Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2025-2026

 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας γύρω από θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προσφύγων και συμπερίληψης με στόχο την πρόληψη και καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιήθηκε από τον Φεβρουάριο του 2015 έως τον Ιούνιο του 2025 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Από τον Οκτώβριο του 2025 υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την υποστήριξη των μελών του τελώντας υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-IDEA (International Drama/Theatre and Education Association) και με την επιστημονική υποστήριξη – συνεργασία πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων

Περιλαμβάνει:

  • Δραση 1: Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράση 2: Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές
  • Δράση 3: Δικτύωση σχολείων & εκπαιδευτικών μέσα από Παιδαγωγικές-Συντονιστικές συναντήσεις ανά Νομό (Δράση 3α), εκπαίδευση στελεχών (Δράση 3β)
  • Δράση 4: Παραστάσεις φόρουμ για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράση 5: Ημέρες Δράσης & Μαθητικά Φεστιβάλ 
  • Δράση 6: Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας έχει εγκρίνει συνολικά το πρόγραμμα καθ’ όλα τα έτη κατά τα οποία προβλεπόταν η διαδικασία έγκρισης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από αυτό (από το 2024 η έγκριση συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα γίνεται από τη διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία: 

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
  • Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2024:
20167 εκπαιδευτικοί, 
45646 μαθητές/μαθήτριες, 
1021 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
134 διαδραστικές παραστάσεις,
159 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
721 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1842 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

 


 


"Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"  

(ΕΔΩ για τα προηγούμενα χρόνια)


Αναρτήσεις εργασιών από εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του προγράμματος 'κι αν ήσουν εσύ;'
''Η πορεία της τάξης μου 2022-2023" 

Έρχονται...

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Καλαμάτα, 26/11/2017, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/11/2017 11:00 πμ - 2:00 μμ Export event


«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»

Σεμινάριο εκπαιδευτικών Σ4 

2008_11_27Afisa-pagkosmia-i«Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα»

για εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές νεανικών ομάδων

Καλαμάτα, 26/11/2017

Επιμορφωτές: Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη

Με αφορμή το εξαιρετικό έργο του Μάικ Κένυ “Το αγόρι με τη βαλίτσα”, φτιάχνουμε ένα θεατρικό εργαστήρι, που στόχο έχει οι συμμετέχοντες να προβάλουν τις προσωπικές τους σκέψεις και να διερευνήσουν τις απόψεις των άλλων μέσα από την αλληλεπίδραση, χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις υποκριτικές ικανότητες.

Επιθυμούμε να ενισχύσουμε την πρωτοβουλία, να αναπτύξουμε τη φαντασία και να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε το φλέγον κοινωνικό ζήτημα της προσφυγιάς, με τέτοιο τρόπο ώστε να μας αφορά.

Ευελπιστούμε στη συναισθηματική εμπλοκή και την συν-κίνηση! Θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού, ασκήσεις ενεργοποίησης, συνεργασίας, ρυθμού, φαντασίας, δυναμικές εικόνες, σωματική έκφραση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις status, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις και τεχνικές θεάτρου forum.


Η Καλλιόπη Βούλγαρη είναι δασκάλα με μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Ασχολείται ερευνητικά με την εξοικείωση των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με το αρχαίο θέατρο καθώς επίσης και με την εναλλακτική χρήση του μυθολογικού υλικού στην τάξη. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ενσωμάτωση του Θεάτρου, με τη μορφή θεατρικών τεχνικών, στην εκπαίδευση και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για τις δυνατότητες χρήσης τέτοιων τεχνικών στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη. Στο πλαίσιο αυτό έχει λειτουργήσει ως  εμψυχώτρια σε ομάδες παιδιών, εφήβων και εκπαιδευτικών. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ στο πλαίσιο της οποίας, μεταξύ άλλων, αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349΄ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει ως επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκφραστικής Κίνησης. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

 

Με αφορμή το εξαιρετικό έργο του Μάικ Κένυ “Το αγόρι με τη βαλίτσα”, φτιάχνουμε ένα θεατρικό εργαστήρι, που στόχο έχει οι συμμετέχοντες να προβάλουν τις προσωπικές τους σκέψεις και να διερευνήσουν τις απόψεις των άλλων μέσα από την αλληλεπίδραση, χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις υποκριτικές ικανότητες.

Επιθυμούμε να ενισχύσουμε την πρωτοβουλία, να αναπτύξουμε τη φαντασία και να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε το φλέγον κοινωνικό ζήτημα της προσφυγιάς, με τέτοιο τρόπο ώστε να μας αφορά.

Ευελπιστούμε στη συναισθηματική εμπλοκή και την συν-κίνηση! Θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού, ασκήσεις ενεργοποίησης, συνεργασίας, ρυθμού, φαντασίας, δυναμικές εικόνες, σωματική έκφραση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις status, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις και τεχνικές θεάτρου forum.

 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Μεσσηνίας
Οργανωτική Επιτροπή: Γεωργία Τζήλου, Δήμητρα Τζανετάκη, Πολυτίμη Γαιτανάρου, Ασπασία Τσώνη, Άννα Χαρά Τενέντε, Αναστασία Αποστολοπούλου
Συνεργαζόμενος φορέας: Περιφερειακή Διεύθυνση Π & Δ Εκπαίδευσης Πελοποννήσου


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Νοέμβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ