Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

«κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»
(εισαγωγικό σεμινάριο)

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).

 

 


«κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»
(εισαγωγικό σεμινάριο)

Διάρκεια: 3,5 ώρες
Τρόπος παρουσίασης: Διαδικτυακά ή δια ζώσης
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων
Σχεδιασμός-Εμψύχωση: Κατερίνα Αλεξιάδη, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μπεκιάρης, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Υπεύθυνοι για την ασύγχρονη εκπαίδευση: Άρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου, Γιάννης Πούλιος
Προσκεκλημένος: Διονύσης Παύλου

Σύντομη περιγραφή Το εργαστήριο «κι αν ήσουν εσύ; - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις»  (Α1α) μαζί  με το εργαστήριο ««εγώ κι ο άλλος» -  θέματα ταυτότητας, διαπολιτισμική εκπαίδευση» (Α1β) αποτελούν το εισαγωγικό σεμινάριο Α1 της Επιμόρφωσης του  «κι αν ήσουν εσύ;». 

Έχει ως στόχο να ορίσουν από κοινού οι συμμετέχουσες/-οντες ποια είναι τα επείγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα σήμερα γύρω από το προσφυγικό και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Επιπλέον, στοχεύει α) να γνωρίσει στους συμμετέχοντες το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ειδικότερα το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;», β) να αποσαφηνίσει τη διαδικασία και τους όρους της «επιμόρφωσης 100 ωρών», γ) να σκιαγραφήσει το πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούνται οι εκπαιδευτικοί να σχεδιάσουν ανάλογα  πρότζεκτ.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, βίντεο, προσκεκλημένους και αναστοχαστική συζήτηση θα αναδειχθούν τα βασικά ερωτήματα που πραγματεύεται το πρόγραμμα και που απασχολούν τις/τους συμμετέχουσες/-οντες, όπως οι εκτοπισμένοι άνθρωποι, η ξενοφοβία, ο πολιτισμός, η ταυτότητα, η ετερότητα και η διαχείρισή της, καθώς και η παιδαγωγική προσέγγιση που προτείνεται με βάση τις αρχές της κριτικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Μετά το τέλος του τετράωρου εργαστηρίου οι συμμετέχουσες/-οντες αναμένεται να έχουν λύσει τις βασικές απορίες τους για τη λειτουργία και το περιεχόμενο της επιμόρφωσης και ειδικά της Α΄ ενότητας και της ασύγχρονης εκπαίδευσης και να έχουν έρθει σε μια πρώτη επαφή με τις βιωματικές μεθόδους που θα χρησιμοποιηθούν κατά την επιμόρφωση καθώς και με τις βασικές αρχές του προγράμματος.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα
Πληροφορίες: www.TheatroEdu.gr / 2106541600 / info@theatroedu.gr / humanrights@theatroedu.gr

 


 

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - «κι αν ήσουν εσύ;» - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις

"Τα περάσματα" & "κι αν ήσουν εσύ;-στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις"

"Τα περάσματα" & "κι αν ήσουν εσύ;-στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις"

Αγ, Νικόλαος Λασιθίου, 18/12/2023, διαδραστικό παιχνίδι προσομοίωσης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/12/2023 5:00 μμ - 9:00 μμ Export event


 "Τα περάσματα" βιωματικό παιχνίδι προσομοίωσης & "κι αν ήσουν εσύ; - στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις"

ΑΓ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ, 18/12/2023, 5μμ-9μμ, Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών και εμψυχωτών/εμψυχωτριών νεανικών ομάδων

Τόπος: 2ο Γυμνάσιο Αγ, Νικολάου

Εμψυχωση: Χριστίνα Κρίθαρη, Νίκος Γκόβας, Έλενα Φανιουδάκη, Ολυμπία Κανδύλα

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του σεμιναρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες. Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες θα πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΔΩ
Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (εγγραφές μελών..εδώ!).

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Ηρακλείου-Λασιθίου και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.),  στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ;» - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, διοργανώνουν  επιμορφωτικό  βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα, με τίτλο «Τα περάσματα" & "κι αν ήσουν εσύ;-στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις".

Το σεμινάριο πραγματοποιείται με τη συνεργασία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Λασιθίου - Σχολικές Δραστηριότητες

Το σεμινάριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο «Κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων»  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 190 ωρών.  Το πρόγραμμα "Κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό πρόγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). 
Το μέρος "κι αν ήσουν εσύ;-στόχοι, μεθοδολογία, δράσεις"
 περιλαμβάνεται στην Ενότητα Α ενώ "Τα περάσματα" στην Ενότητα Γ του επιμορφωτικού κύκλου.
Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)

Σύντομη περιγραφή 
Στόχος του σεμιναρίου είναι η ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ζητήματα προσφύγων με τη χρήση απλών τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. 

 "Τα περάσματα" είναι ένα παιχνίδι ρόλων και περιλαμβάνει μια προσομοίωση ενός ταξιδιού με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκτοπισμένοι άνθρωποι. 

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, καθώς και σε εμψυχωτές/εμψυχώτριες ομάδων νέων με μικρή ή καθόλου εμπειρία σε θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές

Προσοχή: Το σεμινάριο είναι βιωματικό και συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο (και στο έδαφος). Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:

  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Υλικά του προγράμματος θα δοθούν μετά το τέλος του σεμιναρίου.

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση/Γραφείο Ηρακλείου-Λασιθίου, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Τοπικός Συντονισμός:  Έλενα Φανιουδάκη
Συνεργασία: ΔΔΕ Λασιθίου-Σχολικές Δραστηριότητες
Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600

 

Βιογραφικά σημειώματα
Η Χριστίνα Κρίθαρη είναι θεατρολόγος,  απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με κατεύθυνση Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας. Έχει φοιτήσει επίσης στο Charles de Gaulle Lille3 της Γαλλίας και άσκησε την πρακτική της άσκηση στο Teatro della Limonaia  της Φλωρεντίας. Στην πτυχιακή της εργασία εργάστηκε πάνω στο Θέατρο του Καταπιεσμένου στον χώρο της απεξάρτησης. Εργάστηκε ως θεατροπαιδαγωγός σε  προγράμματα όπως «Διαφυγές», «Εσύ όπως κι εγώ», "Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας". Εργάζεται σε δημοτικά σχολεία με αντικείμενο το μάθημα της θεατρικής αγωγής. Είναι συνεργάτης του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων, όπου εργάστηκε ως εμψυχώτρια ομάδων παιδιών και ενηλίκων, ως βοηθός σκηνοθέτη σε επαγγελματικές παραστάσεις και ως σκηνοθέτης στην Πειραματική σκηνή.  Είναι  μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και επιμορφώτρια του προγράμματος "Κι αν ήσουν εσύ;" της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες και του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Ο Νίκος Γκόβας είναι παιδαγωγός θεάτρου και εκπαιδευτής ενηλίκων, με μεγάλη εμπειρία στην εμψύχωση ομάδων. Σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κ.α.). Ως Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής (1998-2014) αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία, κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.α. Ιδρυτής και εκδότης (2001-2021) του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο», μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) (2011-2017). Ιδρυτής και πρόεδρος (1998- 2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Από το 2015 συντονίζει το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Σκηνοθέτης και Εμψυχωτής στο πρόγραμμα «Διαφυγές: ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα- παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία για τη λήψη αποφάσεων και την πρόληψη. Εμψυχωτής στα προγράμματα εκπαίδευσης στελεχών Θεάτρου Φόρουμ.  Έχει γράψει, συγγράψει και επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο στην εκπαίδευση.