμψύχωση: Νεκτάριος Μουμουτζής, Λιάνα Λυκοτραφίτη)

Βαγόνι 3 – Δραπετεύοντας από το νησί των πειρατών – Δίκαιη μοιρασιά
(εμψύχωση: Θοδωρής Παράσχου, μουσική: Νίκος Σωτηρόπουλος)

 

Διοργάνωση:

Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

19ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων

1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων

Δήμος Χανίων

Ιστοσελίδα του προγράμματος:

Εταίροι προγράμματος:

STC Centre | COREP (Ιταλία)

HVL (Νορβηγία)
DoRS (Ιταλία)
ASTA (Πορτογαλία)
TUC (Ελλάδα)
 


EU Programme: Erasmus+

Call Year: 2019

PIC: TBD

Applicant/Beneficiary name: TBD


Τοπικός εταίρος του προγράμματος: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Συντονισμός: Χρήστος Ραχιώτης